AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Del Skrevet 15. august Jeg er arbeidsledig for første gang på 15 år og går nå på dagpenger. Problemet er at man må være fleksibel for å få jobb. Men for å få trygd må man ha fast bopel i Norge, selv om man er norsk statsborger. Kollektiv og venner regnes ikke som bopel uten en formell leiekontrakt. Hva gjør man hvis man må bo i kollektiv eller hos venner for å kutte i økonomien? Hva gjorde dere som gikk på dagpenger og ikke hadde fast bopel? På skatteetaten også. Fikk dere hjelp? Hva skjer hvis man må flytte for jobb og ikke kan beholde jobben fordi man kanskje manglet kompetanse eller noe, og ender opp med et tilfeldig oppholdssted? Jeg finner denne info på Nav men når man snakker med Nav i tel så sier dem at det ska gå fint. Hvem ska man stole på? Reglemang eller Nav telefon? Anonymkode: 60acb...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 15. august #2 Del Skrevet 15. august kollektiv har vel leiekontrakter, bor du hos venner eller lignendes så er det jo bare å føre ned en leiekontrakt der og, så lenge du har en plass og bo så bør det løse seg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Del Skrevet 15. august Hololo skrev (11 minutter siden): kollektiv har vel leiekontrakter, bor du hos venner eller lignendes så er det jo bare å føre ned en leiekontrakt der og, så lenge du har en plass og bo så bør det løse seg uansett. Men hvordan lager man en privat leiekontrakt? Problemet er at jeg synes det er enklere å ikke ha fast bopel, da kan jeg være mer fleksibel med hensyn til jobb og bolig, og reise rundt på intervjuer i stedet for å bo langt unna steder der det ikke er mange jobber. Jeg tenker også at jeg av og til kan bo på billigere hoteller. Jeg søker mest jobbene jeg virkelig ønsker da det oftest er enklere og få jobb da man viser engagemang og har allerede fått 4 innkalte intervjuer på én måned. Jeg har kun vært arbeidsledig i en kort periode. Anonymkode: 60acb...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå