AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Hvor mye er barna deres sammen med andre barn fra klassen i tredje klasse? Vi har tatt mye initiativ til besøk etter skolen i 1. og 2. Klasse. Det er også fritidsaktiviteter så da blir det ikke noe. Har to barn, så jeg har noe å følge opp hver dag, men redd de ikke er sosiale nok. Jeg som spør de om de vil ha med venner hjem så kommer de med forslag. Sjelden det er de som tar initiativ. De var kanskje med barn fra klassen 1-2 ganger i uka. Noen ganger ikke i det hele tatt, andre ganger kanskje 2-3. Men hva er normalen? Eller er alt normalt? Redd de ikke danner de gode vennskapene og havner utenfor. Anonymkode: b329f...8c2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 Her er nok variasjonene store. Jeg lurer også på hva som er gjennomsnittlig. Anonymkode: d2e26...13c
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 Nesten daglig. Hvertfall de som bor i samme gate etc. Anonymkode: aa15d...f6a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye er barna deres sammen med andre barn fra klassen i tredje klasse? Vi har tatt mye initiativ til besøk etter skolen i 1. og 2. Klasse. Det er også fritidsaktiviteter så da blir det ikke noe. Har to barn, så jeg har noe å følge opp hver dag, men redd de ikke er sosiale nok. Jeg som spør de om de vil ha med venner hjem så kommer de med forslag. Sjelden det er de som tar initiativ. De var kanskje med barn fra klassen 1-2 ganger i uka. Noen ganger ikke i det hele tatt, andre ganger kanskje 2-3. Men hva er normalen? Eller er alt normalt? Redd de ikke danner de gode vennskapene og havner utenfor. Anonymkode: b329f...8c2 Er de ikke i sfo? For hvis de er det så er vel behovet for at de skal finne på ting mindre? Har ikke barn i den alderen selv men er bare mine tanker.. Anonymkode: ae7b1...a5a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 4-5 dager i uka. Dukker stadig opp noen på døra😅 jeg tok initiativ i første klasse, men de ordner seg selv nå. Er ikke alltid så lenge om gangen, de har lekser og fritidsaktiviteter alle sammen, men de rekker som regel å herje litt ute en halvtimes tid på kvelden. Noen ganger er det fra skoleslutt til leggetid. Mer i helger. Begynner i tredje klasse nå. Anonymkode: cb427...135
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 Her vil det være 100% individert og store forskjeller. Noen er daglig med andre, noen bare av og til. De avtaler seg imellom eller møtes ute eller går hjem til hverandre. Her varierer det fra uke til uke.. Enkelte uker hver dag, andre uker 1 gang i uka. Anonymkode: f1ff7...b70
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 Det kommer jo veldig an på hvor tett man bor venner. Her må de kjøres, men går på SFO. Maks to ganger per uke de henger med venner ut over det. Anonymkode: 613b2...342
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er de ikke i sfo? For hvis de er det så er vel behovet for at de skal finne på ting mindre? Har ikke barn i den alderen selv men er bare mine tanker.. Anonymkode: ae7b1...a5a Ts Jo de er på sfo hver dag. Syns det er vanskelig å vite hvordan man også får tid til mer enn vi gjør. De er på sfo så er det hjem å spise. Rekker ofte ikke gjøre lekser før fritidsaktiviteter. Så er det hjem etter fritidsaktiviteter, lekser og mat igjen. Dusje og natta. Anonymkode: b329f...8c2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 Vår 8-åring hadde kanskje sosialt samvær en gang i uka. Flytta heldigvis til en vennlig barnevennlig gate og her er det barn som flyr inn og ut dagen lang. Angrer ikke et sekund. Anonymkode: 2037b...240
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #10 Skrevet 16. august 2024 Vi bor litt i fra de andre barna i klassen, så sjeldent at noen i klassen er på døren. Men det kommer barn fra klassen over/under. Han er ofte ute med de på ettermiddagen. Ellers treffer han klassekamerater på sfo. Vi tar sjeldent med noen hjem. Må skjerpe oss der. Han er sjeldent på besøk hos noen i klassen. Kanskje 1 gang annenhver uke. Gjerne helg. Her går hele klassen hans på sfo, så tror De fleste tenker at det er nok.. 3klassing Anonymkode: f4767...6f2
Queen94 Skrevet 16. august 2024 #11 Skrevet 16. august 2024 Eldste henger med venner hverdag eventuelt gamer med de. Yngste trives alene og trenger en pause så hun gamer med venner noen ganger ellers er hu sjelden ute med de
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #12 Skrevet 16. august 2024 Hver dag. Men det er ikke noe som avtales lenger, de bare dukker opp på døra. Alle bor i nærheten. Dette startet for alvor på våren i 2. klasse. Anonymkode: 9c53e...0c1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 Det er rett og slett veldig sjelden at de kommer rett hjem etter skolen alene. Ofte blir de med andre hjem, ellers er de på lekeplassen eller i parken, på Pokemontur eller på biblioteket. Eller de kommer hjem sammen med venner. Jeg kan faktisk ikke huske sist det gikk en hel dag uten at de var sammen med venner. Jeg er motsatt av barna mine, jeg trengte alenetid som barn og gjør det fremdeles som voksen. Anonymkode: 6867c...3a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå