Kakao Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 I minst et år nå har jeg snufset mye. Ikke vært forkjølet, er sjelden syk. Må snyte meg hver gang jeg kommer utenfra, det er jo greit når det er så kaldt som nå. Snyter meg hver gang jeg er på do, i grunn. Det renner ofte fra nesen. Det værste er at jeg ikke kan spise ferdig middagen uten å gå på badet og snyte meg.. Tror varmen fra middagen løser opp noe i nesen.. Trenger jeg å nevne at samboeren er lei av å høre på snufsingen? Jeg skal til legen onsdag for noe annet og skal spørre da. Kanskje jeg har et virus? Har tenkt litt på alternativ medisin. Homøpat, kanskje? Noen tips?
Kakao Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2006 Har du tenkt noe på allergi? ←Nei, det har jeg ikke tenkt på, for jeg har aldri hatt noe som helst allergi. Kan man få det plutselig når man er 26 år? Er det lett å teste dette hos legen?
Gjest vimse Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 (endret) Allergi kan ligge latent i kroppen, for så å trigges og slå ut, men jeg vet ikke om det er ¨aldersgrense¨ for det.. Legen kan teste ja, ved hjelp av blodprøve. Er det mistanker, blir man henvist til sykehuset og tar tester der. Kom plutselig til å tenke på ei jeg kjenner, som er i godt voksen alder, som renner av nesen hvis hun spiser matvarer som inneholder visse tilsetningsstoffer som hun reagerer på. Dette blir gjerne etterfulgt av hodepine og hovne øyne, dagen etter. Endret 19. februar 2006 av vimselims
Kakao Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2006 Da skal jeg spørre legen om å ta en sånn blodprøve. Ikke noe gøy å drive og snufse hele tiden..
Gjest vimse Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Nei, er nok greit å ha sjekket opp i hvert fall! Lykke til!
Gjest HB Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 Dersom legen ikke finner noe spesielt har jeg troen på å smøre Mentholatum under nesen (gjerne før du legger deg om kvelden). Det klarner opp. Hilsen Lille meg
Catus Skrevet 20. februar 2006 #9 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har akkurat samme problem, og det er skikkelig irriterende! Men det er som regel bare på vinteren. Om sommeren merker jeg ikke så mye til det. Derfor tror jeg ikke er det allergi. Uansett er det utrolig irriterende! Sånn som det er nå, kan nesten ikke Bippemannen gi meg et nuss uten å få snørr på seg. Usj, DET hørtes skikkelig ekkelt ut! Hmm, bør kanskje snakke med legen jeg også? Men jeg har vel egentlig vært sånn hver vinter i flere år.. Kan du ikke gi tilbakemelding etter du har vært hos legen, Kakao?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå