AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Vi er invitert i et bryllup om 2 uker. Bryllupet er langt unna, og det koster oss 15.000 kr i flybilletter om vi skal reise hele familien fra fre-søn. Moren min skal i utgangspunktet komme på besøk hele den uka og har tilbudt seg å være barnevakt slik at mannen og jeg kan reise alene. Da halverer vi kostnadene siden vi kan reise på ekstremt ugunstige tidspunktet med litt lengre reisetid. For mannen er det uaktuelt å reise i bryllup uten å ta med barnet (pga besteforeldre) , og jeg forstår han. Samtidig har vi feriert med foreldrene hans 2,5 uke i sommer, mens moren har fått to dager (hun bor også langt unna og sees sjeldent). Mannen mener det riktige blir at vi enten reiser alle sammen og bruker 15.000 kr på flybilletter (noe vi egentlig er veldig enige om at blir uaktuelt) eller at han reiser alene. Men da vil han reise noen dager i forveien. Skal sies at denne reisen tar ca 8-9 timer fra A til B, så synes også at det er for langt for en 2-åring for å være fra fredag til søndag. Jeg personlig har ikke hatt en eneste natt alene siden barnet ble født, og synes dette hadde vært en gyllen mulighet. Skal sies at jeg er helt sikker på at det kommer til å gå bra med moren min som barnevakt, da de hsr et godt og nært forhold til tross for avstand. Har aldri vært noe problem tidligere hvis hun har lagt, stått opp eller lånt det. Og nå skal hun jo være her mange dager i forkant, og det er kjente omgivelser for barnet. Er lenge siden (over 1 år) barnet har vært på besøk hos de andre besteforeldrene, så vet ikke helt hvordan det kommer til å reagere på nytt sted og at vi drar i bryllup og blir borte nesten 1 døgn med det samme vi kommer dit. Og jeg kommer jo til å føle at jeg MÅ være tilgjengelig på en annen måte hvis barnet blir med. Jeg synes det er kjipt å måtte bli hjemme, mens han har bestemt seg for å dra uansett. Jeg har faktisk behov for å høre om jeg er urimelig her 😔 og jeg skulle ønske jeg også kunne dra i bryllup! Skal sies: bryllupet har vært planlagt lenge, og jeg har takket nei. Nå har vi derimot fått tilbud om å endre mening pga et par som ikke kan komme likevel 😅 dette er mannens vennepar, men kjenner de godt å har vært mye sammen! Anonymkode: 132d0...573 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 16. august 2024 Jeg synes mannen din er urimelig her, ikke du. Anonymkode: b698a...8c3 40 2 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: For mannen er det uaktuelt å reise i bryllup uten å ta med barnet (pga besteforeldre) , og jeg forstår han. Samtidig har vi feriert med foreldrene hans 2,5 uke i sommer, mens moren har fått to dager (hun bor også langt unna og sees sjeldent). Mannen mener det riktige blir at vi enten reiser alle sammen og bruker 15.000 kr på flybilletter (noe vi egentlig er veldig enige om at blir uaktuelt) eller at han reiser alene. Men da vil han reise noen dager i forveien. Anonymkode: 132d0...573 Uaktuelt å reise uten barnet, og uaktuelt å reise med? Så da blir dere hjemme? Anonymkode: 6aef5...ce9 5 1
fru Alving Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Hvis du har lyst på en tur så drar du. Jeg hadde ikke orket men det er meg.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 Hadde glatt reist i bryllup uten en 2-åring, Men jeg skjønner ikke hva mannen din mener, skal han evt reise alene - og da er det greit uten barn? Eller hadde han tenkt å reise med barnet og du være hjemme? Anonymkode: 0a1a6...09c 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde glatt reist i bryllup uten en 2-åring, Men jeg skjønner ikke hva mannen din mener, skal han evt reise alene - og da er det greit uten barn? Eller hadde han tenkt å reise med barnet og du være hjemme? Anonymkode: 0a1a6...09c Enten SKAL vi ta med barnet slik at hans foreldre kan passe, ellers må jeg bli hjemme med barnet. Har aldri vært noe tema at han også blir hjemme. Det er liksom en selvfølge. Ts Anonymkode: 132d0...573 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 Jeg syntws det er litt dust å ta med ungen i bryllup. Da får ikke du deltatt i bryllupet uansett. Desduten blir det mange timer i fly på en helg på 2 åringen. 18 timer tilsammen. Et bevis på at mor er litt bedre på vurderinger enn far. Regner med at det også blir mye alkohol der. Og da har ikke 2 åringen noe der å gjøre i utgangspunktet. Antar far ikke har tenkt å være han som sitter på hotellet med 2 åringen. Pg ikke han som har tenkt å ta seg av 2åringen fyllesyk. Nei ungen har det best hjemme med bestemor i noen dager. Og far er vrang og vanskelig her, med dårlig løsning uansett hvordan man snur på det. Han kan forøvrig dra noen dager i forveien uansett om det er veldig viktig for han. Anonymkode: 07d36...736 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enten SKAL vi ta med barnet slik at hans foreldre kan passe, ellers må jeg bli hjemme med barnet. Har aldri vært noe tema at han også blir hjemme. Det er liksom en selvfølge. Ts Anonymkode: 132d0...573 Men kan du ikke bare si nei, du vil også være med? Anonymkode: 0a1a6...09c 16
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #10 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kan du ikke bare si nei, du vil også være med? Anonymkode: 0a1a6...09c Da fikk jeg til svar "da må vi ta barnet med, og da koster det 15 000 +++, og det skjønner du selv blir for mye". Ts Anonymkode: 132d0...573 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #11 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da fikk jeg til svar "da må vi ta barnet med, og da koster det 15 000 +++, og det skjønner du selv blir for mye". Ts Anonymkode: 132d0...573 Nei, jeg mener kan du ikke si at barnet blir hos mormor, men at du også blir med i bryllupet? Hvorfor har han vetorett ang dette? Anonymkode: 0a1a6...09c 35 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #12 Skrevet 16. august 2024 Det er jo fint for mormor og barnet å få tid sammen. Og det er fint for du og samboer å dra dit sammen og ha en tur. Det er nok kjedeligere for både dere OG 2åringen å ta han med i bryllupet. Anonymkode: 9f287...a82 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #13 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da fikk jeg til svar "da må vi ta barnet med, og da koster det 15 000 +++, og det skjønner du selv blir for mye". Ts Anonymkode: 132d0...573 Jeg får egentlig en følelse av at han aller helst vil dra alene, jeg ...? Anonymkode: aca49...63d 31 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #14 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enten SKAL vi ta med barnet slik at hans foreldre kan passe, ellers må jeg bli hjemme med barnet. Har aldri vært noe tema at han også blir hjemme. Det er liksom en selvfølge. Ts Anonymkode: 132d0...573 Du må ingenting. Om han er så teit at han nekter deg å bli med, så drar du på en storbyweekend den helgen, mens moren din er barnevakt. Det er urimelig å bruke så mye ekstra penger på å ha med barnet på en 8-9 timers tur en vei, når det kun er snakk om en helg. Mannen din høres helt dust ut! Anonymkode: 5d2a1...6cf 17 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #15 Skrevet 16. august 2024 Høres ut som at han ikke vil at du skal vere med i bryllupet?? Om det er så viktig for han at barnet skal være hos besteforeldrene, så får han ta med barnet om han reiser? Han er helt på jordet! Anonymkode: 92d28...56d 19
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #16 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da fikk jeg til svar "da må vi ta barnet med, og da koster det 15 000 +++, og det skjønner du selv blir for mye". Ts Anonymkode: 132d0...573 Virker ikke som han ønsker at du skal være med. Anonymkode: 8ff46...9c8 13
Ulven Skrevet 16. august 2024 #17 Skrevet 16. august 2024 Du tar med moren din på tur og mannen tar med barnet siden det er han som er den som lager problemer. Han er forøvrig totalt urimelig og det ligger noe bak her. 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #18 Skrevet 16. august 2024 Barn hjemme med barnevakt det kjenner, du i bryllup med din mann. Helt tullete å dra med ungen så langt. Skjønner heller ikke tankegangen til mannen din, dette må du forklare ham. Anonymkode: 9a0af...f08 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #19 Skrevet 16. august 2024 Takk for deres synspunkter! Tror jeg skal vise han tråden 😰 Ts Anonymkode: 132d0...573 1 14
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #20 Skrevet 16. august 2024 Hvorfor er dere så sent ute med planlegging når bryllupet er om to uker? Uansett tullete å ta med ungen når dere har barnevakt. Og hvorfor skal han få reise om bar en skal, og i så fall med noen ekstra fridager så han får en skikkelig ferie? Men ikke du? Hvem sitt bryllup er dette egentlig? Uansett...Han er urimelig ut fra informasjonen her. Anonymkode: ea697...684 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå