Gå til innhold

Mannen jobber mye, men blir skuffet hvis jeg gjør det samme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har en 100% stilling med turnus. Så han jobber både dagtid, kveld og natt. Han blir også ofte spurt om overtid og tar på seg det fordi det er så godt betalt. Han har også en slik skiftplan at han har x antall uker på jobb med turnus og lange vakter og så en periode med fri. Nå i det siste har han snakket om å ta på seg vakter ved en tidligere arbeidsplass i disse "friperiodene" han har for den ekstra inntekten. Han tjener veldig godt i utgangspunktet, men sier selv han kunne tenkt seg å tjene mer - derfor denne tanken om å jobbe ekstra på en annen jobb.

Jeg sier aldri nei til at han skal jobbe overtid eller lignende og blir ikke sur eller skuffet hvis han jobber mens jeg har fri. Selv så har jeg for flere ulike grunner ikke mulighet til å jobbe så mye som han gjør akkurat nå. Jobber 65%, men hender seg ofte på jobben min at jeg blir spurt om å jobbe ekstravakter. Jeg bruker alltid å spørre han først om det går greit, fordi jeg har lyst til å ta hensyn. Han sier da alltid at det er opp til meg. Men ofte opplever jeg han som skuffet hvis jeg jobber en del ekstravakter. Prøver så godt det lar seg gjøre å velge vakter som følger turnusen hans når jeg jobber ekstra slik at vi begge er på jobb samtidig og får tid sammen hjemme, men er jo ikke alltid det klaffer. 

Jeg forstår bare ikke at han virker så skuffet når jeg jobber litt ekstra. Jeg jobber jo allikevel ikke i nærheten av så mye som han gjør. Og det gir jo også mer inntekt til husholdningen vår, så jeg skjønner ikke helt.

Anonymkode: 32b09...f07

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han jobbet langt over 100 % men du kan ikke jobbet opp mot 100 %? Det er bare å sette ord på det som det tullet det er. Mange menn er helt absurde på jobbing. 

Anonymkode: bd92f...03b

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du spurt ham hvorfor han mener det er greit at han jobber mye, men ikke du?

Anonymkode: b3727...a9c

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Om dere ikke har barn som må ivaretas så kan jeg ikke skjønne at det der er et tema som skal diskuteres. Har dere planer så er det jo en ting, men hvordor skal han bære skuffet over at du jobber ekstra? 

Anonymkode: 05025...acd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

. Jobber 65%, men hender seg ofte på jobben min at jeg blir spurt om å jobbe ekstravakter. Jeg bruker alltid å spørre han først om det går greit, fordi jeg har lyst til å ta hensyn. Han sier da alltid at det er opp til meg. Men ofte opplever jeg han som skuffet hvis jeg jobber en del ekstravakter. Prøver så godt det lar seg gjøre å velge vakter som følger turnusen hans når jeg jobber ekstra slik at vi begge er på jobb samtidig og får tid sammen hjemme, men er jo ikke alltid det klaffer. 

Slutt å spør han. Kom deg opp i 100% jobb og gjør alt for å ikke være økonimsk avhengig av han! Hvorfor skal det liksom være helt greit at han skal jobbe 100%+, men du er den som skal tilrettelegge for at dere får tid sammen??? Ser du ikke hvor idiotisk det er?

Og når og hvis han blir skuffet over at du jobber, javel. La han bli det da!

Det høres ut som dere ikke har barn. La det fortsette å være sånn slik at du ikke havner som hun her:

Anonymkode: 6fa6f...073

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du spurt ham hvorfor han mener det er greit at han jobber mye, men ikke du?

Anonymkode: b3727...a9c

Og hun jobber ikke en gangs faktisk mye, hun jobber neppe over 100 % selv med ekstravakter, når utgangspunktet er 65 %. 

Anonymkode: bd92f...03b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mannen min har en 100% stilling med turnus. Så han jobber både dagtid, kveld og natt. Han blir også ofte spurt om overtid og tar på seg det fordi det er så godt betalt. Han har også en slik skiftplan at han har x antall uker på jobb med turnus og lange vakter og så en periode med fri. Nå i det siste har han snakket om å ta på seg vakter ved en tidligere arbeidsplass i disse "friperiodene" han har for den ekstra inntekten. Han tjener veldig godt i utgangspunktet, men sier selv han kunne tenkt seg å tjene mer - derfor denne tanken om å jobbe ekstra på en annen jobb.

Jeg sier aldri nei til at han skal jobbe overtid eller lignende og blir ikke sur eller skuffet hvis han jobber mens jeg har fri. Selv så har jeg for flere ulike grunner ikke mulighet til å jobbe så mye som han gjør akkurat nå. Jobber 65%, men hender seg ofte på jobben min at jeg blir spurt om å jobbe ekstravakter. Jeg bruker alltid å spørre han først om det går greit, fordi jeg har lyst til å ta hensyn. Han sier da alltid at det er opp til meg. Men ofte opplever jeg han som skuffet hvis jeg jobber en del ekstravakter. Prøver så godt det lar seg gjøre å velge vakter som følger turnusen hans når jeg jobber ekstra slik at vi begge er på jobb samtidig og får tid sammen hjemme, men er jo ikke alltid det klaffer. 

Jeg forstår bare ikke at han virker så skuffet når jeg jobber litt ekstra. Jeg jobber jo allikevel ikke i nærheten av så mye som han gjør. Og det gir jo også mer inntekt til husholdningen vår, så jeg skjønner ikke helt.

Har dere barn? Felles økonomi eller delt?

Her jobber mannen mye i perioder, han vil tjene mest mulig til husholdningen. Vi har felles økonomi, og barn så da er det greit så lenge han prioriterer barna og oss når han er hjemme og har fri. Hadde han jobbet ekstra for å bruke pengene på seg selv hadde jeg derimot ikke syntes det var ok, for jeg blir jo stående med mesteparten av ansvaret for barn og hus i det daglige når han jobber sånn. 

Han tar igjen mye når han har fri. Både med hus og barn. Og det er et krav jeg har satt. 

Anonymkode: fa569...99e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg forstår jo hva det er. Forstår ikke du hva det er? Altså at han tenker han har mer rettigheter og er viktigere, enn du? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Løp. Før dere får barn. 

Jeg er veldig glad i jobben og karrieren min. Dumpet over en lav sko ved enhver negativ kommentar. Har nå vært gift med en mann som støtter og løfter, og er stolt over meg. Drar lasset hjemme når jeg jobber mye, og står klar med et glass vin og rent hus når jeg kommer hjem en sen kveld.  (og motsatt) 

Ikke bli sammen med noen som forventer dette av deg, men ikke gir det samme tilbake. 

Anonymkode: 363a8...c02

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva om dere skilles om noen år? Opptjente pensjonspoeng du tar med deg er basert på din lønn. 

Anonymkode: b4e05...2ef

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er umulig å skjønne seg på. Er jo kun positivt at din grad av arbeidsførhet øker. 

Anonymkode: c86f9...b6d

• Liker 1
Skrevet

Virker skuffet? Men han har aldri sagt at han er skuffet, eller at du ikke burde jobbe så mye? 

Anonymkode: 40bfb...669

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker skuffet? Men han har aldri sagt at han er skuffet, eller at du ikke burde jobbe så mye? 

Anonymkode: 40bfb...669

Han har aldri sagt han er skuffet, men han har sagt at jeg ikke burde jobbe så mye. Sist gang jeg tok på meg en del ekstravakter på jobb var han sur over det og jeg prøvde å si at jeg hadde valgt vakter som var gunstige tider slik at vi fikk tid sammen og at det blir jo ekstra penger neste mnd da, men da ble han bare snurt og sa "ja, det er det eneste du tenker på. Å tjene mest mulig penger". Jeg ble litt satt ut og lei meg, hadde lyst til å slenge den tilbake i ansiktet på han fordi hvis det er noen av som er opptatt av å tjene mest mulig så er det jo han...

• Liker 2
Skrevet

Dessverre typisk enkelte menn. De har egne standard for seg selv, og andre standard for dama. De kan gjerne flørte "uskyldig" med andre damer, ha venninner, være venn med tidligere pulepartnere, men hvis dama gjør det samme, så er det ikke greit. De kan jobbe masse overtid og la dama sitte igjen med logistikk, hus og barn, men når dama gjør det samme, så er det ikke greit. Gammeldagse gubber som sitter fast i gamle kjønnsroller. Usj.

Anonymkode: 1d8fc...222

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 12.20):

Løp. Før dere får barn. 

Jeg er veldig glad i jobben og karrieren min. Dumpet over en lav sko ved enhver negativ kommentar. Har nå vært gift med en mann som støtter og løfter, og er stolt over meg. Drar lasset hjemme når jeg jobber mye, og står klar med et glass vin og rent hus når jeg kommer hjem en sen kveld.  (og motsatt) 

Ikke bli sammen med noen som forventer dette av deg, men ikke gir det samme tilbake. 

Anonymkode: 363a8...c02

Det hørtes veldig fint ut. Hos oss er det jeg som handler inn mat, fordi han sier han "ikke liker å gå på butikken", jeg som lager mat fordi han "ikke er flink til å lage mat" og jeg som vasker/rydder hus fordi jeg er visst "flinkere enn han til å gjøre det". 

Ofte hvis jeg kommer hjem fra jobb og han har hatt fri så har han bare ligget i sengen nesten hele dagen. Så jeg må innom butikk etter jobb for å handle, kommer hjem og lager middag og rydder i huset... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det hørtes veldig fint ut. Hos oss er det jeg som handler inn mat, fordi han sier han "ikke liker å gå på butikken", jeg som lager mat fordi han "ikke er flink til å lage mat" og jeg som vasker/rydder hus fordi jeg er visst "flinkere enn han til å gjøre det". 

Ofte hvis jeg kommer hjem fra jobb og han har hatt fri så har han bare ligget i sengen nesten hele dagen. Så jeg må innom butikk etter jobb for å handle, kommer hjem og lager middag og rydder i huset... 

Hvor finner dere disse menneskene? Eller rettere sagt, hvor finner disse dere?... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns jeg fikk noen røde flagg ved første innlegg, og så neste og så kommer du med denne. Kjære deg, denne fyren har et veldig spesielt syn på forholdet, på deg og hvilke roller dere skal ha. I tillegg jobber du ikke 100% - noe som er helt ok, men nå begynner jeg å lure på om du er for avhengig av han? Det bør du overhodet ikke være. Sikre deg selv, ta de ekstravaktene du ønsker og spar deg opp en ordentlig sparekonto om ting går skeis. 

Vittig at han anklager deg for å bare bry deg om penger når du tar ekstra vakter men det gjelder visst ikke når han gjør det. Røde flagg over alt her 

Anonymkode: 3acae...608

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Personlig forstår jeg ikke at du orker å være sammen med en sånn fyr. 

Hva er positivt i forholdet deres? Hvor mye glede gir han deg? 

Anonymkode: 1528c...b70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han har aldri sagt han er skuffet, men han har sagt at jeg ikke burde jobbe så mye. Sist gang jeg tok på meg en del ekstravakter på jobb var han sur over det og jeg prøvde å si at jeg hadde valgt vakter som var gunstige tider slik at vi fikk tid sammen og at det blir jo ekstra penger neste mnd da, men da ble han bare snurt og sa "ja, det er det eneste du tenker på. Å tjene mest mulig penger". Jeg ble litt satt ut og lei meg, hadde lyst til å slenge den tilbake i ansiktet på han fordi hvis det er noen av som er opptatt av å tjene mest mulig så er det jo han...

Føler han seg utrygg på at du blir hvis du har nok penger til å faktisk kunne klare deg selv? Har han kontrollbehov? Sjalu?

Anonymkode: 6307b...a17

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...