AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Hei. Er en jente på 21 år og har det ikke lett. Veit ikke hvor mye av historien jeg skal fortelle. Men har siden ungdomsskulen slitt med ADHD (uoppmerksom type/ADD), angst, OCD og Me. Slutter i 9 klasse og da lå jeg bare i sengen i typ 4 år!!! Har også er medfødt fysisk handicap og masse tilleggsgreier (atopisk exem, dysleksi, pcos +++). Får minstesats AAP og «oppgavene» mine er å gå i behandling på DPS å og ta fag som privatist. Er på 4 faget nå!!! Men får jo ikke så mye penger, (app + penger for noen av plagene), så når månedskort, lege (går privat på en av sykdommene pga lang ventetid ellers), mobil og andre ting jeg må bruke penger på har jeg ikke noe igjen omtrent. Jeg bor sammen med pappa og kona hans, men i en egen leilighet i huset dems. Og de betaler det meste av mat og hjelper meg masse. Er veldig glad i de. Men kan jeg ha krav om bostøtte? Sånn at kan bidra litt mer? Prøvd å lese, men skjønner det ikke helt. Jeg var egen inngang, kjøkken, bad, stue og soverom. Men det er en dør i gangen inn til kjelleren til huset. Er det ok? Kan jeg spørre de på nav eller er det noen her som vet. For om det ikke går vil jeg ikke spørre Anonymkode: dcfd4...31c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Betaler du husleie hos faren din? Anonymkode: 7a569...d49 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 Du må isåfall ha en leiekontrakt for å kunne søke. Og om du ikke betaler leie blir det feil å få bostøtte, for bostøtten skal jo gå til husleie/fellesutgifter. Anonymkode: 83de1...48d 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 Siden det er forbindelse mellom din leilighet og resten av huset kan du ikke få bostøtte. Det er kanskje mulig å fjerne døra og stenge forbindelsen? I tillegg må leiligheten din må være registrert som egen bolig i matrikkelen (eiendomsregisteret). Du må også betale husleie. Står litt her om krav til boligen: https://www.husbanken.no/person/bostotte/godkjent-bolig/ Utdrag: Boligen din må være godkjent av plan- og bygningsmyndighetene i kommunen, og som hovedregel må boligen være registrert som bolig i matrikkelen. Matrikkelen er det offentlige eiendomsregisteret. Boligen din må være fysisk adskilt fra andre boliger i bygget. Du må ha egen, separat inngang til boligen. Inngangen kan være i fellesarealer, for eksempel en trappeoppgang eller en felles gang med inngangsdør inn til hver boenhet. Hvis du må gå gjennom andre boenheter, er det ikke en selvstendig bolig. Det skal ikke være noen form for intern forbindelse mellom ulike boenheter i form av dør eller trapp. Anonymkode: f202e...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå