AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Del Skrevet 16. august 2024 Kan man sette seg på to lister samtidig? Det som er dumt er at den tispa jeg helst ønsker valper fra løper en til to måneder etter den andre. Er iallefall det oppdretterne tror. Hva hadde dere gjort da? Anonymkode: 13ef0...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Del Skrevet 16. august 2024 Kanskje man ikke kan det da? Anonymkode: 13ef0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Del Skrevet 16. august 2024 Selvsagt kan du det. Du er jo ikke garantert valp selv om du står på liste, så det går begge veier. Anonymkode: c97f9...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Del Skrevet 16. august 2024 Selvfølgelig kan du det. Akkurat som oppdrettere kan velge de kjøperen de liker best, velger vi som kjøper den oppdretteren vi liker best. Den oppdretteren vi kjøpte av var den tredje vi hadde samtale med, de to første trakk vi oss fra litt utta da oppdretterne ikke var helt i vater. Anonymkode: cd398...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Del Skrevet 16. august 2024 Det kan du gjøre, du er ikke forpliktet til å kjøpe valp selv om du står på liste. Anonymkode: 5505c...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #6 Del Skrevet 17. august 2024 Men ønsker helst valp fra den som venter valp sist. Er det dumt da ? Anonymkode: 13ef0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men ønsker helst valp fra den som venter valp sist. Er det dumt da ? Anonymkode: 13ef0...011 Hvis du ønsker valp fra en bestemt oppdretter får du sette deg på liste der og eventuelt vente på neste kull da. Anonymkode: 5505c...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis du ønsker valp fra en bestemt oppdretter får du sette deg på liste der og eventuelt vente på neste kull da. Anonymkode: 5505c...9f8 Jeg har satt meg på liste der men tispa gikk tom forgje gang så er redd den også skal gå tom denne gangen også. Er det større sjanse da ? Anonymkode: 13ef0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #9 Del Skrevet 17. august 2024 Sett deg på alle listen du vil, det er ikke forpliktende. Og nå får du jo tydeligvis sjansen til å se valpene fra kull nr 1 før du bestemmer deg helt. Hvis du absolutt MÅ ha en valp fra en bestemt oppdretter og kombinasjon så er risikoen ganske stor for at du kanskje ikke får valp og/ eller gjerne må vente lenge, vet mange som har brent seg på det der... Anonymkode: 066cf...e03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #10 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har satt meg på liste der men tispa gikk tom forgje gang så er redd den også skal gå tom denne gangen også. Er det større sjanse da ? Anonymkode: 13ef0...011 Det er aldri noen garanti for at det blir valper eller at det blir mange valper. Du kan stå på så mange lister du vil, du er ikke forpliktet til å kjøpe valp. Dersom tispe 1 får valper to måneder før tispe 2 må du velge om du vil kjøpe valp fra 1, eller satse på at du får valp fra 2. Tispe 1 sine valper vil være leveringsklare rundt tispe 2 sin fødsel. Selv om du står på liste er det ikke sikkert oppdretter ønsker å selge til deg. Jeg setter opp liste over de som er interessert, men velger velger selv hvilken valp som er mest egnet til hvilken kjøper. Jeg ville f.eks. aldri solgt en valp som viser gode bruksegenskaper til noen som bare skal ha familiehund eller første hund, og jeg ville plukket ut den med mest rasetypiske trekk til den som ønsker å drive med utstilling. Ja, jeg prøver å ta hensyn til kjøpers ønske også, men er jeg i tvil om det blir en god match har jeg siste ordet. Dersom du ønsker valp fra en bestemt oppdretter/tispe må du ta en sjanse, enten får du valp eller ikke og da kan du miste andre muligheter i mellomtiden. Alternativet er å ta andrevalget dersom det kommer først. Personlig går jeg aldri for andrevalget, jeg venter heller til jeg er 100% sikker. Anonymkode: 5505c...9f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #11 Del Skrevet 17. august 2024 Men løpetiden kan også komme både før den er forventa også etter den er forventa også. Anonymkode: 13ef0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men løpetiden kan også komme både før den er forventa også etter den er forventa også. Anonymkode: 13ef0...011 Meg over. Er dette egentlig vanlig at den kan komme flere måneder før og etter den skal? Anonymkode: 13ef0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Del Skrevet 17. august 2024 Ble plutselig usikker bare. Anonymkode: 13ef0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 19. august 2024 #14 Del Skrevet 19. august 2024 Jeg har gjort det. Man vet aldri om det kommer valper eller ikke, hvor mange som kommer, kjønn, om det er valp du vil ha i det kullet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #15 Del Skrevet 20. august 2024 Noen oppdrettere har depositum på venteliste også, nettopp fordi de har erfaring med at folk spekulerer i flere lister… Anonymkode: 05a2e...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #16 Del Skrevet 20. august 2024 Jeg stod nylig på to valpelister. Det er jeg veldig glad for. Parringen jeg egentlig skulle ha valp fra ble utsatt pga løpetid som aldri kom. Fikk valp fra den andre valpelisten jeg satt meg opp på. Det passet perfekt med når jeg skulle ta ferie. Begge parringene ble gjort med gode og friske foreldredyr. Å stå på valpeliste er uforpliktende. Men gi gjerne beskjed at du står på flere lister og si fra deg plassen hos andre oppdrettere med en gang du vet at du får valp. Anonymkode: e3123...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå