Gå til innhold

"Jentemetoden" og "Guttemetoden".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest om teoriene til Dr. Landrum Shettles (teorier fra 70-tallet riktignok) fulgte vi en del av disse metodene og fikk ønska kjønn på barna våre. Metodene gir en ØKT sannsynlighet ifølge Shettles, men ingen garantier. De fleste eksperter er enige i at dette er tull, da det er ingen forskjell på "jentesperm" og "guttesperm". Likevel funka dette for oss. Gøy å prøve, mulig det var tilfeldig. Vi var lykkelige uansett kjønn og en frisk baby er viktigst, så klart. Har flere erfaringer med dette? 

Anonymkode: 02e61...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter å ha lest om teoriene til Dr. Landrum Shettles (teorier fra 70-tallet riktignok) fulgte vi en del av disse metodene og fikk ønska kjønn på barna våre. Metodene gir en ØKT sannsynlighet ifølge Shettles, men ingen garantier. De fleste eksperter er enige i at dette er tull, da det er ingen forskjell på "jentesperm" og "guttesperm". Likevel funka dette for oss. Gøy å prøve, mulig det var tilfeldig. Vi var lykkelige uansett kjønn og en frisk baby er viktigst, så klart. Har flere erfaringer med dette? 

Spennende. Jeg har ikke hørt noe særlig om det annet enn at ulike stillinger kan ha noe å si men det vet jeg ikke. Ser også at noen mener det har noe å si når man ble befruktet i syklusen, mtp. At jentesædceller lever trolig lenger enn gutter før cellene dør.. altså at sex noen dager før befruktning vil øke sannsynligheten for jente osv, men det vet jeg ikke om noen forskning kan støtte opp om.

Selv har jeg 1 gutt og 1 jente, blir spennende å se hva nr 3 blir🙏🥰

Anonymkode: 5b594...c97

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er selvfølgelig bare tull. Og all den tid man har 50% sjanse for å få det kjønnet man ønsker uansett metode så sier det seg selv at veldig mange foreldre vil få det de ønsker uansett og så er det enkelte av disse som av en eller annen grunn tror at det var nettopp metoden som var årsaken. Hvis det hadde vært hold i teoriene hans ville de være enkle å bevise med forskning, noe man ikke har klart. 

Anonymkode: 0c388...1f4

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen som tror på dette?🤣

Anonymkode: 180a9...867

• Liker 4
Skrevet

Vi forsøkte dette for å få en av hver, men har to av samme kjønn. Så fungerte ikke her. 

Anonymkode: e7729...b9b

• Liker 1
Skrevet

Hva er metodene?

Anonymkode: 64ab4...232

Skrevet

Har ingen tro på dette. 

• Liker 1
Skrevet

Det er hele 50% sjanse for at det funker!😃

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har ikke prøvd noen av metodene bevisst, men siden jeg tracker syklusen og samboer jobber turnus, så vet jeg akkurat når våre barn ble unnfanget.

Nr. 1 ble unnfanget på «jentesperm» og ble jente. Nr. 2 ble unnfanget på «guttesperm», men ble også jente. 

Kan hende at hver metode øker sjansen på det ene kjønnet bittelitt, men tror det har veldig lite å si i praksis. 

Anonymkode: d37ff...40d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 14.47):

Hva er metodene?

Anonymkode: 64ab4...232

Dette er metodene jeg brukte:

Her lastet jeg ned to apper (fertility friend og Femometer) og fulgte nøye med på syklusen noen måneder. Tempet litt i starten også. Tilslutt kunne appene forutse eggløsning, noe som stort sett stemte på dagen (+/- én dag noen ganger) dette gjorde jeg samtidig som jeg brukte eggløsningstester (uten at vi hadde begynt prøveperiodene de første 4-5 månedene.) Fulgte kun med på syklusen disse månedene. Deretter startet jeg på en diett tilpasset det kjønnet vi ønska (leste om dette på nettet) der jeg spiste mat som (liksom) skulle gjøre omgivelsene nedentil mer vennlige for jentesperm (surt miljø) eller guttesperm (basisk miljø) alt ettersom. Jeg leste nøye om dette på ulike forum blant annet. Tok tilskudd av c-vitamin + kalmag (kalsium+magnesium) og tranebærjuice fra apoteket (anbefalt dose) da vi forsøkte på jentebaby blant annet. I tillegg trente jeg litt etter "anbefalingene" også + litt fokus på kaloriinntak. Vi ønsket kun to barn og ville bare forsøke å få en av hvert kjønn, men jeg var egentlig allerede innstilt på at dette ikke ville funke og visste at vi ville bli overlykkelige uansett kjønn.

Det tok jo også noen måneder før det klaffa, spesielt jentemetoden. Vi var ikke nøye på stillinger, men hadde sex ca 2 dager før eggløsning for jenta og sex opp mot eggløsning for gutt. Dette var sikkert tilfeldig (dere må gjerne le av meg) men tenkte det var verdt et forsøk og vi var (som nevnt) lykkelige uansett kjønn. Tilfeldig? Ja, godt mulig. 😅 Bare deler erfaringer her. Har full forståelse for dere som tenker at dette er tull og latterlig. Er jo litt tabu, slike ting. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En kan separere sæden og bruke kunstig befruktning og da øker sjansene for det ene eller andre.

Brukt på storfe, vet ikke om noen mennesker har prøvd da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her lastet jeg ned to apper (fertility friend og Femometer) og fulgte nøye med på syklusen noen måneder. Tempet litt i starten også. Tilslutt kunne appene forutse eggløsning, noe som stort sett stemte på dagen (+/- én dag noen ganger) dette gjorde jeg samtidig som jeg brukte eggløsningstester (uten at vi hadde begynt prøveperiodene de første 4-5 månedene.) Fulgte kun med på syklusen disse månedene. Deretter startet jeg på en diett tilpasset det kjønnet vi ønska (leste om dette på nettet) der jeg spiste mat som (liksom) skulle gjøre omgivelsene nedentil mer vennlige for jentesperm (surt miljø) eller guttesperm (basisk miljø) alt ettersom. Jeg leste nøye om dette på ulike forum blant annet. Tok tilskudd av c-vitamin + kalmag (kalsium+magnesium) og tranebærjuice fra apoteket (anbefalt dose) da vi forsøkte på jentebaby blant annet. I tillegg trente jeg litt etter "anbefalingene" også + litt fokus på kaloriinntak. Vi ønsket kun to barn og ville bare forsøke å få en av hvert kjønn, men jeg var egentlig allerede innstilt på at dette ikke ville funke og visste at vi ville bli overlykkelige uansett kjønn.

Det tok jo også noen måneder før det klaffa, spesielt jentemetoden. Vi var ikke nøye på stillinger, men hadde sex ca 2 dager før eggløsning for jenta og sex opp mot eggløsning for gutt. Dette var sikkert tilfeldig (dere må gjerne le av meg) men tenkte det var verdt et forsøk og vi var (som nevnt) lykkelige uansett kjønn. Tilfeldig? Ja, godt mulig. 😅 Bare deler erfaringer her. Har full forståelse for dere som tenker at dette er tull og latterlig. Er jo litt tabu, slike ting. 

Fascinerende!

Anonymkode: 19d71...3cc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 23.20):

Brukte du også en gel som skal senke pH nivået i vaginaen?

Anonymkode: e8ac6...7ae

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Brukte du også en gel som skal senke pH nivået i vaginaen?

Jaa, det gjorde jeg, brukte 2 ganger (1 stk per måned) og ble ikke gravid begge gangene (jeg leste noen som hadde prøvd det og mente den gelen muligens kunne gjøre det vanskeligere for sperm å overleve) men kan godt hende det bare var deres teori. Så jeg valgte selv å droppe det tilslutt og ble gravid 2 måneder senere med jente. ☺️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 23.20):

Hva er teoriene rundt kaloriinntak? Hvilket kjønn krever høyere inntak?

Skrevet

Funket i 3 av 3 tilfeller hos oss☺️ Vi tok kun høyde for eggløsningdato på gutten, men på jentene la vi i tillegg til vaginalkapsler, tranebær og magnesium ( i tillegg til å ta høyde for eggløsningsdato).

Synes det var en artig ting å prøve, er jo ikke som om vi ikke ville hatt barnet om det slo andre veien enn hva vi prøvde på.

Anonymkode: 1c6d0...285

• Nyttig 1
Skrevet

Om du vender alle stolene på kjøkkenet nord-vest etter klokken 18:00 så blir det gutt.

(Nei, det finnes ingen måte for deg å påvirke barnets kjønn).

Skrevet
Skjold skrev (1 time siden):

Om du vender alle stolene på kjøkkenet nord-vest etter klokken 18:00 så blir det gutt.

(Nei, det finnes ingen måte for deg å påvirke barnets kjønn).

Leste om en dame som hadde fått 6 sønner og tilslutt ga hun Shettles metodene et forsøk og gikk virkelig inn for det. Siste babyen ble en jente, utrolig nok. Det finnes vel noen menn som produserer mer "jentesperm" enn "guttesperm" eller omvendt. Teknisk sett er oddsene 51% sjanse for gutt og 49% sjanse for jenter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Funket i 3 av 3 tilfeller hos oss☺️ Vi tok kun høyde for eggløsningdato på gutten, men på jentene la vi i tillegg til vaginalkapsler, tranebær og magnesium ( i tillegg til å ta høyde for eggløsningsdato).

Synes det var en artig ting å prøve, er jo ikke som om vi ikke ville hatt barnet om det slo andre veien enn hva vi prøvde på.

Så gøy å lese, fantastisk! Helt det samme her altså, vi ble glade uansett kjønn! Fulgte du noen dietter, før du ble gravid? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mange dager før dagen for eggløsning hadde dere sex med jente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...