Gå til innhold

Gravid uke 12 - men kjenner ingenting i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs, så har ingen erfaring. Bare lurer på om det er normalt at man ikke kjenner noe som helst i magen? Kjente litt stikninger de første ukene, ellers kjenner jeg ingenting. Forstår at man ikke kjenner liv/bevegelser så tidlig, men trodde man skulle føle "noe"? Setter stor pris på svar, er dette noe å bekymre seg over? 

Anonymkode: b5d19...9d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, helt vanlig ☺️

Anonymkode: 955f0...8b4

Skrevet

Helt normalt. Jeg holdt på å bli gal for å være gravid var absolutt ikke som jeg hadde tenkt det skulle være. Merka veldig lite utenom hodepine og vonde bryster. Lite i livmorregionen utenom små stikningene fra tid til annen. Ikke noe konstant liksom. Og det sammen med ingen synlig mage, følte jeg meg ikke egentlig gravid 😛 Men joda, ungen kom den ;)

Anonymkode: 97419...d6d

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt ja 😊

Anonymkode: 7070e...eed

Skrevet

Normalt, gi det minst 12 uker til

Anonymkode: 766fd...b79

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er førstegangs, så har ingen erfaring. Bare lurer på om det er normalt at man ikke kjenner noe som helst i magen? Kjente litt stikninger de første ukene, ellers kjenner jeg ingenting. Forstår at man ikke kjenner liv/bevegelser så tidlig, men trodde man skulle føle "noe"? Setter stor pris på svar, er dette noe å bekymre seg over? 

Anonymkode: b5d19...9d2

Ja 100% vanlig. Mange førstegangs kjenner ingenting før en stund passert uke 20 og oppover. Og selv rundt uke 20 er det mange som ikke kjenner noe bevegelse regelmessig eller daglig. 

Anonymkode: abd82...390

Skrevet

Kjente absolutt ingenting rundt uke 12 jeg heller, men alt var bra og en veldig aktiv krabat på TUL. Er førstegangs og begynte å kjenne de første bevegelsene fra jeg var litt over 16 uker ca, som jeg har skjønt er tidlig. Er 19 uker nå og kjenner masse spark hver eneste dag. 

Anonymkode: 54130...40e

Skrevet

Kjente liv først i uke 22

Skrevet

Helt vanlig. Hadde det ikke vært for graviditetstest og uteblitt mens, hadde jeg ikke visst at jeg gravid da jeg var det. Selv da jeg var på UL i uke 19 kjente jeg ingenting, og jeg ble nesten overrasket da jeg så et lite menneske på skjermen. 

Nå er jeg gravid igjen og har heller ikke noe særlig symptomer bortsett fra litt kvalme. 

Anonymkode: a9b1b...372

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er helt vanlig :) Jeg var veldig plaget av kvalme og oppkast, så jeg merket godt at jeg var gravid. Men utover det kjente ikke noe i magen. Så jeg følte meg egentlig mer syk enn gravid på den tiden. 

Anonymkode: f0eb6...a86

Skrevet

Helt vanlig. Kjente ikke at jeg var gravid før uke 23-ish engang.

Anonymkode: 81899...47f

Skrevet

Helt normalt. Hadde en del stikkinger i livmoren de første 10-12 ukene, så en periode med ingenting. Begynte å kjenne liv ("bobler") rundt uke 18, og tydelige spark/bevegelser rundt uke 21-22. Fra uke 24 ble de sterkere og flere, ikke bare ett og ett. 

Anonymkode: e90c4...afe

Skrevet

Spørsmålet er om du har andre symptomer? Har du vært på ultralyd? Jeg hadde mye symptomer som bare forsvant rundt uke 10. Uke 11 da begynte jeg og blø og oppdaget fosteret døde I uke 9. Det er også normalt at symptomer avtar rundt slutten av første trimester. Men bare sier om du har kjent ekstremt mye som bare forsvinner over natta nesten da kan du sjekke opp om du ikke har gjort det.

Anonymkode: 4e341...83f

Skrevet

Helt vanlig. Andre gangs gravide kan kjenne liv så tidlig som uke 16/17 om heldig men de vet også hva de skal kjenne etter.  For førstegangs gravide derimot så skjønner de som regel ikke at de kjenner liv før rundt uke 20 eller noen uker etter. Jeg skjønte ikke at det var bevegelser i magen før uke 22 med førstemann.

Også en annen ting som er viktig. Enn vil ikke kjenne liv hver dag i starten når man først begynner å kjenne liv. Derimot fra uke 28 skal man kjenne litt liv hver dag.

Skrevet
tussi84 skrev (21 minutter siden):

Også en annen ting som er viktig. Enn vil ikke kjenne liv hver dag i starten når man først begynner å kjenne liv. Derimot fra uke 28 skal man kjenne litt liv hver dag.

Er det ikke liv hver dag fra uke 24, regelmessig fra uke 28? 

Anonymkode: 758ee...6a9

Skrevet

Som andre skriver, helt vanlig. Er selv 13 uker på veg i andre svangerskap. Første svangerskap følte jeg meg egentlig ikke gravid før jeg var halveis, var vell i uke 21-22 før jeg kjente liv godt og daglig, og frem til det kjente jeg ikke noe og ja, følte meg rett og slett ikke gravid, bare litt tjukk😅

Anonymkode: 86ac0...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...