AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Oppdaget at Gutten min ( 3 år) har mangen blåmerker på foten/leggen sin. Er det bare meg eller ser dette ut som fingeravtrykk? At noen har klemt han hart rundt leggen? Skal sies at han er veldig aktiv da. Anonymkode: 6d75a...3db
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 Vår har også flere små blåmerker på leggene, men ingen har klemt barnet. Bare veldig aktiv, leker masse på gulvet osv. Anonymkode: 9501b...eab 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 Ville snakket med gutten. Men min hadde så mange blåmerker at jeg innimellom var bekymret for at barnehagen eller skolen skulle bli bekymret og trodd han ble utsatt for vold hjemme. Flere blåveiser og store blåmerker i tillegg til disse små. Og vi har vært så mange ganger på legevakten med knekt det ene og det andre at mann skulle ikke trodd det var mulig. Har en fortsatt veldig aktiv gutt som stadig skader seg. Men viss du er bekymret ville jeg snakket med gutten og spurt litt rundt benet og blåmerkene. Anonymkode: f24df...746
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 Datteren min har også ekstremt mange blåmerker på leggene. De kommer i bhg. Hun er aktiv. I begynnelsen var jeg redd for leukemi, men ser nå et mønster. Hun får det i bhg. Mistenker på ingen måte det er de ansatte i bgh. Tipper det er fra alle lekeapparatene hun klatrer på. Uansett et rart sted å ta noen hardt, det er vel først og fremst armen man griper tak i. Anonymkode: 0d8d4...bda
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 Det kan være trehjulssykkelen som har forårsaket blåmerkene. Det er helt vanlig at barn i tre-årsalderen har blåmerker på leggene Anonymkode: aeda7...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 Min 2-åring har veldig mange blåmerker på beina og mange av dem er akkurat i fingeravtrykkstørrelse. Jeg tror det kommer av lek iallfall, hun bumper borti ting hele tiden, krabber over lekene sine, sykler mye. Hun har og hatt dem når hun har vært hjemme fra bhg og jeg vet jo at vi ikke holder så hardt i beina hennes. Anonymkode: dc8ab...a70
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #10 Skrevet 16. august 2024 Min 2-åring har også masse blåmerker på beina. Helt normalt i den alderen, de leker jo hele dagen i barnehagen. Anonymkode: 514f7...024
Anjatapinjata Skrevet 16. august 2024 #11 Skrevet 16. august 2024 Ungen min så ikke ut på leggene i 3-4års alderen. Fikk så mye blåmerker pga trehjuls sykkel i barnehagen😅 Nå er han 5 og omtrent ikke blåmerker lenger😊
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #12 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Oppdaget at Gutten min ( 3 år) har mangen blåmerker på foten/leggen sin. Er det bare meg eller ser dette ut som fingeravtrykk? At noen har klemt han hart rundt leggen? Skal sies at han er veldig aktiv da. Anonymkode: 6d75a...3db Du tra bilder for eget bruk og for å kunne dokumentere senere dersom behovet melder seg. Har du bilder til å sammenligne med så er det lettere å se om det kommer flere eller om de blir mindre. Er merkene bare på en kroppsdel, så er det lite sannsynlig at barnet har noen sykdom med økt blødningstendens. Alternativet er at blåmerkene kommer som følge av ytre påvirkning. Da får du begynne å lete etter hvor han har vært, hvem han har vært sammen med, slik at du kan prøve å finne ut noe om hva som har/kan ha skjedd. Meste punkt, en treåring kan prate. Hva forteller han? Har han vondt i beinet? Mistenker du mishandling fra andre voksne? Da sløyfer du å prate med barnet og drar til legevakt og dår satt igang det apparatet der. Du er barnets omsorgsperson. Du er ansvarlig for at barnet ikke skader seg eller at andre får skade barnet. Anonymkode: 3704c...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå