nina81 Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Vi har akkurat fått nytt kjøkken og jeg lurer litt på hva slags stil jeg skal ha på benkene. Veit ikke om jeg vil ha det helt "ryddig" og rent med lite nips,alt5så ha alt inne i skapene eller om jeg skal ha framme noen krukker med pasta,kaffebønner,blomster og div nips. Hva syns dere er fint???
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Jeg synes begge deler er fint. Men slev har jeg litt forskjellig på benken(e). Pastakrukke, en gammeldags sinkbøtte med sleiver/visper etc., tebokser, kaktuser osv. Blir jo litt mer hjemmekoselig da, men mye avhenger av kjøkkenfronter etc. Er det en minimalistisk stil på selve kjøkkenet bør man kanskje kjøre det løpet ut?
Siam Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Vi har mikrobølgeovn, brødboks, kaffetrakter og vannkoker stående fremme hele tiden. Noen ganger står det et fruktfat der også. På den ene benken har vi en stort trefjøl som vi bruker til å skjære alt mulig på. ... og nesten hele tiden ligger det andre ting og tang rundt om kring...
Gjest gjest1 Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 På kjøkkenbenken har vi kaffetrakter, kaffekanne og en liten brødrister (veldig spesielt design). I tillegg står det en skål med tomater i + det står en brødfjøl oppetter sideveggen til kjøleskapet. Det ligger også et brød i brødpose på kjøkkenbenken - satser på at vi får kjøpt oss en brødboks snart. Ellers pleier dagens post å havne på kjøkkenbenken.
Arkana Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 (endret) Jeg foretrekker minst mulig. Vi har en stor "cookie jar", en liten hvitløkskrukke og en stor bolle med frukt og i en krok sitter en liten "kjøkkenmus" jeg fikk for mange år siden, ellers ingenting. Ja, også vannkoker, glemte den. Endret 19. februar 2006 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Espressomaskin, kaffekvern, såpedispenser og tørkerull. Dett var dett...
Gjest gjesta Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Egentlig så vil jeg ha minst mulig, men har innsett at det er mest praktisk at vannkokeren og kaffetrakteren står på kjøkkenbenken. Virkeligheten er nok en helt annen, dessverre
Montezuma Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Jeg liker minst mulig. Har mikroen i et hjørne, og en sånn stor IKEA-rist i børstet stål ved siden av komfyrtoppen. På den lange benken under vinduet har jeg en husfred og div Alessi-ting i stål (brødkurv, oljeflasker, kjøkkenvekt).
hilli Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har det jeg trenger på kjøkkenbenken, verken mer eller mindre. Jeg har ikke sansen for pynt, men trenger heller ikke å ha det helt blåst slik at det blir upraktisk å f.eks koke vann. På benken vår står; vannkoker, en kurv med tomater(må ha de romtemperert), oppvaskstativ og såpe. Skjærefjøler står lent inntil veggen. Ellers henger det noen ting på veggen på sånne skinner de har på Ikea.
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Til vanlig har jeg kaffetrakter og vannkoker. I vinduskarmen har jeg et gammelt stort Norgesglass (heter det det?) med sleiver ol. og en sinksak med planter i. I IKEA-skinne på veggen har jeg grytekluter, gryteunderlag, krydderholder, etc. (Mikroen har jeg satt inn på boden. Brukes så sjelden og tar så mye plass).
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har krukker med sukker, pasta og ris. En basilikumplante, en bolle med frukt, vannkoker, blender og noen kokebøker. Liker mest mulig benkeplass. Alt annet tas frem ved behov.
Gjest Lea Skrevet 19. februar 2006 #12 Skrevet 19. februar 2006 Kjøkkenbenken er et problemområde hos oss. Men det som alltid står fremme er: Kaffetraker Vannkoker Brødboks i stål Zalo og skurekrem En stor bolle med div. grønnsaker En krukke med sleiver og andre redskaper En flaske olivenolje Trøkerull Pulverkaffe Og desverre altfor mye annet rusk og rask... Det ble litt bedre når vi fikk opp skinner med kroker, kryddehylle og sånt.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Ideelt sett ville jeg hatt så lite som mulig, for jeg liker åpne og rene flater som er lette å vaske på kjøkkenet. Men virkeligheten er nok ganske så annerledes : - Elektriske saker: brødrister, vannkoker, cd-spiller og cd-er - Matvarer: salt, pepper, olivenolje, balsamicoeddik, hvitvinseddik, et glass med chili - Brødboks og fruktfat - Utstyr: glasskrukke med tresleiver/gafler, kokebokstøtte, serveringsbrett - Annet: to notisbøker, penn, blyant, nøkler, glasskrukker
Hu i Svingen Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 Har ting som brukes ofte fremme: Zalo, håndsåpe, oppvaskbørste og klut Brødrister Bolle med tomater og av og til frukt Som regel en basilikumplante eller en annen urt Morter i eik (har eikefronter) Stålbokser med kosttilskudd, te, kaffe og sukker i (stables) Liten vannkjele Skjærefjøl Har ekstremt lite benkeplass, så dette er mer enn nok.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #15 Skrevet 19. februar 2006 Minst mulig. I praksis betyr det: Mikroovn (med kjøkkenvekt oppå, teboks, sukkerkopp, pulverkaffeglass), gryteunderlag i en stabel, en blomsterpotte og en liten keramikkfigur.
ringblomst Skrevet 19. februar 2006 #16 Skrevet 19. februar 2006 På vår kjøkkenbenk har vi en Eva Solo brødboks, en olivenolje, tørkerull, en stor fjøl, oppvaskstativ og en metallboks med zalo og oppvaskbørste.
Gjest Fruktfat Skrevet 19. februar 2006 #17 Skrevet 19. februar 2006 vannkoker, kaffetrakter, melkevisper, tekanne, en kaffetrakter til (litt spesiell), noen vinflasker og litt post og andre papirer. på den andre benken står det en mini-palme, tørkerull, "krukke" med tresleiver, 2 rosendahl oljeflasker, en olje sprayflaske, to store glasskrukker med pasta, en kokebokholder med kokebok, blender, kjøkkenvekt, telefon(med lader), to esker med cornflakes og bran flakes. det høres mye ut, men vi har heldigvis stort kjøkken, så det ser ganske ryddig ut.
Replica Skrevet 20. februar 2006 #18 Skrevet 20. februar 2006 Vi har brødboks, kaffemaskin, mikrobølgeovn,vannkoker, zalo, 2 fjøler, oppvaskbørste, klut, olivenolje og annet krydder stående fremme.
salsera Skrevet 20. februar 2006 #19 Skrevet 20. februar 2006 Vannkoker, brødrister og kaffetrakter. Der hvor jeg bor nå, har jeg ikke overskap, bare hyller, så de er fulle av olje, eddik, krydder, mel, ris osv på glasskrukker. Tomater henger i en kurv, frukt står på bordet på et fat. Gleder meg til ny leilighet med mer skapplass, men vannkokeren og kaffetrakteren blir nok stående. Krydder får da en egen hylle, siden jeg bruker de veldig mye, ellers forsvinner det meste i skapene, bortsett frukt og tomater. Håper jeg!
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #20 Skrevet 20. februar 2006 Kaffetrakter, fruktfat, tørkerullholder, skjærefjøl, ei lita, gammel kjøkkenvekt og en brevholder. I hjørnet bak komfyren står div oljer, enda ei gammel kjøkkenvekt samt 3 uåpna akevittflasker og et stort rundt fat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå