AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Del Skrevet 16. august Hvordan få tid til å trene mens jeg studerer? Har dere tips? Jeg ønsker å trene styrke 2-3 ganger i uka, og delta på gruppetimer på treningssenter. Anonymkode: fea39...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Del Skrevet 16. august Ta deg tid? Tren før forelesninger, i pauser, etter forelesninger. Legg opp studietider etter ønskede gruppetimer. Jeg hadde hest i studietiden, og hadde ingen problemer med å få tid til 2-4 timer i stallen hver eneste dag, enda jeg brukte opp mot to timer hver dag på buss. Anonymkode: 8629e...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Del Skrevet 16. august I alle dager, folk har barn, jobb, kjæledyr og så videre når de er student. Man tar seg tid og prioriterer å få tid Anonymkode: e08b9...4cd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 16. august #4 Del Skrevet 16. august Vi var en gjeng på gruppetrening kl 7. Fungerte det. Litt færre kl 6, men det fungerte det også for min del. Det kommer jo helt an på hvilket studie og arbeidsmengden, samt om du må jobbe ved siden av, men om du f.eks dropper Kg, rulle på mobilen/SoMe, streaming osv, men heller går på trening så vil du mest sannsynlig ha mer tid enn du tenker. Sier det ikke for å være frekk, men jeg merker det selv at det å gjøre «det viktige» før fritid, hjelper veldig på hva som faktisk er mulig å få gjort. Lykke til med både trening og studier 😊💪🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Del Skrevet 16. august Skjønner ikke spørsmålet. Aldri hatt mer tid til å trene som da jeg var student. Anonymkode: 432b2...c07 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Del Skrevet 16. august Du tar deg tid? Jeg har 75% jobb, studerer fulltid, har to barn og trener to dager i uken. Fullt mulig. Anonymkode: 17c1e...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 16. august #7 Del Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke spørsmålet. Aldri hatt mer tid til å trene som da jeg var student. Anonymkode: 432b2...c07 Jeg kom hit for å skrive dette, under studiene var det fleksibelt og jeg kunne legge trening mellom forelesninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Del Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan få tid til å trene mens jeg studerer? Har dere tips? Anonymkode: fea39...d10 Du bør endre tankegang. Du har virkelig tid. Det kommer en tid om tyve år der du har fulltidsjobb, hus og hjem, flere barn som bedriver alle slags fritidsaktiviteter. Da er kanskje tanker om hvordan få tid på sin plass. Anonymkode: 8fe2b...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Del Skrevet 16. august Trente kjempemasse da jeg var student. 5-6 dager i uka dro jeg på treningssenteret. Hadde masse mer tid og energi da, enn nå når jeg jobber og har andre forpliktelser. Løp halvmaraton imens jeg studerte og alt mulig 🤣. Kunne løpe 15-18 km etter en skoledag. Anonymkode: 359c6...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Del Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): I alle dager, folk har barn, jobb, kjæledyr og så videre når de er student. Man tar seg tid og prioriterer å få tid Anonymkode: e08b9...4cd Det kan jo hende TS har alt dette? Jeg har det, og jeg strever i hvert fall med å få nok tid. Men jeg anbefaler også virkelig å prioritere å få tid til trening og søvn. Det gir mer overskudd til å få resten av kabalen til å gå opp. For min del tenker jeg at barna er viktigst av alt å prioritere. Men ellers tenker jeg at søvn, og så trening og noenlunde sunn mat, må få plass før tid til studiene. For uten det, så krasjer jeg, og da får jeg ikke til studiene i det hele tatt. Jobben må av naturlige årsaker også prioriteres. Hunden er med å trener i form av joggetur. Som forøvrig anbefales når en er i tidsnød, siden det bare er å ta på skoene og løpe med den intensiteten som passer den dagen. Intervaller er topp, så kommer man seg raskere inn til bøkene igjen. Anonymkode: a4c96...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Del Skrevet 16. august Ts her. Studiet mitt kommer til å bli veldig krevende, med en del obligatorisk oppmøte og arbeid. I tillegg må jeg jo ha en deltidsjobb for å få økonomien til å gå opp. Selvfølgelig skal jeg prioritere trening, og jeg er fullt klar over at andre har det «vanskeligere». Poenget med tråden var å høre om noen hadde noen smarte tips av egen erfaring, f.eks. trene på spesifikke tidspunkter osv. Anonymkode: fea39...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16. august #12 Del Skrevet 16. august Du studerer ikke 16 timer i døgnet. Er bare å sette av 1-2 timer et par dager til trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #13 Del Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det kan jo hende TS har alt dette? Jeg har det, og jeg strever i hvert fall med å få nok tid. Men jeg anbefaler også virkelig å prioritere å få tid til trening og søvn. Det gir mer overskudd til å få resten av kabalen til å gå opp. For min del tenker jeg at barna er viktigst av alt å prioritere. Men ellers tenker jeg at søvn, og så trening og noenlunde sunn mat, må få plass før tid til studiene. For uten det, så krasjer jeg, og da får jeg ikke til studiene i det hele tatt. Jobben må av naturlige årsaker også prioriteres. Hunden er med å trener i form av joggetur. Som forøvrig anbefales når en er i tidsnød, siden det bare er å ta på skoene og løpe med den intensiteten som passer den dagen. Intervaller er topp, så kommer man seg raskere inn til bøkene igjen. Anonymkode: a4c96...c6d Hvis man trenger tips til å få tid til trening i studietiden kombinert med barn etc så er det ekstremt vesentlig informasjon man bør inkludere. TS ber kun om tips til å kombinere trening med studier, og da går man ut i fra at all vesentlig informasjon er oppgitt... AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ts her. Studiet mitt kommer til å bli veldig krevende, med en del obligatorisk oppmøte og arbeid. I tillegg må jeg jo ha en deltidsjobb for å få økonomien til å gå opp. Selvfølgelig skal jeg prioritere trening, og jeg er fullt klar over at andre har det «vanskeligere». Poenget med tråden var å høre om noen hadde noen smarte tips av egen erfaring, f.eks. trene på spesifikke tidspunkter osv. Anonymkode: fea39...d10 Hvordan mener du vi skal tipse deg om tidspunkt for trening når du ikke oppgir studieretning, eller at du har obligatorisk oppmøte? Eller hvor mye du jobber ved sidenav? Du må tilpasse treningen til din timeplan, og eventuelt din kollokviegruppe. Du må tilpasse egenstudier til gruppetimer du ønsker delta på. Anonymkode: 8629e...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #14 Del Skrevet 17. august Tren tidlig på morgenen, før forelesninger 🙂 Anonymkode: 4ed49...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Del Skrevet 17. august Jeg var på forelesninger på morgenen/ formiddagen, satt på skolen og leste før jeg dro på trening på ettermiddagen/ kvelden. Jobbe gjorde jeg i helgene og i ferier. Anonymkode: 7d4d4...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #16 Del Skrevet 17. august Jeg har full jobb, to barn og flere verv. Trener hver dag er stort sett oppe 04.30. Alt går hvis man har viljen til det! Er bare du selv som kan stoppe det. Anonymkode: 2d5ad...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #17 Del Skrevet 17. august Jeg skjønner ikke hva du mener? Jeg var student og enslig mor, men fikk så absolutt tid til å trene. Eller er det sånn at du studerer på dagtid, så er det bare hjem for å spise litt mat, før du drar rett ut på arbeid? Anonymkode: 94e29...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august #18 Del Skrevet 17. august Du har jo all tid i verden! Jeg har 4 barn, jobber mer enn fulltid (helse), studerer 3 dager i uken og trener mange ganger i uken. Man må bare prioritere det. Anonymkode: 2f566...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå