Kakao Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 (endret) Jeg leser Shapeup, Iform og sånne blader for at jeg ønsker å lære om hva som er sunt og sånt. Spiser veldig sunt og trener bra, og skeier ut innimellom uten at det gjør noe. Ramser opp bare ekspempler her nå på ting som er anbefalt: * fisk 3-4 ganger i uka. * 30 g valnøtter hver dag. * 1/4-1/2 brokkoli hver dag. * kalkun 3-4 porsjoner hver uke. * så så mye korn hver dag. * 750 gram! frukt og grønt hver dag. * 1/2 liter melk hver dag. * 2 beger youghurt hver dag. nei, orker ikke å skrive opp mer, men dere forstår? Mitt spørsmål er; hvordan i all verden skal man klare å ha i seg alt dette? En ting er i alle fall sikkert, en får i all fall ikke plass til noe godteri! Endret 19. februar 2006 av Kakao
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Dette har jeg også tenkt på. Om man skulle ha spist alt som ble anbefalt, i anbefalte mengder, hadde man jo ikke fått tid til annet enn å spise.
Gjest camillo Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Ikke les Shape-up o.l. for å få gode råd! Jeg synes ikke det er så vanskelig - man må jo bare plukke ut det som passer inn i sitt eget opplegg, og det er jo ingen som sier at man skal spise ALT på en gang. Poenget er jo å få i seg nok protein, karbohydrat og fett, forslagene er jo bare nettopp det; forslag.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Jeg spiser bare det jeg har lyst på jeg, hadde aldri klart å følge noen kostholdsplan. Spiser frokost-lunsj og middag. Noen ganger kvelds. Å jeg tar en sjokolade om jeg har lyst på det. Har ingen spes godte dag i uka, jeg spiser når jeg har lyst på ting
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Det finnes jo generelle råd for folk flest,men mange er jo spesialisert til f eks de som trener mye, de som vil slanke seg osv.
Kakao Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2006 Ikke les Shape-up o.l. for å få gode råd! ← Ehm, hvorfor ikke? :klø:
mito Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 Ehm, hvorfor ikke? :klø: ← Høflig versjon: du kan finnes langt bedre og mer pålitelig informasjon på internett, helt gratis. Uhøflig versjon: det er piss.
Kakao Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2006 Høflig versjon: du kan finnes langt bedre og mer pålitelig informasjon på internett, helt gratis. Uhøflig versjon: det er piss. ← Ok. Takk for svar.
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #11 Skrevet 7. mars 2006 Ja, mito svarte for meg. Jeg er enig i det han skrev.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #12 Skrevet 7. mars 2006 Ja, mito svarte for meg. Jeg er enig i det han skrev. ← kan du utdype det mito skrev litt nærmere?
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #13 Skrevet 7. mars 2006 kan du utdype det mito skrev litt nærmere? ← Eh, hva var det du ikke skjønte? Å lese Shape-up for gode treningsråd er det samme som å lese VG for å få greie på forskningsresultater... Så og si.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #14 Skrevet 7. mars 2006 Eh, hva var det du ikke skjønte? Å lese Shape-up for gode treningsråd er det samme som å lese VG for å få greie på forskningsresultater... Så og si. ← hva står der som ikke står andre steder? hva skriver de feil? hvorfor kan man sammenligne det med VG?
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #15 Skrevet 7. mars 2006 hva står der som ikke står andre steder? hva skriver de feil? hvorfor kan man sammenligne det med VG? ← Det er ingenting som står der som du ikke kan finne andre steder; det er jo litt av problemet. Det er kvasi-råd, "kjappe" slanketips etc. Det vil si ikke sunt, og ikke effektivt på lang sikt. Slik var det ihvertfall i de utgavene jeg har lest. Det er en stund siden nå, siden jeg av den grunn sluttet å kjøpe det. Jeg sammenligner det med VG siden jeg synes både VG og Shape-up gir seg ut for å være seriøse aviser/magasiner, men som egentlig bare er overfladisk vissvass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå