Gå til innhold

Er det vanskelig å lære seg å svømme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

30 år. Har gått på svømmekurs, den var på 8 uker med trening to ganger i uken. I utgangspunktet mente de at det holdt, men jeg følte jeg aldri lærte meg å svømme i løpet av den tiden. Har heller ikke turt å svømme etter det. 

Nå ønsker jeg å gi det en ny sjans. Lurer på hvor lang tid det tar å lære seg og hva dere anbefaler i ettertid. Bør man gå å svømme litt på egenhånd også? 

Anonymkode: ce138...926

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vanskelig å si, de fleste lærer seg å svømme som barn, i en alder hvor man lærer ekstremt raskt. Jeg lærte meg å svømme da jeg var 3 år, og behøvde vel ikke noe mer enn en dag ved vannet før jeg var en habil svømmer (for alderen). Helt klart en fordel med mengdetrening, men ikke alene! Tenk sikkerhet før noe som helst annet. 

Anonymkode: 45a67...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel litt som å lære å sykle. Det er vanskelig helt til man plutselig får det til. Vil absolutt anbefale å prøve litt på egen hånd. 

Anonymkode: 8ba8a...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar lenger tid som voksen enn som barn, for muskelminnet er tregere. Men du må bare øve og øve, så knekker jo de fleste koden etterhvert. Det er en viktig ting å kunne, så jeg håper du ikke gir opp. Gå i svømmehallen jevnt og trutt, bruk svømmebrett og svøm att og fram på grunna. 

Anonymkode: 82f54...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

30 år. Har gått på svømmekurs, den var på 8 uker med trening to ganger i uken. I utgangspunktet mente de at det holdt, men jeg følte jeg aldri lærte meg å svømme i løpet av den tiden. Har heller ikke turt å svømme etter det. 

Nå ønsker jeg å gi det en ny sjans. Lurer på hvor lang tid det tar å lære seg og hva dere anbefaler i ettertid. Bør man gå å svømme litt på egenhånd også? 

Anonymkode: ce138...926

Noen lærer raskt, og blir raskt trygg i vannet. Andre trenger lengre tid på begge deler. 
Hvor lang tid du trenger er umulig å vite. Å klare å svømme er en kode å knekke, koden er hvordan du skal puste for å kunne klare å flyte. Når du lærer å sykle, så er en annen kode du må lære for å få sykling til, nemlig å holde balansen og samtidig styre og trø. 
Hvor mye du kan trene på egenhånd er og avgjørende for hvor lang tid su trenger. Å lære å svømme i varmtvannsbasseng kan og være lettere i basseng med lavere temperatur. 

Lykke til og ikke gi deg før du knekker svømmekoden. 

Anonymkode: b449d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heier på deg, ts! Er selv over 30 år og ønsker å lære å svømme. Kan selve svømmeteknikken, men stoler ikke på meg selv i vannet til at jeg tør å slippe meg løs. 

Anonymkode: e8843...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med angst er det iallefall umulig.

Jeg kommer til å dø med vannskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...