Gå til innhold

Stuptrøtt 2-åring som ikke vil sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna på 2 år har vært _ekstremt_ vanskelig å legge til dupp de siste 4-ish månedene. De slet veldig i barnehagen, og som oftest måtte de gi opp. I sommer nektet hun å sove i vogna (som hun alltid har gjort) - og vi endte opp med å kjøre bil for å få henne til å sovne. Nå har hun vært i bhg i litt over 2 uker, og ila de ukene har hun kun sovet 2 ganger. Problemet er at hun er dødssliten. Ettermiddagene hjemme er slitsomme, og hun er åpenbart ekstremt overtrøtt.

Kan det være at hun er ferdig med duppen? Selv om hun er suuupertrøtt. Hun nekter å sove, blånekter. Hjemme har vi egentlig bare gitt opp duppingen, og prøver å aktivisere å holde humøret oppe. 

ps: sover generelt dårlig på nettene også, våkner mye. Men, når vi legger oss sammen med henne sovner hun fort igjen. Selv uten dagsøvn sover hun ganske dårlig på natt. Maks 10-11 timer søvn i døgnet.

Anonymkode: f93a6...abe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste slutta å sove på dagen rundt drøye 1 1/2 år, da var det ikke sjans lenger. Alltid vært vanskelig å få ham til å sovne, alltid strittet imot søvnen. Nå er han fem og hater fortsatt å legge seg. Sover ca 10-11 timer om natta, som han har gjort siden vi slutta med dagsoving. Noen er kanskje ikke "sovere" bare, har nå jeg tenkt.. Med nestemann kommer jeg IKKE til å orke å jage søvnen på samme måte! For et ork. Syntes det var en lettelse da dagsoving var ferdig!

Skrevet
mangolassie skrev (5 minutter siden):

Min eldste slutta å sove på dagen rundt drøye 1 1/2 år, da var det ikke sjans lenger. Alltid vært vanskelig å få ham til å sovne, alltid strittet imot søvnen. Nå er han fem og hater fortsatt å legge seg. Sover ca 10-11 timer om natta, som han har gjort siden vi slutta med dagsoving. Noen er kanskje ikke "sovere" bare, har nå jeg tenkt.. Med nestemann kommer jeg IKKE til å orke å jage søvnen på samme måte! For et ork. Syntes det var en lettelse da dagsoving var ferdig!

Kjenner veldig på det samme, jeg orker ikke å jage søvnen. Jeg orker ikke å trille å rugge på vogna i en time hver dag for å få henne til å sove. Men, så er det bare så forferdelig å se hvordan hun blir når det ikke blir noe søvn på dagtid, det er så tydelig at hun trenger det.. men, om det virkelig skal strittes så hinsides mot søvnen på dagtid - er virkelig behovet der lurer jeg på..

Anonymkode: f93a6...abe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...