AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Hvorfor visner bladene? Hvorfor mister denne planten blader? Noen som er godt kjent med denne planten? Anonymkode: 587dc...7d8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #2 Skrevet 16. august 2024 Står den ved et vindu slik at den får nok lys? Min erfaring er at når plantene får lite lys, når de trenger å pottes om, og de generelt mistrives, så begynner blader å falle av. Går ut fra at den får tilstrekkelig med vann, og noe gjødsel av og til. Anonymkode: 9c4b3...396
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #3 Skrevet 16. august 2024 Coleus aka dramaqueen, helt normalt. Den skal ikke være for våt i jorden, ikke morgensol(bladene svir seg lett) og ja, den mister blader fort, men det kommer nye. Ser jorden kan virke ganske kompakt på bildet og du må gjerne potte den den om med jord blandet med perlite:) Anonymkode: 62c1d...6fc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #4 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Coleus aka dramaqueen, helt normalt. Den skal ikke være for våt i jorden, ikke morgensol(bladene svir seg lett) og ja, den mister blader fort, men det kommer nye. Ser jorden kan virke ganske kompakt på bildet og du må gjerne potte den den om med jord blandet med perlite:) Anonymkode: 62c1d...6fc Hva er perlite? Skal bytte til større potte i dag Anonymkode: 587dc...7d8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #5 Skrevet 16. august 2024 Om du har hage eller balkong, er de fine å sette ut på sommeren. De blir så fine da. Jeg pleier å vanne mine ved å senke de i en bøtte med vann, og holde de under vann til det slutter å bobler. De blir skikkelig stygge på vinteren, om du ikke har plantelys (noe jeg ikke har), men de kommer seg igjen på våren. Mine blir også sånne, men jeg bare fjerner det og nytt kommer. Anonymkode: a4e83...16f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om du har hage eller balkong, er de fine å sette ut på sommeren. De blir så fine da. Anonymkode: a4e83...16f Bare vær klar over at trips og spinnmidd elsker Coleus, så du kan fort få med noen inn igjen. Jeg setter mine ut selv, men tar stiklinger som jeg beholder inne først, morplanten kommer ikke inn igjen. Anonymkode: 2d7c3...128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå