AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Datter er spent på første mens, lurer på hvordan det blir, kjennes etc. Hun fyller 12 år i høst. Hva var de mest tydlige tegnene før dere selv eller døtre fikk første mens? Kom den lenge etterpå? Datter har flere ganger i sommer sagt hun føler seg rar(det ordet brukes når hun ikke har noe annet for nye ting hun kjenner/opplever) i området nederst i magen. Har mere utflod i trusene, hun sier det selv også. I dag opplever hun den rare følelsen i området mellom lår og navle, itillegg litt i rumpeområdet? Kan dette være et tegn? Hun har alltid med seg en diskret liten "veske" med bind og ekstra trusene Just in case. Er med i sekken, og i treningsbagen. Anonymkode: 6ecae...9ba
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 Jeg hadde ingen tegn som jeg kan huske. Plutselig en dag var det bare blod i trusa. Fikk mens rett før fylte 12 år. Anonymkode: be98a...ea2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 Min datter på 13 har sin første mens nå. I sommer har hun hatt litt utflod nå og da, og jeg har lagt merke til at frontpartiet gjennom sommeren har vokst fortere enn "vanlig". Bortsett fra det har hun vært helt normal😊 Anonymkode: fd0f0...f42
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min datter på 13 har sin første mens nå. I sommer har hun hatt litt utflod nå og da, og jeg har lagt merke til at frontpartiet gjennom sommeren har vokst fortere enn "vanlig". Bortsett fra det har hun vært helt normal😊 Anonymkode: fd0f0...f42 Frontpartiet? Brystene Anonymkode: 6ecae...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Vi merket ingenting spesielt, dukket bare opp et par uker før 14-årsdagen. Anonymkode: f328d...627
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 Jeg fikk det plutselig når jeg var 11 Anonymkode: 8a0fc...513
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Datter er spent på første mens, lurer på hvordan det blir, kjennes etc. Hun fyller 12 år i høst. Hva var de mest tydlige tegnene før dere selv eller døtre fikk første mens? Kom den lenge etterpå? Datter har flere ganger i sommer sagt hun føler seg rar(det ordet brukes når hun ikke har noe annet for nye ting hun kjenner/opplever) i området nederst i magen. Har mere utflod i trusene, hun sier det selv også. I dag opplever hun den rare følelsen i området mellom lår og navle, itillegg litt i rumpeområdet? Kan dette være et tegn? Hun har alltid med seg en diskret liten "veske" med bind og ekstra trusene Just in case. Er med i sekken, og i treningsbagen. Anonymkode: 6ecae...9ba Hadde ingen tegn selv før jeg plutselig blødde. Samme med mine 2 døtre. Anonymkode: 1c558...e1a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 Datteren min var nøyaktig 12,5 år, det samme var jeg. Ingen tegn annet enn "vanlig" pubertetsutvikling. Ingen tydelige tegn på at akkurat mensen var rett rundt hjørnet. Anonymkode: 1ab25...2d7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 Her begynte dattra å få pupper i 9års alder og mensen når hun var ca 11. D lå i lufta før det skjedde. Ekstremt følsom, grinete, utflod... Anonymkode: f4834...4d0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #10 Skrevet 16. august 2024 Hun trengte en større cup str(litt for stor, men den andre klemte over puppene). Fortsatt ikke store pupper(fyller ikke ut str 70A). Jeg fikk mensen litt før jeg var 13, husker mye magevondt.....har hatt mye ubehag hver mnd(fik påvist myomer gjennom ivf beh), så håper hun slipper lettere unna. Anonymkode: 6ecae...9ba
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #11 Skrevet 16. august 2024 Datteren min merket ingenting i forkant. Plutselig så fikk hun det bare. Med meg selv husker jeg ikke, for det er så mange år siden. Anonymkode: 33881...b45
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #12 Skrevet 16. august 2024 Litt usikker om det var tegn, men jeg fikk smerter jeg beskrev som «luft i blæra» av og til, smertefult men kunne gå raskt over. Dette er smerter jeg av og til har kjent ved eggløsning nå i voksen alder. Jeg antar at bryst og utflod er tydelige tegn, min mor måtte ha antatt noe da hun hadde praten med meg knapt 1 uke før jeg fikk mens. Jeg fikk det bare 11-12 år gammel, min søster var 17. Anonymkode: 33a7b...b3c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #13 Skrevet 16. august 2024 Blank/hvit utflod i noen måneder før første mens. Anonymkode: f64a6...f3d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #14 Skrevet 16. august 2024 Plutselig en dag var det bare blod i trusa. Puberteten var jo i gang, men ikke noe spesielt som skilte seg ut. Jeg var 14 og min datter var bare 10 år. Hun og bestevenninna fikk mens med en ukes mellomrom. Det fikk meg til å tenke på at jeg og min bestevenninne fikk omtrent samtidig også. Anonymkode: 778de...14e
Arkana Skrevet 16. august 2024 #15 Skrevet 16. august 2024 Jeg hadde ingen tegn og det hadde ikke datteren min heller. Det kom bare litt blod en dag.
Millimani Skrevet 16. august 2024 #16 Skrevet 16. august 2024 (endret) Jeg hadde ingen tegn, men husker at jeg ved et toalettbesøk plutselig la merke til mer utflod som var farget, men mer grålig om jeg husker riktig. Ikke rødt. Det var likevel såpass at jeg fattet mistanke. Syklet av gårde til en viktig avtale, kom hjem ca tre kvarter senere, og da var det litt mer rødt ja. Da kom det voldsomme smerter de neste dagene, men aldri slik at jeg ble invalidisert. Endret 16. august 2024 av Millimani 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #17 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har alltid med seg en diskret liten "veske" med bind og ekstra trusene Just in case. Er med i sekken, og i treningsbagen. Anonymkode: 6ecae...9ba Dette er veldig rart og sært i mine ører. Hvorfor har du utstyrt et barn som ikke engang har fått mensen, med en «mensenveske»? Snakker om å skape hysteri hos det stakkars barnet. 🙄 Anonymkode: 4cb91...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #18 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er veldig rart og sært i mine ører. Hvorfor har du utstyrt et barn som ikke engang har fått mensen, med en «mensenveske»? Snakker om å skape hysteri hos det stakkars barnet. 🙄 Anonymkode: 4cb91...bc3 Ikke hysteri, men hun har spurt hva hun gjør om hun får mensen på skolen eller på trening....da har jeg latt henne få "mensenveske" så hun kan oppleve mestring i situasjonen. Jeg synes ikke det er rart, hadde det samme selv. Anonymkode: 6ecae...9ba 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #19 Skrevet 16. august 2024 Noen uker før første mens lå jeg i forsterstilling med store mage- og korsrygg smerter i nesten en hel uke. Så vidt jeg bevegde meg utenfor sengen og måtte krabbe opp trappene. Der og da trodde vi alle at det var et forbipasserende magevirus av et slag, men i etterkant kan jeg identifisere det som veldig kraftige livmorskramper som signaliserte at menstruasjonen skulle starte snarlig. Har hatt vonde kramper i etterkant, men langt ifra så sterke. Anonymkode: 75ec2...6c3 1
Fighter83 Skrevet 16. august 2024 #20 Skrevet 16. august 2024 Noen kan ha litt brunlig/møkkete ish utflod lenge før de faktisk får skikkelige blødninger. Dessverre kan syklusene til å begynne med være ujevne tidsmessig i noen år før de blir jevnlige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå