Anonciere Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Hei! Er veldig villedet her og har ikke anelse hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Litt om oss, vi er en familie på 4, mor, far og 2 små på 4 or 1.5 år Vi bor i et rekkehus hvor naboene vår er selveste bestemor og bestefar (mine foreldre). Så vi er en stor familie som er tett på. Men siste tia (ca 4mnd siden) har min mor på 59år begynt å oppføre seg merkelig. Hu har vært klistra på mobilen. Og oppført seg kald mot min stefar (bestefar). Hu pleide å gi masse oppmerksomhet til eldstemann, men med yngstemann har hu ikke omtrent ikke brydd seg siste tia. Tok ikke lange tia før jeg satt 2 og 2 sammen og fant ut at grunnen til dette er at Hu er offer for koreansk Romanse svindlere, altså unge koreanske menn som utnytter eldre damer på nett. Min mor har ganske nær forhold til min kone, og etter overhørt noe av deres samtaler, samt ting jeg har fått bekreftet når min mor spør om hjelp på mobilen. Så har også min kone fortalt meg mot at jeg lover å ikke si det til noen at min mor drev med dating apper og generelt sett vært online-utro mot min stefar. Ikke bare det, men fant og ut at hun har brukt min kone som er veldig viljesvak til å presse henne med å sende penger til den nye "kjæresten" hennes fra korea. Dvs at min mor sender penger til min kone for at Hu skal holde transaksjonene skjult fra min Stefar. Gjennom min stefar fant jeg ut at det er ikke små beløp heller. Vi snakker nesten 100k iløpet av 3mnd. Jeg vet at min mor og min stefar har hatt noe turbulent forhold, da min mor har et helt extremt (men ikke voldelig) temperament, og har alle indikasjoner for å være noe bipolar. Men hun kan og være veldig manipulative av seg også. Og når Hu først er igang et det klink umulig å argumentere mot henne da Hu oppfører seg helt umulig og nekter å lytte til noe du sier. Jeg har gitt streng beskjed til min kone å slutte å bli misbrukt av min mor, og nektet henne i å bistå min mor med disse transaksjonene. Min stefar vet ikke om dette annet en at det er noe rart som foregår og har prøvd å ta diskusjonen med min mor flere ganger til ingen nytte om pengebruken. Han tror det er til min mor sin bror som er syk ellerno. (Min mor har familie i utlandet). Etter en løgn fra min mor. Har egentlig ikke lyst å bli involvert i dette dramaet, fordi det ødelegger hele familien. Jeg sitter i en skinkig situasjon hvor jeg har veldig lyst å konfrontere min mor, men min kone nekter meg fordi Hu er redd for min mor og at min mor vil legge alt skylden på henne Og samtidig synes jeg synd på min stefar. Jeg vet at forholdet dems har vært på noe av det tørre men det har vært pga av medisinske grunner av min stefar, samtidig som min mor bare er vanskelig å ha med å gjøre i perioder. Men det er ingen god grunn til å oppføre seg slik som min mor gjør, og holde på med dette bak ryggen til meg og min stefar. Som sagt, jeg har ikke anelse hva jeg kan gjøre uten å totalt ødelegge familien vår slik som det har vært i flere år. Og det at vi faktisk er naboer og ungene har et tett forhold gjør det bare vondere. Hva bør jeg gjøre?
Perle Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 (endret) Sende dette til Hjemmet eller Norsk Ukeblad. 😂 Endret 15. august 2024 av Perle 11 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Skrevet 15. august 2024 Ta det opp med dem. Se her for mer informasjon: Kjærlighetssvindel - Svindel.no - Lær deg selvforsvar mot svindel Din kone er med på hvitvasking av penger. Anonymkode: 22af3...788 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 Oj, wow, denne er kjip! Jeg ville konfrontert din kone og sagt at sannheten må frem, deretter din mor og til slutt samtidig. Ikke la deg presse til å bli med på løgner. Finn først ut alt du kan om slike svindlere og forsøk å legge det frem på en sånn måte at ingen taper ansikt. Mulig det blir drama, men prøv å holde roen. Hvis det går av skaftet, så ta pause. Det viktigste for deg og din kone er uansett at din kone ikke skal bli brukt av moren din på denne måten. Jeg ville også latt mor velge å si det til stefar selv. Mulig stefaren din går fra moren din, men det er ikke din skyld. Den biten blir opp til de å rydde opp i. Anonymkode: ddd1b...fd5 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Skaff mora di hjelp for det bipolare. Anonymkode: 0bf1c...736
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 Jeg har sett sånn type Dr Phil og catfish show. Sett deg ned og undersøk denne mannen. Få bevis på at han ikke eksisterer og legg så frem alle bevis for din mor. Til hun er nødt til å innse at han er ikke ekte. Om så få hjelp av en journalist f.eks til å grave frem bevis på at han er en bløff. Noe annet vil ho ikke komme til og tro på. Og la ho ikke få tilgang til noe penger på kontoer for mannen hennes sin skyld. Dette er vanskelig men er mulig å løse men da må de rundt gjøre en jobb. Anonymkode: 6fd24...fe0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ... la ho ikke få tilgang til noe penger på kontoer for mannen hennes sin skyld. Anonymkode: 6fd24...fe0 Man kan ikke umyndiggjøre folk på den måten. Anonymkode: 0bf1c...736 3
petterm Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ta det opp med dem. Se her for mer informasjon: Kjærlighetssvindel - Svindel.no - Lær deg selvforsvar mot svindel Din kone er med på hvitvasking av penger. Anonymkode: 22af3...788 Dere bør varsle banken - mistanke om hvitvasking av penger. 3 1
TomBombadil Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ta det opp med dem. Se her for mer informasjon: Kjærlighetssvindel - Svindel.no - Lær deg selvforsvar mot svindel Din kone er med på hvitvasking av penger. Anonymkode: 22af3...788 Hvordan er kona med på hvitvasking…? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #10 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Man kan ikke umyndiggjøre folk på den måten. Anonymkode: 0bf1c...736 Ikke umyndiggjøre det sa jeg ikke men gjøre det som er nødvendig så de ikke taper enda mere penger. Anonymkode: 6fd24...fe0
Snublefot62 Skrevet 16. august 2024 #11 Skrevet 16. august 2024 Di mor ødelegger familien. Og allés forsøk på å hjelpe henne med det gjør det bare verre. Si nei eller avslør utroskapen. La henne og mannen ordne opp seg i mellom. Ja det blir noen tøffe tak og kanskje ryker forholdet helt. Men om dere ikke stopper dette vil det bare bli verre for alle og kanskje påvirke flere forhold. 1
lillevill Skrevet 16. august 2024 #12 Skrevet 16. august 2024 Rart ikke banken har reagert på hvor pengene har blitt av. 1
Tantemor Skrevet 16. august 2024 #13 Skrevet 16. august 2024 Herregud, nå når du vet så må du da gå til moren din og si hva du har oppdaget, og si at dette går ikke an å fortsette med! Skjønner hun ikke selv hva hun blir utsatt for så må jo noen fortelle henne det 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #14 Skrevet 16. august 2024 Kona di er jo problemet her. Anonymkode: 75292...117 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #15 Skrevet 16. august 2024 Kona di kan vel umulig være så svak og dum at hun blir med moren din (eller bestemoren din, skjønte ikke helt hvorfor du kaller henne både mor og bestemor) på dette? Anonymkode: 979c7...016 5
BobbySocks Skrevet 16. august 2024 #17 Skrevet 16. august 2024 Men kona de er med på dette? Jeg hadde startet der. 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #18 Skrevet 16. august 2024 Mennesker som blir lurt i kjærlighetssvindel er ofte dypt ensomme innad. De er så desperate etter kjærlighet at de velger å tro helt banale svindlere og løgnere. Og de er ofte eldre mennesker. Hvordan i ALLE dager kona di har greid å rote seg inn i dette, er over min forstand. Hun står på utsiden og SER svindelen, men velger å la seg manipulere av mora di? Hun SKJØNTE vel at dette var svindel, og likevel sendte hun pengene videre rett i lommene på noen svindlere? Anonymkode: 8eb8e...4cc 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #19 Skrevet 16. august 2024 TomBombadil skrev (41 minutter siden): Hvordan er kona med på hvitvasking…? Hun er ikke det, hun er bare et mellomledd for den svindelutsatte. Anonymkode: 445d9...b67 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #20 Skrevet 16. august 2024 Riv av plasteret mens alle er samlet, si du vet og si det er på tide det stanser. At løyner og bedrag ikke skal være en del av dine og barnas hverdag og at om mor ønsker fortsette blakke seg på en svindel er det hennes valg men at hun har med å oppføre seg ordentlig mot de som bryr seg om henne og ikke være så jævla taktløs og egoistisk. Om hun vil oppføre seg som en verpesyk fjortiss som lar seg bruke er det hennes valg, men hun får ikke gjøre det på bekostning av eller ved hjelp av din kone. Bare få det opp og frem og ut. Anonymkode: 45bf5...6f5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå