AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Jeg har slitt med gastritt siden tidlig mai (sikkert lengre, men det var da det tok av for alvor) og fikk i sommer påvist helicobacter-infeksjon. Jeg har vært på gastroskopi og fått påvist at det er gastritt og ikke magesår, jeg har tatt trippelkur og jeg har tatt matrestriksjoner. Nå bruker jeg nexium 40 mg x 1. Det er ca 2,5 uker siden jeg avsluttet trippelkuren. Saken er at jeg har blitt verre igjen. Jeg etser i magen, har smerter, det kjennes ut som om tarmen er «varm/betent» når jeg har spist noe som irriterer og jeg føler meg i shitty form. Det varierer fra dag til dag, men er jevnt over verre igjen. Jeg trodde jeg ville være bra når trippelkuren var overstått, og det var jeg noen dager, men altså ikke lengre. Noen med samme erfaringer? Eller som har nyttige råd? Blir ganske så desperat… Anonymkode: 2c3df...116
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har slitt med gastritt siden tidlig mai (sikkert lengre, men det var da det tok av for alvor) og fikk i sommer påvist helicobacter-infeksjon. Jeg har vært på gastroskopi og fått påvist at det er gastritt og ikke magesår, jeg har tatt trippelkur og jeg har tatt matrestriksjoner. Nå bruker jeg nexium 40 mg x 1. Det er ca 2,5 uker siden jeg avsluttet trippelkuren. Saken er at jeg har blitt verre igjen. Jeg etser i magen, har smerter, det kjennes ut som om tarmen er «varm/betent» når jeg har spist noe som irriterer og jeg føler meg i shitty form. Det varierer fra dag til dag, men er jevnt over verre igjen. Jeg trodde jeg ville være bra når trippelkuren var overstått, og det var jeg noen dager, men altså ikke lengre. Noen med samme erfaringer? Eller som har nyttige råd? Blir ganske så desperat… Anonymkode: 2c3df...116 Her er det bare lege som må på banen. Anonymkode: 1872d...232
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 Lege er selvsagt på banen, men spør etter andre erfaringer. Det er jo greit å høre hvordan andre har opplevd det? Anonymkode: 2c3df...116
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 Jeg fikk gastritt første gangen i 2002 etter en matforgifting. Det kommer tilbake 1–3 ganger i året selv om jeg har en haug med kostholdsrestriksjoner. Gastrolegen sier det er vanlig, mens fastlegen sier det ikke er vanlig og at jeg sikkert jukser med kostholdet. Anonymkode: e2cd3...83b 1
Kattepus78 Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fikk gastritt første gangen i 2002 etter en matforgifting. Det kommer tilbake 1–3 ganger i året selv om jeg har en haug med kostholdsrestriksjoner. Gastrolegen sier det er vanlig, mens fastlegen sier det ikke er vanlig og at jeg sikkert jukser med kostholdet. Anonymkode: e2cd3...83b At du jukser med kostholdet? Det er jo ganske så frekt. Hadde stolt på gastrolegen… 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå