Baremi Skrevet 16. august 2024 #1 Skrevet 16. august 2024 Noen her som har studert anvendt psykologi? Hva jobber dere som idag i såfall? Er det bra jobbmuligheter, eller bortkasta tid?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 Tenker du typ Bjørknes? All psykologi-utdanning fra privatskoler er bortkastet i mine øyne. Noen får enkeltfag innpasset i en bachelorgrad fra universitet, men dette er sjeldent. Du må uansett ta master dersom du ønsker jobbe med noe relevant, og der jeg jobber kvalifiserer ikke bachelor i anvendt psykologi for våre masterprogram i psykologi. Hadde heller brukt pengene mine på å ta opp fag og søke psykologi på universitetsnivå. Hilsen studieveileder Anonymkode: aa54d...640 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker du typ Bjørknes? All psykologi-utdanning fra privatskoler er bortkastet i mine øyne. Noen får enkeltfag innpasset i en bachelorgrad fra universitet, men dette er sjeldent. Du må uansett ta master dersom du ønsker jobbe med noe relevant, og der jeg jobber kvalifiserer ikke bachelor i anvendt psykologi for våre masterprogram i psykologi. Hadde heller brukt pengene mine på å ta opp fag og søke psykologi på universitetsnivå. Hilsen studieveileder Anonymkode: aa54d...640 bachelor 3-årig har vel heller ingen verdi når det kommer til psykologi. Anonymkode: b02df...332 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): bachelor 3-årig har vel heller ingen verdi når det kommer til psykologi. Anonymkode: b02df...332 Nei, men bachelor fra universitet vil kvalifisere deg til å søke master (som igjen vil kunne gi deg mulighet for relevant jobb). Det gjør ikke en bachelor fra Bjørknes på universitetet hvor jeg jobber. Anonymkode: aa54d...640
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, men bachelor fra universitet vil kvalifisere deg til å søke master (som igjen vil kunne gi deg mulighet for relevant jobb). Det gjør ikke en bachelor fra Bjørknes på universitetet hvor jeg jobber. Anonymkode: aa54d...640 Det stemmer nok, vil uansett anbefale å studere noe annet. 3-årig som gir deg en bedre jobbmulighet, som ikke handler om psykologi... 😊 Anonymkode: b02df...332
Baremi Skrevet 16. august 2024 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2024 Takk alle sammen! Er helt blank på hva jeg vil bli, og nærmer meg 30 med stormskritt🙈
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 Baremi skrev (11 timer siden): Takk alle sammen! Er helt blank på hva jeg vil bli, og nærmer meg 30 med stormskritt🙈 I den alderen bør du velge noe 3-årig med bedre mulighet enn dette. Hva med farmasøyt? 3år og grei lønn. Eller faktisk yrkesfag, elektriker...et HAV av muligheter der. Anonymkode: b02df...332 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 Velg en bachelor hvor du faktisk kvalifiserer for jobb etterpå. Sykepleier, vernepleier, farmasøyt, ergoterapeut, barnehagelærer er bedre valg enn bachelor i anvendt psykologi Anonymkode: bbf3e...035
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #9 Skrevet 17. august 2024 Det er dessverre mange privatskoler som tilbyr psykologiemner, men disse gir ingen jobb. I så fall bør du legge på mye HR-fag/ BI, det kan være verdt noe. Det er også problematisk med bachelor og master i psykologi hvis du ikke vil bli forsker. Alle med profesjon havner langt foran i jobbsøking. Så hvis du vil jobbe med noe innen psykologi, ta opp fag og kom heller inn på profesjon, det er en seriøs utdannelse som samfunnet trenger. Det er mange voksne studenter på profesjonsstudiene rundt omkring. Anonymkode: e6fbc...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #10 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er dessverre mange privatskoler som tilbyr psykologiemner, men disse gir ingen jobb. I så fall bør du legge på mye HR-fag/ BI, det kan være verdt noe. Det er også problematisk med bachelor og master i psykologi hvis du ikke vil bli forsker. Alle med profesjon havner langt foran i jobbsøking. Så hvis du vil jobbe med noe innen psykologi, ta opp fag og kom heller inn på profesjon, det er en seriøs utdannelse som samfunnet trenger. Det er mange voksne studenter på profesjonsstudiene rundt omkring. Anonymkode: e6fbc...dd8 Stemmer....studer på et statlig universitet. Anonymkode: b02df...332
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #11 Skrevet 17. august 2024 Baremi skrev (11 timer siden): Takk alle sammen! Er helt blank på hva jeg vil bli, og nærmer meg 30 med stormskritt🙈 Som tidligere nevnt, ikke bare studer for å studere da. Ta noe mer konkret og yrkesrettet. Ingeniør, yrkesfag, osv. Gjør litt research på hva arbeidslivet der du vil bo består i, og ta det derfra. Tenk utenfor boksen. Anonymkode: b78ee...43b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 Finn ut hva du vil jobbe med, deretter finner du ut hvilken utdanning du trenger for å få den jobben. Bachelor i anvendt psykologi kvalifiserer ikke til noe som helst, annet enn jobber som kun krever «bachelor i anything». Og der er det mange om beinet. Om du må betale skolepenger for en grad som ikke fører til jobb er det enda verre. Anonymkode: 1ed90...92a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I den alderen bør du velge noe 3-årig med bedre mulighet enn dette. Hva med farmasøyt? 3år og grei lønn. Eller faktisk yrkesfag, elektriker...et HAV av muligheter der. Anonymkode: b02df...332 Nå er det ikke bare bare å bli elektriker i en alder av 30, da. Vanskelig å få læreplass når man ikke har gått elektrolinja, vanskelig å komme inn på vgs på nytt når man allerede har fullført, og hvis man er så heldig at man likevel får seg en læreplass er det slavelønn i to år før man får ta fagprøven. Om man er "heldig" kan man jobbe som hjelpearbeider i fem år før man går opp til fagprøven, men da må man gjerne kjenne noen som kan skaffe en slik jobb. Og man må likevel ha eksamen i elektrofagene først. Anonymkode: c0f0a...12b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 Jeg jobber i psykisk helsevern og vet ikke hvor noen med anvendt psykologi jobber? Du bør studere noe som fører til en konkret jobb. Anonymkode: 156d2...e9e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #15 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå er det ikke bare bare å bli elektriker i en alder av 30, da. Vanskelig å få læreplass når man ikke har gått elektrolinja, vanskelig å komme inn på vgs på nytt når man allerede har fullført, og hvis man er så heldig at man likevel får seg en læreplass er det slavelønn i to år før man får ta fagprøven. Om man er "heldig" kan man jobbe som hjelpearbeider i fem år før man går opp til fagprøven, men da må man gjerne kjenne noen som kan skaffe en slik jobb. Og man må likevel ha eksamen i elektrofagene først. Anonymkode: c0f0a...12b Du må jo ta utdannelse da...ikke tro at du kan få læreplass uten dette. Anonymkode: b02df...332
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #16 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du må jo ta utdannelse da...ikke tro at du kan få læreplass uten dette. Anonymkode: b02df...332 Ja, nettopp. Toårig vgs på yrkesfaglig linje er den letteste veien til læreplass. Anonymkode: c0f0a...12b
Baremi Skrevet 17. august 2024 Forfatter #17 Skrevet 17. august 2024 Takk alle sammen, får tenke videre! Kroppen fungerer ikke til hva som helst, er helsefagarbeider pr nå. Vil ta høyere utdanning, men føler tiden løper fra meg🙈
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå