Gå til innhold

Hvorfor skal folk legge ut bilder av sine naturlige kropper på instagram og hylles?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt instagram, fikk det for en uke siden. Skal ikke legge ut noe, bare kikke meg litt rundt.

Trykket meg rundt, ser så mye nedbrytende. Folk skal hylles, få kommentarer på hvor flinke de er etter å ha gått en tur eller trent."Flinkaaa, du er sååå fiiin". 🤮

Legger ut bilder av sin litt lubbne kropp, eller strekkmerker etc....der de fronter kropp er kropp! Alle kropper er sommerkropp....

Patetisk, hvordan kan et voksent menneske synke så lavt? Dette handler jo kun om mindreverdighetskomplekser som VOKSER mye av å være på instagram.

Jeg forstår hvorfor unge i dag får store mentale problemer pga sosiale media.

Anonymkode: f9174...38f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr kun noe om en gidder å bry seg. I 2024 fatter jeg ikke at vi fortsatt gjør det.

Anonymkode: 4eecb...3d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri hatt instagram, fikk det for en uke siden. Skal ikke legge ut noe, bare kikke meg litt rundt.

Trykket meg rundt, ser så mye nedbrytende. Folk skal hylles, få kommentarer på hvor flinke de er etter å ha gått en tur eller trent."Flinkaaa, du er sååå fiiin". 🤮

Legger ut bilder av sin litt lubbne kropp, eller strekkmerker etc....der de fronter kropp er kropp! Alle kropper er sommerkropp....

Patetisk, hvordan kan et voksent menneske synke så lavt? Dette handler jo kun om mindreverdighetskomplekser som VOKSER mye av å være på instagram.

Nei. Unge får mentale problemer og spiseforstyrrelser av å få beskjed om at kun syltynne, retusjerte kropper med perfekt hud er godt nok. De fleste av oss har vanlige kropper. Det er helt innenfor å hylle normalitet.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke opp noe som helst slikt på Instagram. Kun det jeg interesserer meg for; hobbyer som tegning, strikking, interiør, planter, hager, osv. Følg det og dem som er konstruktivt for deg. Det er jo slik hele internett fungerer!?

Anonymkode: dd1e6...1ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det betyr kun noe om en gidder å bry seg. I 2024 fatter jeg ikke at vi fortsatt gjør det.

Enig! Deg er helt utrolig at vi gidder! Og det finnes ikke grenser for hvor oppmerksomhetssøkende og selvsentrerte mange er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir jo hyllet for sine unaturlige kropper, så hvorfor skal vi ikke hylle det naturlige? 

Kommentarene må jo den som kommenterer stå for selv. Ikke sikkert man legger ut for å bli hyllet, men folk er jo gode på å overdrive ros..

Jeg legger for øvrig ikke ut bilder av meg selv, og driver ikke med denne hyllingen og ukritiske rosen, men jeg har ikke noe mer i mot å se en kraftig kropp enn en slank kropp. Jeg er enig i at all kropp er sommerkroppen, og ingen skal måtte behøve å gjemme seg på bakgrunn av at andre ikke tåler, eller ikke liker, det de ser.

Anonymkode: 85bb2...244

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blue Sky skrev (4 minutter siden):

Enig! Deg er helt utrolig at vi gidder! Og det finnes ikke grenser for hvor oppmerksomhetssøkende og selvsentrerte mange er. 

Det verste er at vi gidder bare mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er ekshibisjonister og elsker at mannfolk ser på dem.

Anonymkode: 32c03...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du alt dette på Instagram? 
Jeg har vært der lenge og har ikke kommet over dette så mye. 
Jeg er ikke i mot kropp i monitor, kropp er like mye del av oss som alt annet på kroppen. Og flott om vi kan se noe annet enn kun retusjerte bilder :) 

Tur bilder elsker jeg, gir meg masse inspirasjon og deler også fra mine turer. 
Naturen er vakker, og det finnes ikke bedre følelse enn mestringsfølelsen av å ha gått en lang, tøff tur. Jeg forventer at de som ikke ønsker å se natur ikke følger min konto :)

Anonymkode: 3835a...deb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger en som legger ut selfie etter selfie av sitt svette fjes på atter en treningstur. Like før jeg ikke gidder følge mer, for hele IGn hans er bare hans svette tryne, gang på gang. Aldri er det noe annet. 

Anonymkode: c0cdf...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle forskjellige intresser ut i fra hvem vi er. Hvor vi er i livet. Hva vi endrer oss til. Selv har jeg begynt å intressere meg for sunnere livsstil.  Fordi jeg går ned i vekt. Blir gladere å ønsker noe annet i livet fremover. Ser på livet med nye øyne. Ting som ikke opptar meg lengre.

Anonymkode: cb12a...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Følger en som legger ut selfie etter selfie av sitt svette fjes på atter en treningstur. Like før jeg ikke gidder følge mer, for hele IGn hans er bare hans svette tryne, gang på gang. Aldri er det noe annet. 

Anonymkode: c0cdf...9a8

Søker man på treningsfolk så KRYR det av de!

Siljesmatogtrening - solfridsmatogtrening - brittsintrening....bla bla! 😂

Så kryr det av coacher og online-PT! Veldig mange unge jenter i 20åra her.....

Legger så klart ut et innlegg om økta si, som du MÅ lagre til neste trening! 😂 Kommentarene er jo såkalrt: "Den gjorde det for meg altså!!" Henda i væreticon også da...

Sandra lyng haugen var en komedia å se på, anbefaler alle å se på den profilen.

Så har du småbarnsmødrene som kjemper om hvem som har det verst 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nå mistenker jeg at du skriver dette bare for å provosere, men jeg går i fella likevel jeg: 

Det er mye mer problematisk at folk legger ut bilder av sine unaturlige kropper og blir hyllet for dette! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

Nå mistenker jeg at du skriver dette bare for å provosere, men jeg går i fella likevel jeg: 

Det er mye mer problematisk at folk legger ut bilder av sine unaturlige kropper og blir hyllet for dette! 

Hva er en unaturlig kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Folk får mentale problemer fordi de prøver å etterligne det "perfekte" livet de tror andre har. Synes det er fint med en motvekt til dette kroppshysteriet, jeg. Hvorfor skal ikke folk få heiarop hvis de er flinke og går turer? Hva om denne personen satt inn og gumla i seg potetgull tidligere, og har snudd livet sitt? Er det virkelig plagsomt om du ser et strekkmerke eller to? 

Endret av Lovise78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er en naturlig kropp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Instagrams algoritmer viser deg det den tror du er interessert i å se. Om du stopper opp ved, liker eller kommenterer slike bilder, så tror IG at du liker det.  Jeg får ikke opp slike bilder, bortsett fra de fra Camilla Lorentzen, fordi jeg følger henne.

Om du ikke liker disse bildene, avfølg dem om du følger de, og ikke fall for fristelsen for å kommentere eller studere dem.

Det positive med slike bilder er at man blir eksponert for en naturlig kropp, en som ikke er operert og filtrert. Slike man ser på stranda og badeland. Slike som er oppnåelige. Dette til motsetning av andre kropper som vi er programmert til å like, men som er like naturlige som i en tegnefilm. De kroppene får ofte mye oppmerksomhet (spesielt fra menn), og gir dem et urealistisk syn på hvordan kvinnekroppen skal og kan se ut, men også jentene som ser dem. Vi vil ha de kroppene. Om vi da aldri får se motvekten vil vi tro det går an, og at det bare er vår egen kropp som er unaturlig med sine cellulitter, føflekker og dissing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En som er operert for å se unaturlig ut, og/eller filtrert slik på bilder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i alle dager slags profiler er det du følger? :klo:

Jeg følger kun profiler som interesserer meg, dvs det som er relevant for mine hobbyer, og profiler som jeg synes er morsomme. Å følge noen som legger ut bilder av sin egen kropp kunne aldri falt meg inn i halvsøvne.

Dropp å følge ting du ikke liker, eller som provoserer deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk i dag er selvsentrerte og overfladiske. Tomme skall med stort ego og er skrevet i pannen Se på meg!

Anonymkode: 3473f...964

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...