Gå til innhold

Tips til middager ved magekatarr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt magekatarr en stund nå, og prøver å være nøye på hva jeg spiser. Har spist en del fiskeboller og fiskekaker med potet, har prøvd meg litt på noen andre milde retter også, det funker sånn «halvbra». Vet poteter, ris og pasta er bra, men hvilke tips har dere som proteinkilde isåfall? Man skal ikke ha stekt mat, sterk mat eller mat med mye syre (som bl.a tomatsaus), og heller ikke tungt fordøyelig kjøtt, bør jeg spise spaghetti alene da, kanskje? Uten noe annet?

Anonymkode: e06e4...2b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kylling og kalkun som du koker eller tilbereder i feks airfryer? Regner med at man skal unngå stekt mat pga stekefettet?

Anonymkode: e17ca...667

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kylling og kalkun som du koker eller tilbereder i feks airfryer? Regner med at man skal unngå stekt mat pga stekefettet?

Jeg tror årsaken til at man skal unngå stekt mat, er stekeskorpen. Men fett er heller ikke bra nei. Kokt kylling og kalkun høres litt merkelig ut🤔 Kanskje grilla kylling dersom jeg fjerner skinnet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror årsaken til at man skal unngå stekt mat, er stekeskorpen. Men fett er heller ikke bra nei. Kokt kylling og kalkun høres litt merkelig ut🤔 Kanskje grilla kylling dersom jeg fjerner skinnet? 

Kokt kylling får egentlig samme konsistens som når du spiser grilla kylling, bare at du slipper alt fetter fra skinnet som følger med når du kjøper grillet,  eller eventuelt steker selv. Quinoa er jo også relativt proteinrikt. 

Skrevet

Kokt kylling ja. Veldig vanlig i andre land. Var skeptisk selv når mannen ba meg gjøre det. Men ellers steke i ovn. Laksefilet for eksempel. 

Anonymkode: 68b44...ab5

Skrevet

Unngå stekt mat og beveg deg. Finn en aktivitet du syns er gøy.

Skrevet

Kokt kylling går veldig fint. Mange som spiser dette av hensyn til helse eller diett.

Anonymkode: 997ae...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...