Gå til innhold

Valg av sofa til grønn stue

Karravalsen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er litt forvirret i valg av sofa. Vi har små barn, så har vel egentlig landet på at det blir en skinnsofa. 

Vi skal ha minst en, kanskje to grønne vegger i stua. Dette blir veggene der sofaen skal stå. Har sett på både brune, mørkebrune, cognacfargede og sorte skinnsofaer. Først tenkte jeg at en sort skinnsofa ble best, men når jeg har sett og tenkt litt føler jeg kanskje det blir for "hardt" og at en brunere skinnsofa hadde blitt mer harmonisk mot det grønne. Det blir nok hovedsakelig grønt, gull og gult som er farger i interiøret ellers. 

Er det noen flinke folk som har noen innspill? Sofaen skal være en hjørnesofa, så det blir ganske stor. 

Har forresten sett på June sofa fra Home & Cottage, har noen erfaring med om den er god å sitte i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lys beige til lys grønt synes jeg er fint. Det spørs jo på hvordan fargge resten av møblene er og da.

Anonymkode: e27dc...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lys beige til lys grønt synes jeg er fint. Det spørs jo på hvordan fargge resten av møblene er og da.

Anonymkode: e27dc...bd2

Har ikke sett så mange skinnsofaer med ordentlig skinn i så lyst, er stort sett den cognac-fargen som blir det lyseste. Vi har mørkebrunt stuebord, ellers har vi akkurat kjøpt hus så har ikke så mange andre møbler enda da mye er gammelt/ødelagt og skal på dynga. Ny bolig, ny start! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer litt an på grønnfargen, men generelt synes jeg teak er nydelig til grønt, så en brun sofa i farge nær opp til teak ville jeg valgt.

Samtidig vil jeg advare litt mot å kjøpe sofa på home&cottage. Har dårlig erfaring med kvaliteten derfra, og kjenner flere som sier det samme..

Anonymkode: 5722b...fd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå for svart, det blir for hardt. Gå for skinnsofa i brunt/cognaq. Ikke lys beige skinn, det er harry. Men da ville jeg byttet ut stuebordet, tror ikke mørk brunt blir fint til

Anonymkode: 8890c...21b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker det kommer litt an på grønnfargen, men generelt synes jeg teak er nydelig til grønt, så en brun sofa i farge nær opp til teak ville jeg valgt.

Samtidig vil jeg advare litt mot å kjøpe sofa på home&cottage. Har dårlig erfaring med kvaliteten derfra, og kjenner flere som sier det samme..

Takk for råd, da skal vi tenke oss om en ekstra gang før vi kjøper.. Har også sett på Weston hjørnespark fra Bohus, og Colorado hjørnesofa fra LivingOutlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke gå for svart, det blir for hardt. Gå for skinnsofa i brunt/cognaq. Ikke lys beige skinn, det er harry. Men da ville jeg byttet ut stuebordet, tror ikke mørk brunt blir fint til

Var akkurat det vi tenkte på også. Tusen takk for tips. Stuebordet og stort sett alt vi har er kjøpt billig på Finn, så tenkte vi skulle investere litt i å få det som vi vil nå og koste på oss nye møbler. Så det kan godt byttes ut! Noen tips der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, om dere vil gå for kvalitetssofa i skinn ville jeg faktisk gitt brukt en sjanse. Jeg har funnet flotte kvalitetsmøbler på finn som ikke ser brukt ut i det hele tatt, til en mye hyggeligere pris enn rett fra butikk 🙂 Mange som kjøper dyre møbler har råd til å bytte dem ut etter kort tid, og noen av disse havner på finn

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karravalsen skrev (22 minutter siden):

Var akkurat det vi tenkte på også. Tusen takk for tips. Stuebordet og stort sett alt vi har er kjøpt billig på Finn, så tenkte vi skulle investere litt i å få det som vi vil nå og koste på oss nye møbler. Så det kan godt byttes ut! Noen tips der? 

Kommer litt an på stilen deres ellers. Men jeg liker lys eik. Passer godt både til sofa faregn og grønn farge på veggene. Har nordisk stil selv, og stort sett alle møbler i lys eik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vet du, om dere vil gå for kvalitetssofa i skinn ville jeg faktisk gitt brukt en sjanse. Jeg har funnet flotte kvalitetsmøbler på finn som ikke ser brukt ut i det hele tatt, til en mye hyggeligere pris enn rett fra butikk 🙂 Mange som kjøper dyre møbler har råd til å bytte dem ut etter kort tid, og noen av disse havner på finn

Takk for tips! Har saumfart Finn og har ikke funnet noe innen rimelig avstand enda - vi må ha en stor sofa, helst hjørne eller u-sofa og med såpass høye bein at man ikke må løfte hele sofaen for å støvsuge under. Roboten skal kunne komme til der på egen hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...