Gå til innhold

Hvordan riste av seg en plagsom kollega?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei, vi har en som maser og sjefer hele dagen. Gjør veldig lite selv, typisk unnasluntrer men skal på liv og dø kommandere oss. Alt vi gjør blir feil, det kommer alltid andre meninger fra henne. Når vi pent sier at vi gjør ting på vår måte kommer det en sur rar setning «ja, det var jo bare ment som et forslag da»… Disse «forslagene» tar aldri slutt. Det er nesten bedre å være underbemannet enn å ha henne der, så langt har det gått.

Hun er på lederens kontor og sladrer og juger hele dagen, sjefen fungerer ikke uten henne. Vedkommende er en slags venninne som vet alt om alle. 

Hvordan få slutt på dette? Problemet er at vi har en udugelig leder som driver med kameraderi. Miljøet har blitt så dårlig etter at denne venninnen til lederen startet. Leder mener at miljøet har blitt bedre. 

Anonymkode: d9266...049

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er så lei, vi har en som maser og sjefer hele dagen. Gjør veldig lite selv, typisk unnasluntrer men skal på liv og dø kommandere oss. Alt vi gjør blir feil, det kommer alltid andre meninger fra henne. Når vi pent sier at vi gjør ting på vår måte kommer det en sur rar setning «ja, det var jo bare ment som et forslag da»… Disse «forslagene» tar aldri slutt. Det er nesten bedre å være underbemannet enn å ha henne der, så langt har det gått.

Hun er på lederens kontor og sladrer og juger hele dagen, sjefen fungerer ikke uten henne. Vedkommende er en slags venninne som vet alt om alle. 

Hvordan få slutt på dette? Problemet er at vi har en udugelig leder som driver med kameraderi. Miljøet har blitt så dårlig etter at denne venninnen til lederen startet. Leder mener at miljøet har blitt bedre. 

Jobber vi på samme sted?😂

Anonymkode: 26b91...e0c

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg står i en lignende situasjon. Jeg tok en samtale med den det gjalt. Det gikk ikke bra, fordi hun tok det jo med leder, og han kjenner henne bedre enn meg så jeg ble jo såklart «scapegoat». Er sykemeldt og søker ny jobb fordi jeg ble helt knekt. Sto i det for lenge. 

mitt råd til deg er å ikke vente like lenge som meg. Prøv å finne en ny jobb. Føler ikke man vinner med slike folk uansett hva man gjør. 

Endret av Hele
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har en av disse også. Blander seg opp i andres arbeid, gjør ingenting selv. Utagerende når han blir konfrontert av ledelsen eller blir automatisk trodd når han oppsøker dem. Jeg tror det ligger en konfliktskyhet hos ledelsen og da blir det lettere å skylde på meg.

Min løsning på dette er å holde meg til mitt og sørge for at alt jeg gjør kan dokumenteres ved behov. Etter jeg begynte med det har desverre ikke ledelsen tatt tak i han, men de har iallefall stoppet å skylde på meg etter dokumentasjonen er lagt frem.

Så mitt tips er å forsøke å ikke bli påvirket av dette vedkommende, dokumentere jobben du gjør og kun legge det frem ved behov.

Resten kan du ta opp på medarbeidersamtale.

Anonymkode: 5396c...a04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...