AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Med en gang hun våkner så er det "stå opp da!!!". Jeg rekker ikke åpne øynene før hun roper og vekker alle. Jeg ber henne gå inn i stuen, så kommer jeg, men nei, da roper hun at jeg skal komme NÅ, at hun går ikke inn uten meg. Ofte vekker hun søsken. Hun er snart 6 år, man skal da kunne stå opp og sette deg i stuen da vel? Synes det alltid er så overdrevet der hun kommanderende alle andre. Anonymkode: 9aa20...b7d 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Får hun lov til å skru på tv-en og se på barne-tv? Det gjør vår fireåring, og så pleier han og hente seg et eple. Anonymkode: dab1b...b51 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med en gang hun våkner så er det "stå opp da!!!". Jeg rekker ikke åpne øynene før hun roper og vekker alle. Jeg ber henne gå inn i stuen, så kommer jeg, men nei, da roper hun at jeg skal komme NÅ, at hun går ikke inn uten meg. Ofte vekker hun søsken. Hun er snart 6 år, man skal da kunne stå opp og sette deg i stuen da vel? Synes det alltid er så overdrevet der hun kommanderende alle andre. Anonymkode: 9aa20...b7d Hva skal hun gjøre i stua? Anonymkode: 37ce9...f6e 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får hun lov til å skru på tv-en og se på barne-tv? Det gjør vår fireåring, og så pleier han og hente seg et eple. Anonymkode: dab1b...b51 Ja selvfølgelig Anonymkode: 9aa20...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal hun gjøre i stua? Anonymkode: 37ce9...f6e Gå inn og vente på meg? 😅 jeg kommer jo, men ikke på 1 sekund. Anonymkode: 9aa20...b7d 4
BobbySocks Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 Hadde brølt tilbake. Det der hadde jeg ikke orket. 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 Jeg har en på 7 som jeg fortsatt står opp med. Tror det er veldig individuelt. Anonymkode: f26c8...af3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 Har ikke stått opp med mine siden de var 3, eller kanskje før 🙈🙈 det der hadde jeg ikke orka nei . Anonymkode: 0079b...72d 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #9 Skrevet 17. august 2024 TS Det er også hyling og sutring om å få frokost, jeg sier at jeg skal bare gå på do så kommer jeg, ta en banan i mellomtiden. Nei jeg vil ha noe nå!!!! Jeg er SULTEN! også klikkes det Alt går i fra 0-100 før man har fått opp øynene, utrolig slitsomt. Hun oppfører seg nesten som en baby, der hun ikke klarer noe, og vi bare skal gjøre som hun sier. TS Anonymkode: 9aa20...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #10 Skrevet 17. august 2024 Å han får viljen sin hver gang fordi dere ikke orker maset? Anonymkode: d91bf...409 9 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #11 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å han får viljen sin hver gang fordi dere ikke orker maset? Anonymkode: d91bf...409 Hun*** Anonymkode: d91bf...409
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS Det er også hyling og sutring om å få frokost, jeg sier at jeg skal bare gå på do så kommer jeg, ta en banan i mellomtiden. Nei jeg vil ha noe nå!!!! Jeg er SULTEN! også klikkes det Alt går i fra 0-100 før man har fått opp øynene, utrolig slitsomt. Hun oppfører seg nesten som en baby, der hun ikke klarer noe, og vi bare skal gjøre som hun sier. TS Anonymkode: 9aa20...b7d Høres ut som hun virkelig trenger å øve på å vente litt. Har dere øvd på dette tidligere? Begynn i det små med «Vent litt, jeg kommer snart» og utsett responsen i noen sekunder. Øk responstida etter hvert. Anonymkode: b0b08...475 16 2
Bigote Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 36 minutter siden, BobbySocks said: Hadde brølt tilbake. Det der hadde jeg ikke orket. Hva skal det å brøle til en 5-åring være godt for? Skremme henne til underkastelse? Til TS: Finn ut om det er en grunn til at hun ikke vil gå inn i stua alene.. Om hun er vant til å få viljen sin i forhold til dette med stua så ligger jo dette i oppdragelsen hennes. Det er innafor å sette foten ned og si nei selv om det blir mas. 6 1
Surriball Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 (endret) Lag matpakke på kvelden, vis barnet hvor det er. Fortell barnet hvordan det skal være i morgen tidlig og hold på det. Ikke stå opp. "se her, Lise, her står frokosten din og drikken din. Hvis du våkner først i morgen får du ikke lov til å vekke mamma, pappa og Knut. Vi andre trenger å sove. Du skal gå i stua og ta maten din. Her er fjernkontrollen, vet du hvordan du skrur på barne-tv? Hvis du vekker oss i morgen tidlig blir xxx leke inndratt/annen passende straff. " Gjennomfør. Ikke stå opp. Det blir sikkert litt helvete på morgenen med rop og styr de første gangene, men hold deg til det du har sagt. Ikke gi respons på roping, barnet må komme inn til deg for å prate. Ja, jeg har gjort dette selv med eldstebarnet mitt, men behøvde aldri noen straff. Endret 17. august 2024 av Surriball 3 1 13
Belima Skrevet 17. august 2024 #15 Skrevet 17. august 2024 Kanskje du kan smøre en brødskive som er klar i kjøleskapet når hun står opp. Dere må snakke sammen om kvelden hva du mener hun kan klare alene når hun er 5 år. Regner med at hun klarer "å slå" på TV'n så hun kan sitte litt alene å kose seg med mat og litt underholdninng. Øvelse gjør mester. 6
Hactar Skrevet 17. august 2024 #16 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): TS Det er også hyling og sutring om å få frokost, jeg sier at jeg skal bare gå på do så kommer jeg, ta en banan i mellomtiden. Nei jeg vil ha noe nå!!!! Jeg er SULTEN! også klikkes det Alt går i fra 0-100 før man har fått opp øynene, utrolig slitsomt. Hun oppfører seg nesten som en baby, der hun ikke klarer noe, og vi bare skal gjøre som hun sier. TS Anonymkode: 9aa20...b7d Hvis hun ikke er tilsvarende eksplosiv resten av døgnet, kan det jo rett og slett være at hun er skrubbsulten? Støtter forslaget over om å lage klar frokost til henne om kvelden som hun kan finne selv om morgenen. 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #17 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med en gang hun våkner så er det "stå opp da!!!". Jeg rekker ikke åpne øynene før hun roper og vekker alle. Jeg ber henne gå inn i stuen, så kommer jeg, men nei, da roper hun at jeg skal komme NÅ, at hun går ikke inn uten meg. Ofte vekker hun søsken. Hun er snart 6 år, man skal da kunne stå opp og sette deg i stuen da vel? Synes det alltid er så overdrevet der hun kommanderende alle andre. Anonymkode: 9aa20...b7d Min på 11 står heller ikke opp alene… Er ikke interessert i TV og spilling, så hjelper ikke å lokke med det. Våknet heldigvis ikke så tidlig da… Anonymkode: 8cb92...077
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #18 Skrevet 17. august 2024 Bortskjemt.... Anonymkode: fdef8...9c9 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #19 Skrevet 17. august 2024 Kan hun si noe mer rundt det? Er det skummelt i stua? Ensomt? Er hun selskapssyk? Vil hun ha deg til å gjøre noe der som hun ikke får til selv? Femåringen her vil helst ikke gå inn i stua alene på morgenen, og hun våkner grytidlig. Hun liker ikke stua når lyset er av, selv ikke på sommerstid hvor det uansett er ganske lyst, og hun når ikke opp til bryteren til taklampa (men klarer egentlig fint å hente en stol og få skrudd på lyset). Og så syns hun det er stille og rart og ensomt der. Så hun vil ikke være der alene særlig lenge. Men å kommandere får hun ikke gjøre. Så hun får valget mellom å gå inn i stua, eller å vente på meg der jeg er til jeg er klar. Det funker å snakke om at folk liker bedre, og lytter mer, om man snakker pent til dem. Og å passe på å snakke pent til, og ikke kommandere henne selv heller. Anonymkode: 588c0...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #20 Skrevet 17. august 2024 Vi hadde en boks i kjøleskapet som var gutten min sin, med forskjellige smoothie, yogurt, frukt, rosiner, kjeks, av og til en liten sjokolade eller noe sånt. Lagde den klar på fredagen før jeg la meg, gutten min syntes det var veldig stas å våkne på lørdag, finne seg noe fra boksen, å se på barne tv, syntes det var skikkelig kos. Han gledet seg til å stå opp alene, for å se hva som var i boksen på lørdag og søndag. Anonymkode: 2dc5d...ba5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå