AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Jeg vasker meg godt med såpe, enten med klut (først med såpe, så rense med vann) eller i dusjen rett etter dobesøk. Skrubber hender og bruker altid antibakterielt etterpå. Men likevel (føler jeg at jeg) lukter så mye at jeg skjemmes hvis jeg står for nærme noen andre i frykt for at de skal kjenne lukten. Barna mine har av og til også påpekt at jeg lukter, selv etter å ha skrubbet meg i dusjen. så det er ikke bare psykisk. Er dette normalt? Hva gjør jeg feil? Altså, jeg er ganske flau over å spørre om hygjenetips i voksen alder, men det er blitt så sjenerende at jeg ikke vet mine arme råd. Anonymkode: f01d0...124 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 Lar du såpen virke lenge nok? Ville prøvd å vaske i to omganger, såpe inn, gni i 30 sekunder. Skylle av og repetere. Rent undertøy etterpå. Kan også tipse om Ynolens luktfjerner spray dersom dette ikke hjelper. Det kan brukes rett på huden. Anonymkode: 217c0...ccd
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 Har du lekkasje av avføring? Er du sikker på at det er avføring det lukter og ikke f.eks stram svette fra lysken? Anonymkode: 02cbd...5d1 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 Kan det være undertøyet som lukter og ikke deg? Anonymkode: 57e14...086 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Jeg har to mulige forklaringer. Det kan være at du har problemer med lukkemuskelen og at den bruker tid på å lukke seg helt etter å ha åpnet seg for avføring. I såfall vil det kunne sive ut lukt en stund etter avføring. Eller du kan ha en fistel som det presses avføring ut i/gjennom når du presser og at lukta dermed kommer fra et annet sted enn selve rumpehullet. Anonymkode: 4587a...2af 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vasker meg godt med såpe, enten med klut (først med såpe, så rense med vann) eller i dusjen rett etter dobesøk. Skrubber hender og bruker altid antibakterielt etterpå. Men likevel (føler jeg at jeg) lukter så mye at jeg skjemmes hvis jeg står for nærme noen andre i frykt for at de skal kjenne lukten. Barna mine har av og til også påpekt at jeg lukter, selv etter å ha skrubbet meg i dusjen. så det er ikke bare psykisk. Er dette normalt? Hva gjør jeg feil? Altså, jeg er ganske flau over å spørre om hygjenetips i voksen alder, men det er blitt så sjenerende at jeg ikke vet mine arme råd. Anonymkode: f01d0...124 Gå og snakk med fastlegen. Det hele fremstår nokså unormalt. Anonymkode: 8f490...0da 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 Dette handler ikke om at du har dårlig hygiene om du vasker deg slik som du skal. Det kan være andre årsaker og det er helt innafor å snakke med legen om dette. Skjønner at det er sjenerende, men det er vel mer sjenerende å ha det slik enn det er å faktisk snakke om problemet med noen som kan hjelpe deg? Om det fortsatt lukter etter at du har brukt såpe og vann, da er det sannsynligvis en annen grunn til at du lukter. Anonymkode: 00fd8...2fa 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 Kan det være fra munnen? Mandelstener? De lukter avføring. Sjekk bak i jekslene, munnhulen og se etter hvite klumper. Anonymkode: e8ec0...beb 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan det være fra munnen? Mandelstener? De lukter avføring. Sjekk bak i jekslene, munnhulen og se etter hvite klumper. Anonymkode: e8ec0...beb Dette høres mer realistisk ut. Det lukter ikke fra et runpehull som er lukket bak to rumpeballer. Anonymkode: ab7c4...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #10 Skrevet 16. august 2024 Du gjør ingenting feil, det der er mye mer hygiene enn gjennomsnittspersonen har ved avføring. Du bør ta deg en tur til legen. Anonymkode: 516f4...9e0 1
Pingvinen Skrevet 16. august 2024 #11 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan det være fra munnen? Mandelstener? De lukter avføring. Sjekk bak i jekslene, munnhulen og se etter hvite klumper. Anonymkode: e8ec0...beb Støtter dette. Det lukter helt pyton 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 Prøv å ta papir rundt en finger og forsiktig før inn 1/3 deler av fingeren når du tørker. Ha på hanske. Anonymkode: 46c18...750
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette høres mer realistisk ut. Det lukter ikke fra et runpehull som er lukket bak to rumpeballer. Anonymkode: ab7c4...9fe Jepp, det gjør det. Men som regel ikke i så stor grad som i HI. Anonymkode: 70c24...fc2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøv å ta papir rundt en finger og forsiktig før inn 1/3 deler av fingeren når du tørker. Ha på hanske. Anonymkode: 46c18...750 Hvordan få papiret ut igjen? Anonymkode: 70c24...fc2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #15 Skrevet 17. august 2024 Enda en runketråd. Anonymkode: b2aa2...da0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #16 Skrevet 17. august 2024 Jeg har en utvendig hemorroide som gjør det vanskelig å få ting helt rent innimellom. Men det lukter aldri for andre eller når jeg har på klær. Jeg vasker jo med en gang jeg har mulighet og har ofte med våtservietter, samt at jeg stort sett bare går på do hjemme med mindre det er helt krise. Har en samboer som ikke legger skjul på noe om han kjenner lukt, han er ekstremt følsom for lukt, og han har aldri sagt noe. Det du beskriver er ikke normalt TS, ikke med den graden av hygiene du utfører. Jeg ville tatt en tur til legen og sjekket om det kan være noe annet. Anonymkode: d9e9a...f73 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå