Gå til innhold

Hva skal jeg kle på meg for å ikke se gravid ut? Jobbintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite dilemma her. Skal på jobbintervju til uka, og lurer på hvordan jeg kan kle meg for å ikke se gravid ut? Hvilke klær skjuler større mage? 

Anonymkode: dbff0...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Store klær, selvfølgelig? Typ strikkegenser, oversized skjorte osv.

Anonymkode: c67b5...6af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Store klær, selvfølgelig? Typ strikkegenser, oversized skjorte osv.

Anonymkode: c67b5...6af

Ser man mindre ut med oversized skjorte? Skal gå i butikken og se om jeg finner noe som ser fint ut :)

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Forskjell på å «kle bort» 35 uker vs de første oppblåste 12.

Anonymkode: e2d8d...133

• Liker 4
Skrevet

Hvor stor mage? 
Og er du faktisk gravid? Eller føler du at du ser gravid ut? 

Hvilken type jobb har også litt å si, hvilken stil du har, og temperaturer. 
Hvis det er meldt 20 grader og knallsol, så vil det virke merkelig om du kommer i en oversized ullgenser. 

Slike vil muligens kunne skjule mage: 
22128459-ldln6Q8M.jpg
abd32561bee14b2098f120c5926e7c8e.jpg?imw

Anonymkode: d31d3...4e0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har et lite dilemma her. Skal på jobbintervju til uka, og lurer på hvordan jeg kan kle meg for å ikke se gravid ut? Hvilke klær skjuler større mage? 

Du drar på jobbintervju, er synlig gravid og skal lure arbeidsgiver? 

Eller er du bare overvektig? Oppblåst mage? 

Anonymkode: 8554c...8fd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg brukte ofte poncho da jeg var gravid og ikke ville at det skulle synes

Anonymkode: de34d...c49

Skrevet

Takk for tips. Jeg er altså IKKE gravid. Etter fire fødsler har jeg fått en mage som alltid står ut (delte magemuskler og alt fettet legger seg utelukkende på magen). På min nåværende jobb har det gått masse rykter om at jeg er gravid, et par har faktisk gratulert meg med graviditeten. Har også blitt spurt av mennesker rundt om det. 

Så jeg ser altså gravid ut uten å være det. Jeg ønsker ikke at den potensielle arbeidsgiveren tror at jeg er gravid og lar være å tilby meg stilling grunnet dette. Det er også teit å ta opp dette uoppfordret i intervjuet og si at "jeg er ikke gravid, bare ser slik ut".

Det er meldt 23 grader når intervjuet skal være. 

TS

• Hjerte 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips. Jeg er altså IKKE gravid. Etter fire fødsler har jeg fått en mage som alltid står ut (delte magemuskler og alt fettet legger seg utelukkende på magen). På min nåværende jobb har det gått masse rykter om at jeg er gravid, et par har faktisk gratulert meg med graviditeten. Har også blitt spurt av mennesker rundt om det. 

Så jeg ser altså gravid ut uten å være det. Jeg ønsker ikke at den potensielle arbeidsgiveren tror at jeg er gravid og lar være å tilby meg stilling grunnet dette. Det er også teit å ta opp dette uoppfordret i intervjuet og si at "jeg er ikke gravid, bare ser slik ut".

TS

SÅ pass ja, da skjønner jeg deg.

Hvis det ikke er en kleskode på stede du skal, hadde jeg da tatt på en løs sommerkjole og jeansjakke.

Anonymkode: 6a3be...162

• Liker 2
Gjest storetora
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

Jo men dette er jo bare å lure inn i samtalen. For eksempel... jeg ønsker virkilig denne jobben, har nå 4 barn, det vill si jeg er helt ferdig med å få flere, ønsker meg virkelig denne jobben som for håpentlig vis jeg skal ha i mange år frem over.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS

Forstår, takk for svar. 

Tror jeg hadde prøvd å si det på en eller annen måte jeg, at du ikke er gravid :) For det kan plutselig bli årsaken til at du ikke får jobben, at de faktisk tror du er det. 

Anonymkode: 8554c...8fd

• Nyttig 2
Skrevet

TS

Da ville jeg ha kledd meg i noe jeg føler meg vel i, og som jeg føler meg fin i. 
Og når de spør "hvem er du" "fortell mer om deg" "hva gjør du utenom jobb" eller lignende spørsmål, så sagt rett frem at du har fire barn, og er ferdig med produksjonsdelen av livet. 

Jeg har gjort det, da jeg søkte en del jobber i starten av 30årene, som frivillig barnløs. 
De har ikke lov til å spørre om familieønsker, noe som gjør at mange av oss kvinner i 30årene risikerer bli valgt bort fordi vi er i alderen hvor det er stor sjanse for langvarig permisjon. Så jeg fant måter å flette inn at jeg var frivillig barnløs, eller ikke hadde ønske om å stifte familie, på intervjuene mine. 

Anonymkode: d31d3...4e0

• Liker 1
Skrevet

TS

Kjøp noe skikkelig kraftig hold-in undertøy 😅

Jeg går som regel i mørke bukser og en løs skjorte. 

Noe ala dette:

Kilde:https://www.hancockfashion.com/products/hancock-women-white-pure-cotton-solid-slim-fit-formal-shirt13007whites 

IMG_1594.webp

Anonymkode: e2d8d...133

• Liker 2
Skrevet

Enig med de over, kle deg i noe du trives i og flett inn i samtalen at du ikke er gravid/ønsker flere barn. 

Selv om de ikke har lov til å spør så står du fritt til å fortelle. :) 

Anonymkode: a0fe7...3de

Skrevet

Ser du ikke er gravid, men du har en kropp som det synes at du har bært frem barn. Det er naturlig, og vakkert, men jeg skjønner også godt at det ikke føles godt med rykter rundt graviditet, og at du ikke ønsker at en potensiell arbeidsgiver skal avskrive deg, pga de tror du er gravid. 
Jeg har ikke selv helt samme problemstillingen, men jeg har mye løs hud nederst på magen, og veldig svai i ryggen så magen stikker mer frem. Jeg har for så vidt smalt liv, men lengre nede er det da blant annet løs hud. Hatt folk som kommenterer min flate mage (🤣🫣) så noe må jeg gjøre riktig, og mulig noe kan passe for deg: jeg velger meg skjørt med høyt liv, som da treffer på mitt smaleste punkt. Skjørtene er typisk lett a-line/prinsessefasong, og er da ikke tette over nedre del av mage, hofter, bak og lår. Jeg putter gjerne toppen nedi skjørtet så smaleste punktet blir fremhevet. Jeg er egentlig timeglassfigur og det er da dette jeg fremhever. Har evt en cardigan over, men passer på at denne ikke passende i lengde i forhold til skjørtet, og ikke er et telt. 

Generelt ting med høyt liv fungerer bedre her. Peplumtopper og empiresnitt kan fungere her, men noen ganger ser det nesten verre ut om det er mye volum over magen, men det kommer helt an på. Det er noe å se etter ihvertfall. Jeg er generelt liten av vekst (xs) og enda til gode å finne gode bukser jeg føler meg vel i, så jeg foretrekker skjørt og kjoler. Jeg er også glad i litt løse bluser jeg stapper nedi skjørtet. Det er viktig å føle seg vel her. Så om du ikke føler deg vel i noe så dropp det. 

Ellers enig i det at du selv står jo fritt til å fortelle at du er ferdig med å få barn. Lykke til, satser på det går din vei! 💪🏻

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke sagt tallet 4 barn. Sykt barn dager, hente tidlig i barnehagen osv.

Det er også forskjell på hvor gravid ut noen ser ut med delte magemuskler så litt vanskelig å si om kun klær er nok til å skjule magen. Jeg ville nok prøvd antrekket på forhånd også forhørt meg med familie/venner om magen synes. Mange gravide prøver å skjule magen i starten men det synes ofte allikevel. Viss det synes så ta det opp litt sånn løst. Nevn at du et ferdig med barn men graviditeten førte til at du nå dessverre ser konstant gravid ut uten å være fet.

Anonymkode: d370d...2cb

• Liker 1
Gjest storetora
Skrevet

Jeg ville ikke sagt tallet 4 barn. Sykt barn dager, hente tidlig i barnehagen osv.

Det er også forskjell på hvor gravid ut noen ser ut med delte magemuskler så litt vanskelig å si om kun klær er nok til å skjule magen. Jeg ville nok prøvd antrekket på forhånd også forhørt meg med familie/venner om magen synes. Mange gravide prøver å skjule magen i starten men det synes ofte allikevel. Viss det synes så ta det opp litt sånn løst. Nevn at du et ferdig med barn men graviditeten førte til at du nå dessverre ser konstant gravid ut uten å være fet.

Anonymkode: d370d...2cb

Jeg jobber mye med ansettelser av nye arbeidere. I et jobbintervju kommer livsituasjon alltid opp. Du lyver ikke om dette altså om dette er en jobb du ønsker. Det gjerder å selge seg inn, for i praksis er det det du gjør. Om en person søker jobb hos meg så er det 0 betydning om vedkommende har 2 eller 4 barn. Heller ikke om en har 0. Jeg velger den med mest kompetanse, eller som jeg ser vil passe best inn i flokken min. De få dagene, om det er 10- 15 med barns sykdom utgjør i den store sammenheng lite. Om en i ny og ne må hente tidlig. Så løser vi det. Kjernetid med full innsats er absolutt viktigst.

Skrevet

Takk for alle svar, da skal jeg "lure det inn" at jeg ikke er gravid og ferdig med barneproduksjon, som en bisetning til noe annet, og går i klær jeg føler meg fin i. Når det gjelder antall barn, så er de eldste to voksne, ett er på ungdomsskolen og minstemann er 10, altså begrenset med sykt barn-dager, ingen behov for å ta fri ved planleggingsdager osv.

TS 

Skrevet

Hvis du ser gravid ut uten å være det, ville jeg gått for hold-in og klær som markerer midjen. Bukse eller skjørt med høyt liv, kanskje et bredt belte? Hvis du går med klær som strammer rundt midjen, vil du både se slankere ut og de fleste vil skjønne at du ikke er gravid fordi gravide vanligvis ikke prøver å skvise inn magen... Store klær og empireliv (altså sånt som er smalest rett under bysten) er typiske gravid-antrekk, så det ville jeg unngått.

Skrevet
storetora skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber mye med ansettelser av nye arbeidere. I et jobbintervju kommer livsituasjon alltid opp. Du lyver ikke om dette altså om dette er en jobb du ønsker. Det gjerder å selge seg inn, for i praksis er det det du gjør. Om en person søker jobb hos meg så er det 0 betydning om vedkommende har 2 eller 4 barn. Heller ikke om en har 0. Jeg velger den med mest kompetanse, eller som jeg ser vil passe best inn i flokken min. De få dagene, om det er 10- 15 med barns sykdom utgjør i den store sammenheng lite. Om en i ny og ne må hente tidlig. Så løser vi det. Kjernetid med full innsats er absolutt viktigst.

Men ikke alle arbeidsgivere tenker slik. Kjenner en som var "uheldig" og fikk en nyansatt som kort tid etter sa hun var gravid. Samme skjedde med vikaren. Og vikaren for vikaren. Da kan jeg på en måte forstå at hun etter det prøvde å luke ut de som kunne være gravid. 

Ts: En kjole med snitt som skjuler magen. Du må prøve deg frem. Evt hold inn også. En dongrijakke eller annen jakke som er litt "stiv", men litt ut fra kroppen, og ikke inntilsittende. Kanskje et smykke som stopper et sted mellom hals og bryst som kanskje fører til litt mindre fokus rett på magen. 

Eller dongeribukse/svart dongeribukse med høyt liv. Bluse utenpå som går litt ut fra brystet. Evt åpen blazer over.

Du kan også sette deg foran speilet på en stol og forsøke å finne en eller to stillinger som gjør at ikke magen vises like godt. Feks sitte noe fremmoverlent med hendene på fanget. 

Anonymkode: 5bcf0...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...