AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Ønsker innspill fra menn som er veldig opptatt av fotball (på TV). Jeg har forstått det er viktig, men hvor høyt er det prioritert? Jeg har ikke så mye erfaring med fotballmenn, så vanskelig å sette seg helt inn i det. Når det er kamper (særlig når favorittlaget spiller), så må alt annet vike. Jeg trenger litt forståelse av hvor viktig det er, da jeg ikke klarer helt å sette meg inn i det. Her takker kjæresten nei til alt av invitasjoner eller sosialt dersom laget spiller, så antar det er høyt prioritert. Jeg vet ikke hva jeg skulle sammenlignet det med for egen del. Vanlig TV serie er neppe på det nivået liksom 😅😅 Anonymkode: ab105...ceb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når det er kamper (særlig når favorittlaget spiller), så må alt annet vike. Jeg trenger litt forståelse av hvor viktig det er, da jeg ikke klarer helt å sette meg inn i det. Svaret ligger jo her.. alt annet må vike. Anonymkode: 25d62...a96 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Svaret ligger jo her.. alt annet må vike. Anonymkode: 25d62...a96 Ja, ser jo det.. men hva kan man sammenligne med for egen del? Anonymkode: ab105...ceb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, ser jo det.. men hva kan man sammenligne med for egen del? Anonymkode: ab105...ceb Egne barn Anonymkode: 25d62...a96 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 Det er viktigere enn alt annet, dessverre. Aldri mer sportsidioter Anonymkode: b582e...820 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 Det er skikkelig idiotisk, og barnslig. Anonymkode: 335d8...6ab 1 1
svartkatt Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 Det er på samme linje som kone og barn, kanskje tilogmed over iblant. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ønsker innspill fra menn som er veldig opptatt av fotball (på TV). Jeg har forstått det er viktig, men hvor høyt er det prioritert? Jeg har ikke så mye erfaring med fotballmenn, så vanskelig å sette seg helt inn i det. Når det er kamper (særlig når favorittlaget spiller), så må alt annet vike. Jeg trenger litt forståelse av hvor viktig det er, da jeg ikke klarer helt å sette meg inn i det. Her takker kjæresten nei til alt av invitasjoner eller sosialt dersom laget spiller, så antar det er høyt prioritert. Jeg vet ikke hva jeg skulle sammenlignet det med for egen del. Vanlig TV serie er neppe på det nivået liksom 😅😅 Anonymkode: ab105...ceb Ofte er det ikke at det er fotballen som er så sykt viktig, men at invitasjonene ikke er viktige nok for å droppe fotballen. Er en forskjell her. Det er enkelt å avlyse en middagsinvitasjon fra svigers fordi favorittlaget spiller en interessant kamp. Det er ikke fullt så enkelt å droppe morens bursdagsfeiring fordi favorittlaget spiller en ordinær kamp. Det går ikke an å prioritere fotball - uansett kamp - når man er forlover i et bryllup. Og det er gjerne slik at invitasjonene ikke er så viktige, derfor er det lett å avlyse for å se fotball, der det føles som at "alt annet må vike". Samt er det slik at når dere er hjemme dere to, der dere ikke har planer i det hele tatt, men bare er sammen - så MÅ han se fotball, og du føler deg nedprioritert. Men fakta i situasjonen er at det ikke er snakk om å nedprioritere, men å gjøre noe man er interessert i, for det er liksom ikke et valg å ta mellom en helt ordinær hverdagssituasjon og en fotballkamp. Føler du deg nedprioritert i denne hverdagssituasjonen fordi mannen tilfeldigvis ønsker å se på fotball i to skarve timer istedenfor å sitte i sofaen og holde deg i hånda mens dere ser på en trashy realityserie, så er det vel egentlig du som er problemet - og ikke han. Anonymkode: 374d2...348 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #9 Skrevet 17. august 2024 For øvrig skjønner jeg ikke denne jakten på sammenligningsgrunnlag. Men her er ett: Hvis du vaser rundt skikkelig ustoppelig steinkåt, der valget ditt er mellom kjæresten/mannen din som ligger naken og klar i senga eller å ta i på en invitasjon, kle på deg og gå på kafè med en gammel venninne som du egentlig ikke liker. Hva velger du? Anonymkode: 374d2...348 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #10 Skrevet 17. august 2024 Nå er jeg kvinne men sånn er det for meg å, spiller mitt lag så er det utrolig mye til ( alvorlig sykdom eks) som skal til for at jeg prioriterer annet enn kamp. Anonymkode: ac2dc...9d4
Bigote Skrevet 17. august 2024 #11 Skrevet 17. august 2024 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ønsker innspill fra menn som er veldig opptatt av fotball (på TV). Jeg har forstått det er viktig, men hvor høyt er det prioritert? Jeg har ikke så mye erfaring med fotballmenn, så vanskelig å sette seg helt inn i det. Når det er kamper (særlig når favorittlaget spiller), så må alt annet vike. Jeg trenger litt forståelse av hvor viktig det er, da jeg ikke klarer helt å sette meg inn i det. Her takker kjæresten nei til alt av invitasjoner eller sosialt dersom laget spiller, så antar det er høyt prioritert. Jeg vet ikke hva jeg skulle sammenlignet det med for egen del. Vanlig TV serie er neppe på det nivået liksom 😅😅 Anonymkode: ab105...ceb Det er enkelt å se kamper i opptak så jeg klarer å fint kombinere et sosialt liv og ting som skulle komme opp med kampen favorittlaget spiller i uka. Styrer unna spoilere så ser jeg den når jeg kommer hjem eller morgenen etter Var litt mindre dynamisk på dette før, men trives best med å ha frihet her. Storoppgjør kan jeg være litt mer trass på.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ønsker innspill fra menn som er veldig opptatt av fotball (på TV). Jeg har forstått det er viktig, men hvor høyt er det prioritert? Jeg har ikke så mye erfaring med fotballmenn, så vanskelig å sette seg helt inn i det. Når det er kamper (særlig når favorittlaget spiller), så må alt annet vike. Jeg trenger litt forståelse av hvor viktig det er, da jeg ikke klarer helt å sette meg inn i det. Her takker kjæresten nei til alt av invitasjoner eller sosialt dersom laget spiller, så antar det er høyt prioritert. Jeg vet ikke hva jeg skulle sammenlignet det med for egen del. Vanlig TV serie er neppe på det nivået liksom 😅😅 Anonymkode: ab105...ceb Jeg har vært sammen med en slik i mange år. Fotballkamp trumfer alt, være seg bursdager, bryllup, konfirmasjoner m.m. Har ikke opplevd at han har droppet begravelser, men alle vi har kjent har dødd utenfor sesong/begravelsene har vært på et ok tidspunkt som ikke har krasjet med kamp. Jeg kommer ikke til å gå inn i et forhold med en veldig fotballinteressert mann igjen, det var litt som å ha et barn i trassalderen som ble nektet noe når kamp krasjet med (for meg og familie) viktige ting. Det er helt sinnsykt hvor viktig det kan være å se en flokk menn løpe etter en ball og hyle og grine å prøve å jukse når dommeren ikke ser på…. Anonymkode: 79b99...4df 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 Hva er mer viktig enn fotball? Anonymkode: c4ad8...2b9
Hololo Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ønsker innspill fra menn som er veldig opptatt av fotball (på TV). Jeg har forstått det er viktig, men hvor høyt er det prioritert? Jeg har ikke så mye erfaring med fotballmenn, så vanskelig å sette seg helt inn i det. Når det er kamper (særlig når favorittlaget spiller), så må alt annet vike. Jeg trenger litt forståelse av hvor viktig det er, da jeg ikke klarer helt å sette meg inn i det. Her takker kjæresten nei til alt av invitasjoner eller sosialt dersom laget spiller, så antar det er høyt prioritert. Jeg vet ikke hva jeg skulle sammenlignet det med for egen del. Vanlig TV serie er neppe på det nivået liksom 😅😅 Anonymkode: ab105...ceb Jeg er mann og ekstremt fotball intressert, men har aldri avstått fra bl.a bursdager og slik, men kan ha takket nei i ny og ne til "vanlige" sosiale ting eller sagt jeg kommer litt senere om det er en spesiell storkamp jeg bare må få med meg. Når jeg invitere selv så pleie jeg legge dette uten om kamptid. Men jeg har en kamerat som aldri er med på noe om dette krasje med Liverpool kamp 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #15 Skrevet 17. august 2024 Hololo skrev (10 minutter siden): Men jeg har en kamerat som aldri er med på noe om dette krasje med Liverpool kamp Forståelig For øvrig er det helt merkelig hvor usynkront verden kan være til tider! F.eks. Jeg har frihelg, ingen planer og ønsker å finne på noe - og får en middagsinvitasjon lørdag kl 16 - selvfølgelig AKKURAT når Liverpool spiller kamp. Så da må jeg altså avlyse den ene tingen jeg kunne gjort den helga, og jeg blir da seende "fotballgal" ut. Og du kan ta deg pokker på at hadde Liverpool den helga spilt søndag kl 17 heller, så hadde invitasjonen kommet til søndag kl 17, og ikke lørdag kl 16. Det er historien om mitt liv. Jeg har måttet avlyse mye, fordi invitasjonene tilfeldigvis ALLTID havner når laget mitt spiller, på tross for at jeg sitter her tilgjengelig hele forbanna uka ellers.... 😜 Anonymkode: 374d2...348 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #16 Skrevet 17. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva er mer viktig enn fotball? Anonymkode: c4ad8...2b9 For min del, absolutt ALT. Er mann. Anonymkode: 79d89...622 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #17 Skrevet 17. august 2024 Jeg ser lite fotball på TV, men går på kamper med mitt lokale lag og reiser også på en god del bortekamper. For meg er det særdeles viktig, og jeg planlegger etter det når terminlisten kommer og endelige kamptidspunkter spikres. Så er det klart veldig spesielle anledninger kan gå foran, men jeg vil gjøre mitt ytterste for å planlegge rundt. Sykdom er selvfølgelig noe annet, om noen jeg er glad i blir alvorlig syke og jeg kan bidra slipper jeg selvfølgelig det jeg har i hendene enten det er fotball, jobb eller noe annet. Andre kan mene det er så fjollete som helst, selvfølgelig. For min del er den sosiale siden ved dette ganske tungtveiende, da, siden jeg her møter veldig mange av de jeg har hatt som venner helt fra barndommen/tenårene. Det stiller seg nok litt annerledes enn ved å "bare" sitte alene og se favorittlaget på TV. Sammenligningen med en TV-serie står seg nok likevel ikke, for fotball i opptak er helt uinteressant. Kampen går når den går, og skal den sees må den sees da. Å sammenligne det med aktiviteter man initierer selv ved anledning, som det å se en TV-serie, går ikke. Tvert imot tenker jeg at det du selv anser som viktige sosiale greier som ikke kan tas igjen senere er en bedre sammenligning. Det å følge favorittlaget (og bare det) tar gjerne to-tre timer cirka en gang i uken, med noen pauser her og der. For de største klubbene tar det kanskje tre-fire timer i snitt hver uke, også med en del pauser innimellom. Jeg mener helt oppriktig at det å følge favorittlaget tett stiller seg annerledes enn de som bare har TV-en på med fotball fra fredag kveld til søndag kveld hver jævla helg og aldri letter på ræva. Så kan man selvfølgelig uansett forvente at fyren forstår at det er upraktisk for partner noen ganger, at han i så fall må både stå for denne prioriteringen selv (ikke sette dama i en ubehagelig skvis overfor andre) og at dette fullt og helt går på hans "være den som ødelegger litt"-kvote. Anonymkode: d8adb...c0a 2
Adrenalina1 Skrevet 17. august 2024 #18 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er mer viktig enn fotball? Anonymkode: c4ad8...2b9 Alt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #19 Skrevet 17. august 2024 Hololo skrev (2 timer siden): Jeg er mann og ekstremt fotball intressert, men har aldri avstått fra bl.a bursdager og slik, men kan ha takket nei i ny og ne til "vanlige" sosiale ting eller sagt jeg kommer litt senere om det er en spesiell storkamp jeg bare må få med meg. Når jeg invitere selv så pleie jeg legge dette uten om kamptid. Men jeg har en kamerat som aldri er med på noe om dette krasje med Liverpool kamp Haha, kanskje det er noe med Liverpool fans. Er visst Liverpool som er tingen her også. TS Anonymkode: ab105...ceb 1
Irja Skrevet 17. august 2024 #20 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er mer viktig enn fotball? Anonymkode: c4ad8...2b9 Alt. Absolutt alt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå