Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en stadig økende trend, og stadig færre av oss har et naturlig utseende. Har dere som driver med det tenkt over at det er veldig unaturlig for en middelaldrende person at alderen utseendemessig ikke begynner å sette sine spor?

Vær stolt av at du blir eldre, det er helt naturlig og vi er så heldige å oppleve at vi faktisk blir det. Alternativet er mye verre. Lev heller sunt. Tren, spis sunt, drikk vann og bruk gode hudpleieprodukter og kle deg pent for økt velvære. Mye bedre enn kunstige injeksjoner og operasjoner. Og husk at skjønnheten først og fremst hovedsakelig kommer innenfra.

Anonymkode: 4e251...0c3

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange tråder trenger vi om dette? Kvinne er  kvinne verst. Kan ikke folk få gjøre som de vil?  At noen vil "eldes med verdighet", får være opp til dem. At andre ønsker et utseende som står mer i stil med hvordan de føler seg, får være opp til dem.

Jeg har ikke tenkt å "eldes med verdighet". Tvert i mot, jeg vil føle meg ung, både inni og utenpå så lenge som mulig. Det er virkelig min egen sak hva jeg velger å gjøre med eget utseende. I dag har vi muligheten til å velge. 

Dessuten opplever jeg at utsagnet om å "eldes med verdighet" ofte er en unnskyldning for å gi litt blaffen i å ta vare på kropp og utseende. Da er det greit å rakke ned på andre kvinner, som tar andre valg.

Anonymkode: 5ce72...1f4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange tråder trenger vi om dette? Kvinne er  kvinne verst. Kan ikke folk få gjøre som de vil?  At noen vil "eldes med verdighet", får være opp til dem. At andre ønsker et utseende som står mer i stil med hvordan de føler seg, får være opp til dem.

Jeg har ikke tenkt å "eldes med verdighet". Tvert i mot, jeg vil føle meg ung, både inni og utenpå så lenge som mulig. Det er virkelig min egen sak hva jeg velger å gjøre med eget utseende. I dag har vi muligheten til å velge. 

Dessuten opplever jeg at utsagnet om å "eldes med verdighet" ofte er en unnskyldning for å gi litt blaffen i å ta vare på kropp og utseende. Da er det greit å rakke ned på andre kvinner, som tar andre valg.

Anonymkode: 5ce72...1f4

At det er mange tråder om det visste jeg ikke da jeg ikke har ikke lest så mye her inne. Men at det er mange tråder om det forteller jo at det opptar mange.

Folk må gjøre som de vil, men det er jo lov å ta med seg noen gode råd og alternativer. Regner med at de fleste ikke ønsker å se unaturlig ut. Det med fillers og botox angår dessuten ikke bare en selv, ved å drive med det så bidrar man til å normalisere trenden overfor barn og yngre generasjoner. Hvorfor ikke være gode forbilder, og vise at man skal være fornøyd med den man er?

• Liker 1
Skrevet

Kunne virkelig ikke brydd med mindre med hva andre tenker og mener om det.

Anonymkode: 8cc28...90b

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

At det er mange tråder om det visste jeg ikke da jeg ikke har ikke lest så mye her inne. Men at det er mange tråder om det forteller jo at det opptar mange.

Folk må gjøre som de vil, men det er jo lov å ta med seg noen gode råd og alternativer. Regner med at de fleste ikke ønsker å se unaturlig ut. Det med fillers og botox angår dessuten ikke bare en selv, ved å drive med det så bidrar man til å normalisere trenden overfor barn og yngre generasjoner. Hvorfor ikke være gode forbilder, og vise at man skal være fornøyd med den man er?

Under forutsetning at vedkommende faktisk ønsker det.

Akkurat dette lille, med likevel særs viktige poenget går påfallende ofte mange forbi idet de kommenterer fullstendig uoppfordret og ikke i nærheten av hva TS spør om. 

Anonymkode: 87e52...c48

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kunne virkelig ikke brydd med mindre med hva andre tenker og mener om det.

Har vel inntrykk av at mange som bruker fillers og botox heller er i overkant opptatt av hva andre tenker og mener om deres utseende

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vel inntrykk av at mange som bruker fillers og botox heller er i overkant opptatt av hva andre tenker og mener om deres utseende

Jaka det må du jo gjerne fortsette å tro.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir stadig tatt for å være 20 år yngre enn min faktiske alder. Noen tror jeg er søsken med mitt eget barn. Har enda ikke startet med noen kosmetiske behandlinger. Men godt mulig at jeg gjør noe når alderen nærmer seg 60ish.

Av de jeg kjenner som har startet med kosmetiske behandlinger så ser de som tar mini botox naturlige ut. De som har begynt å se rare ut i ansiktet er de som lammer hele pannen med botox samtidig som de fyller på med fillers. Laser av hals har jeg også sett gode resultater av og derma penn. Forstår godt at mange ønsker å ta vare på utseende sitt. Og små hud behandlinger og botox er ikke noe jeg ønsker å dømme voksne mennesker for.

Synes dog det er trist at unge jenter holder på. Fillers og botox burde ikke vært lovlig for de under 30. Presset på unge jenter idag er enormt og det presset kommer ikke av at Rigmor på 50 har tatt botox i sinnarynken. Dagens skjønnhets standar er såpass urealistisk at selv de unge jenter ser opp til og sammenligner seg med ser ikke ut slik engang da alt er retusjert. Det er rett og slett umulig å leve opp til dagens skjønnhets standar.

Slutt og shame andre kvinner for dems personlige livsvalg. For mange betyr den botox behandlingen svært mye. At mann ikke ønsker det selv, er også helt greit.

Anonymkode: 7ac5a...98b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er mye man kan gjøre med hudpleie på resept. Personlig tenker jeg at Botox kan hjelpe på et ansikt, mens fillers nesten alltid blir feil i lengden. Nå når jeg er 40år og ikke har noen rynker i pannen er det lett å tenke at Botox er noe jeg vil holde meg unna, men hvem vet i framtiden. Syns generelt folk starter for tidlig med slike inngrep. Litt leppefillers kan være fint for en dame på 50år som begynner å få slappe og rynkete lepper, men en dame på 25år vil bare utvide allerede fulle lepper, og dermed skape et prematurt rynkeproblem. Syns også det er svært uetisk av de som driver med dette, å prakke behandlinger og «behov» på unge usikre mennesker. Ellers syns jeg folk burde være flinkere å å undersøke bivirkninger og risiko før de foretar slikt.

Anonymkode: 65a4f...eb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg blir stadig tatt for å være 20 år yngre enn min faktiske alder. Noen tror jeg er søsken med mitt eget barn. Har enda ikke startet med noen kosmetiske behandlinger. Men godt mulig at jeg gjør noe når alderen nærmer seg 60ish.

Av de jeg kjenner som har startet med kosmetiske behandlinger så ser de som tar mini botox naturlige ut. De som har begynt å se rare ut i ansiktet er de som lammer hele pannen med botox samtidig som de fyller på med fillers. Laser av hals har jeg også sett gode resultater av og derma penn. Forstår godt at mange ønsker å ta vare på utseende sitt. Og små hud behandlinger og botox er ikke noe jeg ønsker å dømme voksne mennesker for.

Synes dog det er trist at unge jenter holder på. Fillers og botox burde ikke vært lovlig for de under 30. Presset på unge jenter idag er enormt og det presset kommer ikke av at Rigmor på 50 har tatt botox i sinnarynken. Dagens skjønnhets standar er såpass urealistisk at selv de unge jenter ser opp til og sammenligner seg med ser ikke ut slik engang da alt er retusjert. Det er rett og slett umulig å leve opp til dagens skjønnhets standar.

Slutt og shame andre kvinner for dems personlige livsvalg. For mange betyr den botox behandlingen svært mye. At mann ikke ønsker det selv, er også helt greit.

Anonymkode: 7ac5a...98b

Bryr meg ikke om hva hver enkelt gjør av personlige valg, men når det snart er mer vanlig med fillers og botox enn det ikke er det, da snakker vi om hvordan samfunnet har blitt. Og det må være lov å ha kritiske meninger rundt. Vi har fått et svært selvopptatt og utseendefiksert samfunn, og filter, injeksjoner og operasjoner har overtatt.

Du skriver om presset blant unge jenter? Da bør foreldre og andre godt voksne først og fremst være gode forbilder. Det hjelper lite å si til barnet sitt på under 30 år at man skal være fornøyd med den man er når man jukser med eget utseende selv.

Men problemet er at vi voksne er ganske presset selv. Du skal ikke mye over 30 år før maset om å bli kvitt linjer begynner, og mye verre blir det over 40 og 50 . Nettet florerer av annonser og før og etter bilder. Folk føler seg da selvfølgelig eldre og verre enn de egentlig er. Og klinikker rundt omkring gnir seg i hendene og tjener store penger.

Er sterkt motstander av det vi ser i dagens samfunn. Og voksne bør som sagt starte med å være gode forbilder. Absolutt alle får linjer og rynker etterhvert, det er en del av livet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Av de jeg kjenner som har startet med kosmetiske behandlinger så ser de som tar mini botox naturlige ut

Det hjelper lite om det ser naturlig ut. Det er ikke naturlig og ikke slik man egentlig ser ut. Juks og uekte.

Hadde ikke klart å ta det til meg hvis jeg fikk komplimenter for at jeg så yngre ut enn jeg var hvis jeg brukte sånn heller. Det er jo ikke ekte.

Skrevet

Det er en fascinerende trend, men ikke akkurat ny. Merkelig mange som ønsker å falsk ut, de er jo ikke blinde, så de ser jo selv at det ser unaturlig ut, alikevel, men det er den looken de ønsker. Vanskelig å forstå, men folk må da gjøre som de vil 

Anonymkode: 8ee08...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...