AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Jeg vil gjerne høre erfaringer fra andre som er svaksynte og som har småbarn. Gjør du/dere noe spesielt for at hverdagen med småbarn skal bli enklere for deg? Er du mer sliten nå enn før du fikk barn? Det er spesielt én utfordring som jeg lurer på hvordan andre løser, og det er situasjoner der man må holde et ekstra øye på barnet. For eksempel hvis barnet leker og utforsker på lekeplassen. Jeg klarer ikke å skille mellom når barnet gjør noe der det er viktig at man følger med for å forhindre potensielle skader, og når barnet gjør noe som ikke har behov for ekstra tilsyn. Derfor er jeg "på" absolutt hele tiden, samtidig som jeg skal prøve å holde meg i bakgrunnen for at barnet skal få utforske uten stadig innblanding. Dette gjør meg totalt utslitt. Hvordan løser andre dette? Anonymkode: a0450...b33
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg vil gjerne høre erfaringer fra andre som er svaksynte og som har småbarn. Gjør du/dere noe spesielt for at hverdagen med småbarn skal bli enklere for deg? Er du mer sliten nå enn før du fikk barn? Det er spesielt én utfordring som jeg lurer på hvordan andre løser, og det er situasjoner der man må holde et ekstra øye på barnet. For eksempel hvis barnet leker og utforsker på lekeplassen. Jeg klarer ikke å skille mellom når barnet gjør noe der det er viktig at man følger med for å forhindre potensielle skader, og når barnet gjør noe som ikke har behov for ekstra tilsyn. Derfor er jeg "på" absolutt hele tiden, samtidig som jeg skal prøve å holde meg i bakgrunnen for at barnet skal få utforske uten stadig innblanding. Dette gjør meg totalt utslitt. Hvordan løser andre dette? Anonymkode: a0450...b33 Har du kontakt med Blindeforbundet? Får du de hjelpemidlene du trenger og som kan hjelpe? Anonymkode: 1a4a9...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå