Gå til innhold

Stemmer det at så fort vi er ferdig med sommerferien så er sommerkjolene borte også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute på byen i dag for shopping, og da var det ikke så mange som gikk i kjoler. Ser at jeansen og ikke minst buksene er kommet tilbake..

Stemmer det at så fort vi er ferdig med sommerferien så er sommerkjolene borte også?

Hvor lenge bruker du sommerkjolene før du pakker de vekk?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pakker de vekk når det blir for kaldt til å gå i dem. Noen av kjolene kan også fungere utover høsten og vinteren med en tykk strømpebukse under, så da blir de tatt i bruk igjen når strømpebuksesesongen starter.

Anonymkode: fa1b2...acc

• Liker 4
Skrevet

For min del kommer det an på været og ikke på kalenderen. Så kjolene er ikke pakket bort ennå her. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Om det er sommervarme, bruker jeg shorts og kjoler til langt uti september. Er noe eget med å gå med kjole og shorts i stekende sol utpå høsten. Gå med det så lenge varmen er her. Er trossalt ikke mange mndr. Syntes det er helt ille og klaustrofobisk å ta på seg bukse etter å ha gått med kjole i 3 mndr😅Like ille hver gang😅Syntes det er spesielt at folk alltid skal starte å prate om strikkegensere og høstkos allerede i august! Hallo, vi higer jo etter sommeren så fort oktober er her omtrent…

Anonymkode: 14a40...c5a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg pakker de vekk når det blir for kaldt til å gå i dem. Noen av kjolene kan også fungere utover høsten og vinteren med en tykk strømpebukse under, så da blir de tatt i bruk igjen når strømpebuksesesongen starter.

Anonymkode: fa1b2...acc

Kan du vise noen eksempler på hvordan du gjør det med kjole, evt skjørt med strømpebukse under? Og ikke minst sko du bruker til. Jeg har så lyst til å få til et fint høstantrekk med kjolene/skjørtene mine. 

Anonymkode: 14a40...c5a

• Hjerte 1
Skrevet
sigrid106 skrev (14 minutter siden):

Jeg var ute på byen i dag for shopping, og da var det ikke så mange som gikk i kjoler. Ser at jeansen og ikke minst buksene er kommet tilbake..

Gikk med sommerskjørt idag jeg😊

Anonymkode: abcbb...24d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær og temperatur bestemmer hva jeg har på meg mer enn kalenderen. Jeg har gått med ull midt på sommeren og kjoler midt på vinteren.  De typiske sommerkjolene som bærer preg av sterke sommerfarger og sommermønster henges nok lengst bak i skapet når august nærmer seg over for det synes jeg ser tåpelig ut å gå med om høsten. Om høsten er det mer høst kjoler, strikket, lange ermer osv som benyttes.

Men jeg liker å gå i bukser, føler meg like feminin og fin i en fin bukse som i en fin kjole. Har ingen problemer med å gå i bukser eller noe ønske om å gå mer i kjoler. Jeg liker en variert stil og kler meg etter humør, vær og slike ting mer enn at "å søren jeg er ikke kvinne viss ikke jeg tar på meg kjole så jeg gå i kjole, alle kvinnermå gå i kjole". Nei den tiden er vi ferdig med for noen årtider siden. Synes jeg ser mange flotte kvinner i både fine bukser og fine kjoler.

• Liker 1
Skrevet

De fleste av hverdagskjolene mine er helårskjoler - jeg kler meg etter vær, lyst og humør, ikke etter kalenderen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Går med kjoler hele året jeg. Så de blir ikke pakket bort. Tar heller på meg en god jakke i ull og strømper i ull på vinteren med kjole enn bukse. 

Anonymkode: d5cc4...128

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
sigrid106 skrev (2 timer siden):

Så fort sommertemperaturen er borte, er sommerkjolen borte. Ingen vil gå rundt og fryse i en tynnsommerkjole. 
Mange arbeidsplasser er og slik at du ikke kan gå i sommerkjole. (Klimaanlegg, kundemøter M.m.).

Anonymkode: 8fc3f...d72

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke denne besettelsen mange har for at alle skal gå med kjoler.

Selvfølgelig pakker jeg sesong klær vekk når sesongen er ferdig. Jeg går heller ikke i boblejakke midtsommers, med bikini midtvinters eller med ballkjoler på hverdager.  

Anonymkode: dafdf...b08

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig pakker jeg sesong klær vekk når sesongen er ferdig. Jeg går heller ikke i boblejakke midtsommers, med bikini midtvinters eller med ballkjoler på hverdager.  

Har sittet ute med boblejakke og tykk strømpebukse flere ganger på St.Hansaften jeg.

Anonymkode: 8f0cb...ff0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Har ikke sett så mye kjoler i sommer.  Jeg bruker kjoler hele året, men ikke alltid ute. Om jeg er ute på shopping når det er kaldt, er jeg stortsett innendørs.

Skrevet

De fleste kjolene mine kan brukes året rundt så jeg pakker ikke vekk noe. 

Skrevet
FrøkenFri skrev (1 time siden):

De fleste kjolene mine kan brukes året rundt så jeg pakker ikke vekk noe. 

Ja, og når høsten kommer og det blir litt kjøligere så er det bare å dra på seg ei strømpebukse, verre er det ikke.

Anonymkode: 8f0cb...ff0

Skrevet

Kjoler året rundt for meg. Også når jeg går i skogen og jobber i hagen😄 Har over tretti kjoler i skapet, til enhver anledning  og årstid. Enig i at overgangen vinter/vår og sommer/høst er litt kinkig med hensyn til strømpebukse eller ikke. Så det er faktisk noen uker høst og vår der jeg går med bukse, fordi det føles for tidlig med strømpebukse, men det kjennes for kaldt uten. Fortsatt går jeg med sommerkjolene mine og hutrer litt.

Anonymkode: fbba4...482

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 19.13):

Det er ingen besettelse, bare smak og behag. Jeg har alltid elsket kjoler, det er behagelig, enkelt og anvendelig. Lett å variere antrekket etter humør, anledning og temperatur/årstid.  Og jeg syns det er så mye enklere å ta seg bra ut i kjole enn i noe annet plagg. 

Anonymkode: fbba4...482

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker kjoler og skjørt hele året, inkludert såkalte sommerkjoler. Bruker bare leggings og genser i tillegg om det er kaldt. 

Skrevet

Nei, det er ingen regel at sommerkjoler pakkes bort etter sommeren, så det stemmer selvsagt ikke. Folk er forskjellig, og går derfor i forskjellige klær. 

Anonymkode: 453c2...350

Skrevet

Her på nordvestlandet er det ikke ofte man ser noen i sommerkjole uansett, må være på de få varme sommerdagene vi har. 

Anonymkode: 79488...9f2

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...