Gå til innhold

Vil sexlivet bli det samme igjen etter overgrepet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et halvt år siden det skjedde. Men jeg føler jeg har fått det relativt bra igjen. Problemet er at jeg ikke klarer å ha sex uten å få flashbacks. Ikke dramatisk, men det er som om jeg er i det rommet og ser meg selv utenfra. Mens han gjør det han gjorde. 
Jeg har snakket med nok senteret, og de er ikke i tvil om det som skjedde både er overgrep og vold. Men jeg klarer som sagt ikke å ha sex uten at det kommer vonde følelser opp. Og får flashbacks. Vil sexlivet mitt bli bedre?

Anonymkode: fc2da...58a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme? Nei. Kan det bli bra igjen? Ja det kan det. Klemmer på deg.

Skrevet

Går du i behandling for traumene? Det tenker jeg er det viktigste du kan gjøre for deg selv. 

Anonymkode: 06b93...c45

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er kommet dit hen at du greier å ha sex etter et halvår, så vil nok minnene mest sannsynlig blekne med tiden. Bra at du har noen å snakke med. ❤️ Er du i et fast forhold? Var tålmodigheten til han jeg ble sammen med etter dette som redda meg. 

Anonymkode: f71bf...b5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 11.05):

Det er et halvt år siden det skjedde. Men jeg føler jeg har fått det relativt bra igjen. Problemet er at jeg ikke klarer å ha sex uten å få flashbacks. Ikke dramatisk, men det er som om jeg er i det rommet og ser meg selv utenfra. Mens han gjør det han gjorde. 
Jeg har snakket med nok senteret, og de er ikke i tvil om det som skjedde både er overgrep og vold. Men jeg klarer som sagt ikke å ha sex uten at det kommer vonde følelser opp. Og får flashbacks. Vil sexlivet mitt bli bedre?

Jeg syns det er så ille at noen menn gjør slikt. Egentlig burde de bli kastrert.  Det er nok ikke lett å glemme slike ting men du må da treffe en mann som er ekstremt snill og tålmodig med deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 11.05):

Om du jobber deg gjennom det, gir kroppen og minnet ditt tid og er med en du virkelig stoler på så blir det bedre ❤️ 

Jeg opplevde tre overgrep i mine ungdomsår. Det tok sin tid , men med tid og en forståelsesfull kjæreste så gikk det seg til. Har hatt et fantastisk sexliv i voksen alder. Ingen triggere,  ingen hinder heller 

Skrevet

Det er nok individuelt.

Jeg ble utsatt for flere overgrep fra en mann jeg var kjæreste med. Det er alltid noen som skal dømme, så jeg sier med én gang at han hadde meget kraftige pressmidler som gjorde at jeg ikke turte å forlate relasjonen.

Nå har det gått ca. 4 år. Jeg har god sex, men sexlivet mitt er ikke slik det en gang var. Flashbacks var mest plagsomt de to første årene. Det er fortsatt noen småting som kan trigge meg slik at jeg blir irritert eller mister lysten, men det skal veldig mye til.

Anonymkode: e5129...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...