AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Ikke snakk om seksuell utroskap, men en kortvarig emosjonell affære, som startet etter at de traff hverandre på byen. Langt ekteskap, der dette er første «overtrampet». Han har fortalt alt, men tilliten min er på bånn, og han ser ikke ut til å forstå at han må jobbe for den. Dere som har jobbet dere gjennom slikt, hvor stressa har dere vært på å «slippe han løs» i ettertid? Jeg vet jo at om han ville, kunne han gjort ting i arbeidstiden, osv. Jeg tror imidlertid ikke at han kommer til å gjøre noe med overlegg. Men det å gå på tilstelninger med alkohol føles likevel mer problematiske, siden de innebærer en viss form for tap av hemninger i mine øyne. Og han har en del jobbtilstelninger, også der han må reise vekk. Jeg kjenner at jeg får kontrollbehov, og han blir irritert når jeg tar det opp, fordi han ikke kan ikke la være å delta - noe jeg heller ikke krever. Lurer på hvordan andre har løst dette?! Anonymkode: 8111c...3f2 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 Hva er en "kortvarig emosjonell affære"? Anonymkode: 22d58...1bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke snakk om seksuell utroskap, men en kortvarig emosjonell affære, som startet etter at de traff hverandre på byen. Langt ekteskap, der dette er første «overtrampet». Han har fortalt alt, men tilliten min er på bånn, og han ser ikke ut til å forstå at han må jobbe for den. Dere som har jobbet dere gjennom slikt, hvor stressa har dere vært på å «slippe han løs» i ettertid? Jeg vet jo at om han ville, kunne han gjort ting i arbeidstiden, osv. Jeg tror imidlertid ikke at han kommer til å gjøre noe med overlegg. Men det å gå på tilstelninger med alkohol føles likevel mer problematiske, siden de innebærer en viss form for tap av hemninger i mine øyne. Og han har en del jobbtilstelninger, også der han må reise vekk. Jeg kjenner at jeg får kontrollbehov, og han blir irritert når jeg tar det opp, fordi han ikke kan ikke la være å delta - noe jeg heller ikke krever. Lurer på hvordan andre har løst dette?! Anonymkode: 8111c...3f2 Det tok meg 4 år før jeg tenkte "endelig frikveld" da han skulle ut. Men han var fysisk utro med en eks, selv om det kun var en gang i drittfylla så var det langt over grensen. Det måtte også et brudd til før jeg fikk hentet meg inn. Det var slutt mellom oss i 2 år før vi ble sammen igjen. Jeg måtte starte helt på nytt. I hormonelle perioder sånn som graviditet og barsel har det streifet tankene mine. Likevel har jeg latt være å kontrollere han på noen måte. Anonymkode: 5fdb2...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er en "kortvarig emosjonell affære"? Anonymkode: 22d58...1bc Lurer også på hva dette innebærer i praksis? Anonymkode: d278b...fdf
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Første steg i å tilgi og å velge gå videre sammen er jo akkurat det at du velger å legge det bak deg, altså du velger å stole på at han ikke gjentar handlingen sin? Klarer du ikke det er det neppe noe poeng i å velge gå videre sammen.. Anonymkode: ee048...314 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er en "kortvarig emosjonell affære"? Anonymkode: 22d58...1bc Lunsj i hemmelighet. Telefonsamtaler der loggen ble slettet, hyppige meldinger på ulike platformer som ble slettet i ettertid. Flørting, godmorgen-meldinger, osv. Rett og slett starten på et forhold, bak min rygg. Hun var klar over meg, og at kommunikasjonen skulle være hemmelig, bl.a ved at meldinger ikke ble utvelslet etter arbeidstid. Han avsluttet det, og fortalt meg det da jeg skjønte at noe var galt. Anonymkode: 8111c...3f2 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Første steg i å tilgi og å velge gå videre sammen er jo akkurat det at du velger å legge det bak deg, altså du velger å stole på at han ikke gjentar handlingen sin? Klarer du ikke det er det neppe noe poeng i å velge gå videre sammen.. Anonymkode: ee048...314 Tja, så lett er det vel ikke. Å velge å jobbe for forholdet, betyr ikke at alt er tilgitt og glemt. Anonymkode: 8111c...3f2 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lunsj i hemmelighet. Telefonsamtaler der loggen ble slettet, hyppige meldinger på ulike platformer som ble slettet i ettertid. Flørting, godmorgen-meldinger, osv. Rett og slett starten på et forhold, bak min rygg. Hun var klar over meg, og at kommunikasjonen skulle være hemmelig, bl.a ved at meldinger ikke ble utvelslet etter arbeidstid. Han avsluttet det, og fortalt meg det da jeg skjønte at noe var galt. Anonymkode: 8111c...3f2 Skal innrømme jeg hadde slitt med dette ja, selv om ikke noe fysisk har skjedd.. Dette er jo innledningen til en affære, og hvor langt hadde det gått dersom ikke du hadde blitt mistenksom og gitt han kalde føtter? Anonymkode: d278b...fdf 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Skrevet 18. august 2024 Hvorfor utsette deg selv for dette og heller ikke gå videre i livet og åpne muligheten for å finne noen bedre? Er vondt å gi slipp, men pining å holde ut med noen som har behandlet deg slikt. Det fins gode og trofaste mennesker der ute, mannen din er desverre ikke en av dem. Anonymkode: ca751...77b 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 Jeg mener den som har vært utro må - i all fall for en periode - leve litt med å betale bot for tillitsbruddet gjennom å trygge ekstra, ved kanskje å droppe den festen eller kanskje gi kjæresten tilgang til telefon iblant osv. Jeg mener Sissel Gran snakket om dette i en podcast, den hun hadde sammen med Cathrin Sagen, om kjærlighet. De har en liten serie på utroskap fra de forskjellige sin vinkel som er veldig bra. Hør på den. Den kan kanskje hjelpe deg til å sette ord på ting så mannen din forstår. Jeg er motstander av den slags kontroll over partner ellers og mener ikke det er en langvarig løsning. Men tilliten er brutt og det vil ta tid å bygge den opp igjen. Og det krever noe fra han også, at han strekker seg litt lengre her. Selv om det kanskje for han er sånn at dette skjer aldri igjen ergo er det ikke noe å tenke på, så må han forstå at du har tatt skade av det som tar tid å reparere. Nå kan han ikke nødvendigvis droppe arrangementer på jobb, så det blir jo kinkig. Men han burde ikke bli irritert på deg, han burde vise forståelse, og som sagt kanskje strekke seg den ekstra meteren her for å trygge deg. Kanskje dere kan finne noen løsninger, kan han for eksempel avstå fra alkohol på denne type ting i en periode? Anonymkode: 79322...fb1 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Skrevet 18. august 2024 Nå er det gått 4 år. Eller 5. Og jeg sliter en del enda. Vet ikke hva råd jeg skal gi men det har vært veldig tungt. Jeg kan dessverre ikke si at jeg stoler på han 100%. Iallfall ikke når han drikker. Anonymkode: a4570...73c 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #12 Skrevet 19. august 2024 On 8/16/2024 at 7:20 PM, AnonymBruker said: Lunsj i hemmelighet. Telefonsamtaler der loggen ble slettet, hyppige meldinger på ulike platformer som ble slettet i ettertid. Flørting, godmorgen-meldinger, osv. Rett og slett starten på et forhold, bak min rygg. Hun var klar over meg, og at kommunikasjonen skulle være hemmelig, bl.a ved at meldinger ikke ble utvelslet etter arbeidstid. Han avsluttet det, og fortalt meg det da jeg skjønte at noe var galt. Anonymkode: 8111c...3f2 Dette er jo bare sunt. Alle trenger å flørte og ha spennende kommunikasjon i livet sitt. I praksis kunne dette foregått med en chat robot. Hadde du vært like fra deg da? Eller er det bare selvbildet ditt du ikke klarer å holde kontroll på i og med at en annen konkurrerende dame er involvert. Hun var kanskje mer attraktiv enn deg også? Anonymkode: 34980...9d7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #13 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er jo bare sunt. Alle trenger å flørte og ha spennende kommunikasjon i livet sitt. I praksis kunne dette foregått med en chat robot. Hadde du vært like fra deg da? Eller er det bare selvbildet ditt du ikke klarer å holde kontroll på i og med at en annen konkurrerende dame er involvert. Hun var kanskje mer attraktiv enn deg også? Anonymkode: 34980...9d7 Nå får du gi deg! Anonymkode: eb004...7ed 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #14 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er jo bare sunt. Alle trenger å flørte og ha spennende kommunikasjon i livet sitt. I praksis kunne dette foregått med en chat robot. Hadde du vært like fra deg da? Eller er det bare selvbildet ditt du ikke klarer å holde kontroll på i og med at en annen konkurrerende dame er involvert. Hun var kanskje mer attraktiv enn deg også? Anonymkode: 34980...9d7 Desverre er det ingen som vil høre. Alt skal slås ned på og fyren skal få angre i årevis. Anonymkode: 22d58...1bc
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #15 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er jo bare sunt. Alle trenger å flørte og ha spennende kommunikasjon i livet sitt. I praksis kunne dette foregått med en chat robot. Hadde du vært like fra deg da? Eller er det bare selvbildet ditt du ikke klarer å holde kontroll på i og med at en annen konkurrerende dame er involvert. Hun var kanskje mer attraktiv enn deg også? Anonymkode: 34980...9d7 Det er overhodet ikke noe sunt ved å lyve og holde ting hemmelig Anonymkode: 42b04...f19 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #16 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er jo bare sunt. Alle trenger å flørte og ha spennende kommunikasjon i livet sitt. I praksis kunne dette foregått med en chat robot. Hadde du vært like fra deg da? Eller er det bare selvbildet ditt du ikke klarer å holde kontroll på i og med at en annen konkurrerende dame er involvert. Hun var kanskje mer attraktiv enn deg også? Anonymkode: 34980...9d7 Har du sagt til dama di at du synes dette er sunt og at hun må flørte mer med menn hun møter? Spesielt med menn som er bedre enn deg? Anonymkode: 4665b...480 2 1
MariaIsabel Skrevet 19. august 2024 #17 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette er jo bare sunt. Alle trenger å flørte og ha spennende kommunikasjon i livet sitt. I praksis kunne dette foregått med en chat robot. Hadde du vært like fra deg da? Eller er det bare selvbildet ditt du ikke klarer å holde kontroll på i og med at en annen konkurrerende dame er involvert. Hun var kanskje mer attraktiv enn deg også? Anonymkode: 34980...9d7 I alle dager, hva feiler det deg? Enten er du bare her for å lage kvalme og tråkke på folk for moro skyld, eller så har du et meget skadet syn på forhold. Flørting og spennende kommunikasjon kan man faktisk ha med partneren sin, og om man trenger mer enn det, får man være singel eller i et åpent forhold med noen som har likt syn på det. De fleste tenker ikke slik.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #18 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 19.20): Lunsj i hemmelighet. Telefonsamtaler der loggen ble slettet, hyppige meldinger på ulike platformer som ble slettet i ettertid. Flørting, godmorgen-meldinger, osv. Rett og slett starten på et forhold, bak min rygg. Hun var klar over meg, og at kommunikasjonen skulle være hemmelig, bl.a ved at meldinger ikke ble utvelslet etter arbeidstid. Han avsluttet det, og fortalt meg det da jeg skjønte at noe var galt. Anonymkode: 8111c...3f2 Hvor lenge varte det? Anonymkode: ff77b...4ed
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #19 Skrevet 19. august 2024 Nøkkelen for oss var at han angret og ville jobbe, selv om jeg var urimelig. Han måtte trygge meg mye i begynnelsen, og tilgivelsen kunne begynne da jeg skjønte hvor det kom fra og hvorfor det ikke kommer til å skje igjen. Det høres ikke ut som din mann er villig til å jobbe nok til at jeg kunne tilgitt. (Tilgi er ikke det samme som å glemme, så det er fremdeles vondt, men det går bra.) Anonymkode: f7aca...1da 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #20 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 19.09): Første steg i å tilgi og å velge gå videre sammen er jo akkurat det at du velger å legge det bak deg, altså du velger å stole på at han ikke gjentar handlingen sin? Klarer du ikke det er det neppe noe poeng i å velge gå videre sammen.. Anonymkode: ee048...314 Vil nå heller si ansvaret ligger på den som er utro. Det er den som har vært utro som skal trygge den andre, vise at en er til å stole på, at de angrer etc. Å legge alt bak seg og stole blindt på den som har vært utro uten noe grunnlag for å kunne gjøre det, er jo ren idioti og naivitet Har man vært utro så har det konsekvenser. Blant annet svekket tillit hos partneren, mindre frihet, lav troverdighet mm. Da er det den som har vært utro som har ansvaret for å bygge opp dette. Har man opplevd utroskap skal man ikke bli dobbelt straffet ved å måtte legge alle vonde følelser partneren har påført en, til side og svelge ørten kameler. Litt vel lettvindt og ansvarsavskrivelse for den som er utro. Anonymkode: 855a9...c69 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå