AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Samboer og jeg har barn sammen og har vært sammen i mange år. Vi har alt man kan drømme om sammen og har egentlig et godt forhold, men vi har sjeldent tid til å pleie forholdet. I det siste har vi pusset opp huset og det tærer på forholdet da jeg gjør nesten alt fordi jeg har ferie og han er på jobb og «slipper». Jeg har vasket, revet, malt og ordnet, mens han har ikke gjort noe. Jeg starter kl 07 om morgenen og holder på til kl 17 hver dag. Han gir meg ikke ros for noe, og han gir faen i om fasaden på huset blir ordnet.. Han har en god jobb og har er godt forhold til en kollega. I det siste opplever jeg at han har «skiftet litt væremåte» og han er veldig frekk i mot meg når han snakker til meg. I går da jeg kom hjem sent på kvelden etter å ikke sett hverandre på to dager så satt han bare på mobilen og var i sin egen verden.. Han virker avvisende og lite interessert! Han pynter seg før han drar på jobb, og han virker nesten litt manisk over mobilen sin.. Vi har ikke hatt sex på lenge, og når jeg prøvde å sette meg inntil han i går kveld og kose med han så avvist han meg bare.. Aner ikke hvorfor! i kveld skal han på byen med kompisene og jeg er redd for at han vil gjøre noe dumt. Han drikker veldig mye, og ofte kommer han ikke hjem før dagen etterpå. Har vært et helvete pga før, og jeg har sagt klart i fra at hvis han ikke kommer hjem i natt så orker jeg ikke mer fordi jeg klarer ikke mer av dette framover. Har ingen bevis på at han har vært utro før, men har en dårlig magefølelse. Har tilogmed spurt han, men han nekter. Er så lei av å være usikker på han, og har litt lyst å dra ut selv i morgen og la han sitte hjemme med ungene så får han kjenne på det. Føler meg nesten litt utnyttet. Anonymkode: 4beee...4f2 1 12
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 Magefølelsen stemmer stort sett. Her er det jo en del tegn på at det har skjedd noe. Har du spurt han rett ut? Anonymkode: b736b...fb0 22 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Magefølelsen stemmer stort sett. Her er det jo en del tegn på at det har skjedd noe. Har du spurt han rett ut? Anonymkode: b736b...fb0 Spurte han rett ut i går, og sa: Er du forelsket i kollegaen din? Han pynter seg før jobb, og ser helt rar ut når han snakker om henne.. Har vært en mistanke fra min side i lang tid. Men han bare lo å latet som ingenting.. Fortsatt merkelig magefølelse Anonymkode: 4beee...4f2 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spurte han rett ut i går, og sa: Er du forelsket i kollegaen din? Han pynter seg før jobb, og ser helt rar ut når han snakker om henne.. Har vært en mistanke fra min side i lang tid. Men han bare lo å latet som ingenting.. Fortsatt merkelig magefølelse Anonymkode: 4beee...4f2 Hvis han ikke er forelska i kollegaen så lyver han teknisk sett ikke ved å svar nei, selv om de evt har seg som kaniner hele arbeidsdagen (lite sannsynlig så mye, men du ser poenget) Anonymkode: 8f220...6b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Noe er det iallfall, når han har endret væremåte på en sånn måte at du har dårlig magefølelse rundt det. Men vanskelig å si akkurat hva det er for oss, det er det bare du kan finne ut. Samtidig sier du jo at dere har et godt forhold, så det kan jo tenkes at han bare har en slitsom/vanskelig periode akkurat nå. Anonymkode: ad72f...71f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 Ja, dette blir jeg ikke klok på. Anonymkode: 4beee...4f2
imagineme Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 Magefølelsen stemmer dessverre altfor ofte. Tror du bør sette deg ned med han og forklare bekymringen din. Så ser du hvordan han reagerer og hva han sier. Deretter foretar du deg et valg. Ingen som fortjener å bli bedratt. 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Han lo ja.. da har du svaret ditt. Det kan jeg også gjøre hvis jeg blir satt ut av et spørsmål eller at spørsmålet er helt søkt for min del. Det er noe med den magefølelsen man ikke skal kimse av. Og mannen din har jo endret seg på de «klassiske» utrotegnene. Pynte seg før han skal noe, ekstrem på mobil og også endret væremåte mot deg (noen blir jo irritable og andre blir helt motsatt pga dårlig samvittighet), så her ville jeg fulgt litt med. Anonymkode: f0ff6...26d 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #10 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Spurte han rett ut i går, og sa: Er du forelsket i kollegaen din? Han pynter seg før jobb, og ser helt rar ut når han snakker om henne.. Har vært en mistanke fra min side i lang tid. Men han bare lo å latet som ingenting.. Fortsatt merkelig magefølelse Anonymkode: 4beee...4f2 Han lo...typisk for en som får et overraskende spørsmål og ikke rekker å finne på en god forklaring/løgn. Anonymkode: 1c02c...9e6 7 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #11 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Samboer og jeg har barn sammen og har vært sammen i mange år. Vi har alt man kan drømme om sammen og har egentlig et godt forhold, men vi har sjeldent tid til å pleie forholdet. I det siste har vi pusset opp huset og det tærer på forholdet da jeg gjør nesten alt fordi jeg har ferie og han er på jobb og «slipper». Jeg har vasket, revet, malt og ordnet, mens han har ikke gjort noe. Jeg starter kl 07 om morgenen og holder på til kl 17 hver dag. Han gir meg ikke ros for noe, og han gir faen i om fasaden på huset blir ordnet.. Han har en god jobb og har er godt forhold til en kollega. I det siste opplever jeg at han har «skiftet litt væremåte» og han er veldig frekk i mot meg når han snakker til meg. I går da jeg kom hjem sent på kvelden etter å ikke sett hverandre på to dager så satt han bare på mobilen og var i sin egen verden.. Han virker avvisende og lite interessert! Han pynter seg før han drar på jobb, og han virker nesten litt manisk over mobilen sin.. Vi har ikke hatt sex på lenge, og når jeg prøvde å sette meg inntil han i går kveld og kose med han så avvist han meg bare.. Aner ikke hvorfor! i kveld skal han på byen med kompisene og jeg er redd for at han vil gjøre noe dumt. Han drikker veldig mye, og ofte kommer han ikke hjem før dagen etterpå. Har vært et helvete pga før, og jeg har sagt klart i fra at hvis han ikke kommer hjem i natt så orker jeg ikke mer fordi jeg klarer ikke mer av dette framover. Har ingen bevis på at han har vært utro før, men har en dårlig magefølelse. Har tilogmed spurt han, men han nekter. Er så lei av å være usikker på han, og har litt lyst å dra ut selv i morgen og la han sitte hjemme med ungene så får han kjenne på det. Føler meg nesten litt utnyttet. Anonymkode: 4beee...4f2 Han har en annen, det har alt skjedd så slipp engstelsen for at det kan skje og ta heller grep på om du vil prøve vidre med utro mann som ikke elsker deg eller om du skal pakke tingene dine og være smart å komme deg ut med mest mulig kr i behold Anonymkode: 82ab8...10d 6 7
Fruktfatet Skrevet 16. august 2024 #12 Skrevet 16. august 2024 Hva med å ordne barnevakt og følge etter han? Min mann begynte også å oppføre seg rart. Han var utro. 3 2 4
Uanonym bruker Skrevet 16. august 2024 #13 Skrevet 16. august 2024 Jeg er uenig i at magefølelsen alltid stemmer. "Magefølelse" er ofte en bekymring som vi tenker så mye på at vi ser tegn som bekrefter den hele tida. Jeg har f.eks. hatt "magefølelse" på at jeg har vært alvorlig syk x antall ganger, men det har aldri stemt. Vi mennesker klarer å innbille oss selv alt mulig, bare vi ønsker eller frykter det nok. Så akkurat det tror jeg ikke du skal legge for stor vekt på. Når det er sagt, så høres det jo ut som om dere er i en dårlig periode, og at han ikke er spesielt hyggelig å være sammen med for tida. Hvorfor har du ferie og ikke han? Er det noe dere har avtalt, at du skal bruke ferien din på å pusse opp mens han er på jobb og ellers har fri? Hvis ikke, ta det opp. Kom med konkrete ting, ikke beskydninger. Si at du er sliten av å gjøre all oppussinga alene, og at han ikke bidrar. Så hører du hva han tenker om det. Begynn der, og se hvor dere kommer... Som sagt, å innlede en prat med beskyldninger kommer ikke til å funke. 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #14 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært et helvete pga før, og jeg har sagt klart i fra at hvis han ikke kommer hjem i natt så orker jeg ikke mer fordi jeg klarer ikke mer av dette framover. Er du klar for å faktisk gjennomføre dette om han ikke kommer hjem?! Anonymkode: a037b...27d 6 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #15 Skrevet 16. august 2024 Er som å lese om meg selv for 6 år siden. Min samboer var utro og hadde vært det i 6 mnd (med ny kollega). Anonymkode: 3bffe...c8d 2 1 1
miSs. Skrevet 16. august 2024 #16 Skrevet 16. august 2024 Hørtes ut som han har noe på gang med ei annen ja. Siden han nekter nærhet.. Ikke lett å bevise det, men enten kan du snoke på tlf hans eller følge etter han en dag han går ut, så du får svaret på alle spørsmålene i hode ditt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #17 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboer og jeg har barn sammen og har vært sammen i mange år. Vi har alt man kan drømme om sammen og har egentlig et godt forhold, men vi har sjeldent tid til å pleie forholdet. I det siste har vi pusset opp huset og det tærer på forholdet da jeg gjør nesten alt fordi jeg har ferie og han er på jobb og «slipper». Jeg har vasket, revet, malt og ordnet, mens han har ikke gjort noe. Jeg starter kl 07 om morgenen og holder på til kl 17 hver dag. Han gir meg ikke ros for noe, og han gir faen i om fasaden på huset blir ordnet.. Han har en god jobb og har er godt forhold til en kollega. I det siste opplever jeg at han har «skiftet litt væremåte» og han er veldig frekk i mot meg når han snakker til meg. I går da jeg kom hjem sent på kvelden etter å ikke sett hverandre på to dager så satt han bare på mobilen og var i sin egen verden.. Han virker avvisende og lite interessert! Han pynter seg før han drar på jobb, og han virker nesten litt manisk over mobilen sin.. Vi har ikke hatt sex på lenge, og når jeg prøvde å sette meg inntil han i går kveld og kose med han så avvist han meg bare.. Aner ikke hvorfor! i kveld skal han på byen med kompisene og jeg er redd for at han vil gjøre noe dumt. Han drikker veldig mye, og ofte kommer han ikke hjem før dagen etterpå. Har vært et helvete pga før, og jeg har sagt klart i fra at hvis han ikke kommer hjem i natt så orker jeg ikke mer fordi jeg klarer ikke mer av dette framover. Har ingen bevis på at han har vært utro før, men har en dårlig magefølelse. Har tilogmed spurt han, men han nekter. Er så lei av å være usikker på han, og har litt lyst å dra ut selv i morgen og la han sitte hjemme med ungene så får han kjenne på det. Føler meg nesten litt utnyttet. Anonymkode: 4beee...4f2 Dette begynner jo å bli såpass ugreit at det kan bli brudd uten at du må finne bevis for utroskap. Jeg var i et 5 år langt samboerskap uten barn, da valgte jeg å gå fremfor å vente på bevis Vet det er litt annet når man har barn sammen, men du blir oversett og etterlatt som alenemor allerede. Har også en mann som ofte kommer hjem neste dag om han er ute. I blant kommer han full hjem kl 4 om morgenen, når han egentlig bare skulle skru bil hos en kamerat. Jeg har gjort det ganske tydelig etterpå at det er tillatelse fremfor tilgivelse. Det var ikke så kult å stå alene med 3 barn fordi han brått bestemte seg for å bli dritings. Gjør det helt klart for han at om han fortsetter å leve som single så kan han forvente seg å bli det. Anonymkode: ca4ae...00b 2 3
BobbySocks Skrevet 16. august 2024 #18 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan jeg også gjøre hvis jeg blir satt ut av et spørsmål eller at spørsmålet er helt søkt for min del. Det er noe med den magefølelsen man ikke skal kimse av. Og mannen din har jo endret seg på de «klassiske» utrotegnene. Pynte seg før han skal noe, ekstrem på mobil og også endret væremåte mot deg (noen blir jo irritable og andre blir helt motsatt pga dårlig samvittighet), så her ville jeg fulgt litt med. Anonymkode: f0ff6...26d Ja, man ler, men så sier man: hvorfor i alle dager spør du om det? Og så tar man en prat. Han bare lo. 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #19 Skrevet 16. august 2024 Han tar ikke del i deres felles liv lenger, han overlater alt arbeid til deg, han setter ikke pris på deg og han er frekk i kjeften med deg. Men det du er bekymret for er at han er utro? DET er liksom spikeren i kista, ikke at han synes det er greit å behandle deg som dritt. Jeg må si det ikke akkurat oser selvrespekt av dette, ts.. Anonymkode: 189c5...4a5 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #20 Skrevet 16. august 2024 Om han er utro eller ikke betyr ikke særlig lenger, Ts. For det forholdet du beskriver, det er et forhold hvor mannen ikke har hverken respekt eller omsorg for deg og heller ikke føler noe ansvar for hverken forholdet eller familien eller felles hjem. Han har dessuten en historie med å drikke seg dritings og ikke komme hjem dagen etterpå, så dette har vart i mange år. Nå som han behandler deg surt og nesten med forakt, når du bruker din ferie på å pusse opp felles hus, og han ikke gidder å bidra etter jobb - da viser han at han har meldt seg fullstendig ut av forholdet. Han er frekk mot deg. Denne mannen er ikke noe å samle på lenger! Jeg tipper han også er en av de feige mennene som vil ut av forholdet, men istedenfor å stå for det og at de har møtt en annen, så velger de å behandle kona/samboer (og ofte mor til deres barn..) så stygt at kvinnen går fra dem. Da kan de høste sympati hos andre i ettertid ("hun bare gjorde det slutt en dag, helt uten forvarsel, vi som hadde det så godt, jeg som alltid har stilt opp for henne, og nå har hun bare behandlet meg dårlig lenge, jeg som bare ville holde familien sammen, hun ga meg ikke en gang en sjanse"). Dette forholdet har han allerede avsluttet. Du står hjemme og sliter i ferien, han stikker på byen. Du står hjemme og sliter 10 timer daglig på å pusse opp felles hus - mens han vil få mer igjen for huset når det blir slutt. Null respekt for deg, en slu mann. At han har endret seg så mye at han nok mest trolig også er utro (han har jo mest trolig vært det før også), det spiller egentlig ingen rolle, for han behandler deg for dårlig til at du bør bli i forholdet, han utnytter deg, behandler deg men null respekt og omtanke. Se forholdet for det det er, dette er ikke, og har ikke vært på lenge, "egentlig et godt forhold". ❤️ Anonymkode: 86edf...a6d 6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå