AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Spør for noen andre her (jeg vet, det høres så fake ut men det stemmer i dette tilfellet!). Deltidsansatt i butikk. Satt opp med vakt i dag og vakt i morgen. Våknet opp i morges og var for syk til å dra på jobb, men ikke en type syk som drar over til en dag til. Får så i etterkant beskjed om at sjefen har gitt bort lørdagens vakt til noen andre, pga «risiko for sykdom». Har den deltidsansatte da krav på å få skrive de timene likevel, når h*n var satt opp på vakt? H*n mister jo en hel dags lønn.. Vedkommende er ikke organisert, selv om jeg gjentatte ganger har anbefalt det. (Usikker på hvor mange på den arbeidsplassen som er det) Anonymkode: 21dfa...554
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): sjefen har gitt bort lørdagens vakt til noen andre, pga «risiko for sykdom». Smittevernhensyn? Er dette en type butikk der de ansatte er i kontakt med mat (f.eks. bakeri)? Anonymkode: 5cb69...272 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Smittevernhensyn? Er dette en type butikk der de ansatte er i kontakt med mat (f.eks. bakeri)? Anonymkode: 5cb69...272 Fraværet skyldes ikke noe smittsomt, bare hodepine enkelt forklart. Anonymkode: 21dfa...554
Fireflies Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 Man kan ikke bare bli fratatt en vakt. Jeg ville bare møtt på jobb hvis jeg var frisk eller levert EM for den dagen hvis jeg var syk. Ellers, snakk med tillitsvalgt. 1
Gjest vidaradiva Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Nei, man skal ha betalt for begge vaktene så lenge man leverer egenmelding eller sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 Ved hodepine tar man smertestillende å møter på jobb. Anonymkode: f6c83...7d2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå