Gå til innhold

Norges dummeste (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Ble egentlig mer imponert over at Aurora ikke klarte å resonnere seg frem til Trondheim når hun allerede var inne på Nidarosdomen.

De er nok mer presset enn vi hjemme.

Men elsket 'Nidarost'. Må jo bare elske Mayoo!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lawyam skrev (20 minutter siden):

De er nok mer presset enn vi hjemme.

Men elsket 'Nidarost'. Må jo bare elske Mayoo!

Ja, det er de nok. Jeg bare synes hun er smartere enn hun gir seg selv cred for, og tror kanskje hun snakker seg ned noen ganger. Hadde hun pustet med magen, hadde hun kanskje klart å komme seg frem til riktig svar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tynnes det ut i rekkene. Og Elin er still going strong. 😁 Hadde vært gøy om Aurora gikk ut før Elin! Særlig siden Elin iløpet av programmet har vist sine fordommer mot blonde ungjenter.

Elin er slitsom i sync. Det er et evig surk i pipestemme. Men det er en billig pris å betale med å se henne være der.

Artig at gjengen påpekte at hennes kronikker og foredrag ikke lenger ville stå seg siden hun nå har gjort det så dårlig i Norges Dummeste. Sagt med glimt i øyet mot henne, men de tar jo ikke heeelt feil da. For jeg vil ikke se på henne med akademiske øyne slik jeg tidligere gjorde. Men sant skal sies begynte hun å grave ned sitt eget navn allerede før programmet når hun kom med et par sleivspark av noen kronikker, herav også utenfor sitt eget fagfelt. 

Så kronikker kan hun likegodt bare legge på hylla nå. Jeg lurer på om reality bør være Elins nye virke. Forræder, Farmen Kjendis, Skal Vi Danse, Spillet osv. Og så kan hun vel berge seg som influencer med insta-profil innenfor arbeidsrett, kanskje. At hun blir litt mer som Aurora og Caroline - for der er visst nivået hennes. ;) 

Litt kjedelig for programmet at Lervaag røk. Synes alltid han er bra å se på. Bedagelig kar med glimt i øyet rundt det meste. Og bra latter! 

Ellers tenker jeg at sjansen er stor for en finale mellom Mayoo og Morten. Og at Morten blir kronet Norges Dummeste kommer nok ikke som en overraskelse for noen. Ikke han selv engang. Men så kan man jo alltid krysse fingrene for at oppgavene underveis gjør det vanskelig for Elin, og at hun er med helt inn om det "flotte" trofèet. 😬

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Ja, det er de nok. Jeg bare synes hun er smartere enn hun gir seg selv cred for, og tror kanskje hun snakker seg ned noen ganger. Hadde hun pustet med magen, hadde hun kanskje klart å komme seg frem til riktig svar. 

Lenge siden jeg fant ut at hun ikke er dum blondine, det er heller ikke jeg, men jeg tror kanskje at jeg ville kjent på prestasjonsjag og nervøsotet - og så på tv også da foran tusener - og tenkt på at jeg risikerte at jeg 'ville blitt norges dummeste' om jeg ikke presterte, kan det godt hende at jeg ikke hadde klart å tenke klart jeg heller. Ser ikke bort fra at jeg kunne vunnet som seer (nesten), men tapt som deltaker. Den som vinner tittelen vil jeg absolutt ikke tenke på som spesielt dum uansett, men om jeg var der ville jo sikkert jeg følt litt på det - en liten stund. Ingen vil ha den tittelen.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (6 minutter siden):

Lenge siden jeg fant ut at hun ikke er dum blondine, det er heller ikke jeg, men jeg tror kanskje at jeg ville kjent på prestasjonsjag og nervøsotet - og så på tv også da foran tusener - og tenkt på at jeg risikerte at jeg 'ville blitt norges dummeste' om jeg ikke presterte, kan det godt hende at jeg ikke hadde klart å tenke klart jeg heller. Ser ikke bort fra at jeg kunne vunnet som seer (nesten), men tapt som deltaker. Den som vinner tittelen vil jeg absolutt ikke tenke på som spesielt dum uansett, men om jeg var der ville jo sikkert jeg følt litt på det - en liten stund. Ingen vil ha den tittelen.

Det er noen der jeg tror kan vinne mtp kunnskapshull. Vinner vedkommende, kommer jeg til å si "jeg skjønte det". Vinner noen av de andre, vil jeg nok tenke "de var uheldige med spørsmålene". Elin kunne jo allerede ha gått ut, men valgte å gi bort plassen sin. Hvis hun vinner, kommer jeg nok bare til å le litt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Det er noen der jeg tror kan vinne mtp kunnskapshull. Vinner vedkommende, kommer jeg til å si "jeg skjønte det". Vinner noen av de andre, vil jeg nok tenke "de var uheldige med spørsmålene". Elin kunne jo allerede ha gått ut, men valgte å gi bort plassen sin. Hvis hun vinner, kommer jeg nok bare til å le litt. 

Men da er hun jo i det minste litt 'dum' da - mtp at hun ga bort plassen sin altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Men da er hun jo i det minste litt 'dum' da - mtp at hun ga bort plassen sin altså.

Ja, jeg nevner det for meg selv hver gang hun sier "KAN de ikke det??" Jeg humrer og sier "de gir hvert fall ikke bort plassen sin når de skal ut". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (7 minutter siden):

Det er kanskje ikke så mye mangel på ren intelligens, men jeg synes fortsatt det er sjokkerende store kunnskapshull hos mange av deltakerne. Og jeg vil betegne evnen til å tilegne seg kunnskap som en del av intelligensen også. 

Etter å ha fulgt med på litt diverse av quiz-programmer har jeg konkludert med at min egen generasjon (gen x) sannsynligvis er det segmentet som generelt gjør det best i slike konkurranser. Når man er midt i livet så har man fått med seg mye elementærkunnskap, i tillegg er man ikke så gammel at man er helt blank på nyere kunnskap. Det er jo lett å spå hva Ørjasæter ikke kan svare på pga hennes alder. Det forsvarer likevel ikke at hun ikke har hørt om Usain Bolt eller vet hvor mange ringer det er i OL-logoen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Der må jeg si meg uenig. 

For meg sier det at Elin Ørjasæter er en person med empati for sine medmennesker. Vi ser en brøkdel av hva deltakerne er gjennom i løpet av en dag med opptak. Dette kan ha vært tøffere for Vendela enn det som kommer frem i programmet. Uansett sier det mye om Ørjasæter, som medmenneske, at hun valgte å gi bort plassen sin.

• Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (3 timer siden):

Der må jeg si meg uenig. 

For meg sier det at Elin Ørjasæter er en person med empati for sine medmennesker. Vi ser en brøkdel av hva deltakerne er gjennom i løpet av en dag med opptak. Dette kan ha vært tøffere for Vendela enn det som kommer frem i programmet. Uansett sier det mye om Ørjasæter, som medmenneske, at hun valgte å gi bort plassen sin.

Jada, fint gjort, så enig med empatibemerlningen, men bare at 'dumt' hvis det medfører tap. Du skjønte nok hva jeg mente. Ørjasæter er ei smart dame hun hvordan det enn går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (På 18.10.2024 den 15.16):

Der må jeg si meg uenig. 

Jeg synes ærlig talt ikke den empatien kommer så veldig godt til syne ellers gjennom programmet. Når med hele sitt vesen uttrykker sjokk og oppgitthet over de andre deltagerne når de ikke kan ting som hun selv åpenbart synes er opplagt kunnskap, så er ikke det akkurat med på å booste selvfølelsen for den som står der og stotrer frem et idiotsvar.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (3 timer siden):

Jeg synes ærlig talt ikke den empatien kommer så veldig godt til syne ellers gjennom programmet. Når med hele sitt vesen uttrykker sjokk og oppgitthet over de andre deltagerne når de ikke kan ting som hun selv åpenbart synes er opplagt kunnskap, så er ikke det akkurat med på å booste selvfølelsen for den som står der og stotrer frem et idiotsvar.

Jeg tror hun har blitt bedt av produksjonen å gjøre slik, akkurat som jeg tror at Caroline Nitter og Aurora Gude blir bedt om å oppføre seg typisk "blondt" osv.  

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke Vendela fått plassen til Elin så hadde hun garantert stått igjen til slutt. Sjokkerende lite hun kunne om det meste.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bælfeit skrev (3 timer siden):

Morten vinner hele greia.

God kandidat ja. Er mye logisk brist å se😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nymphadora skrev (På 19.10.2024 den 19.42):

Jeg tror hun har blitt bedt av produksjonen å gjøre slik, akkurat som jeg tror at Caroline Nitter og Aurora Gude blir bedt om å oppføre seg typisk "blondt" osv.  

Muligens. Jeg hadde ikke giddet begå karakterdrap på meg selv iallfall.

Når det er sagt synes jeg hun har fremstått som bedre i de siste episodene. Mulig det er hennes mange flauser som endelig har presset frem en ydmykhet i henne som var fraværende i begynnelsen. Og det er jo hyggelig å se at de andre deltagerne (som Sebastian) liker henne veldig godt. Det må jo være en grunn til det, som (inntil nylig) ikke har vært like tydelig for oss tv-seere. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (3 timer siden):

Muligens. Jeg hadde ikke giddet begå karakterdrap på meg selv iallfall.

Når det er sagt synes jeg hun har fremstått som bedre i de siste episodene. Mulig det er hennes mange flauser som endelig har presset frem en ydmykhet i henne som var fraværende i begynnelsen. Og det er jo hyggelig å se at de andre deltagerne (som Sebastian) liker henne veldig godt. Det må jo være en grunn til det, som (inntil nylig) ikke har vært like tydelig for oss tv-seere. 

Registrerte det samme. Virker nesten som hun har fått seg en tankevekker eller to, og møtt det selv i døra, og faktisk endrer seg underveis.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Sebastian liker Elin så mye er vel pga de snakker politikk,og der er de nok veldig enige. Sebastian er jo som en moderne Norsk ung mann,med andre ord mørkeblå politisk. Det er jo Elin og,som har vært svært så kvass om både Nav og andre betente tema. Ellers ser jeg forøvrig på hun som en slags kvinnelig Trump. Narsissistiske trekk,og litt sån uten bakkekontakt når det gjelder egne evner. Er ikke noe fan av Elin i det hele tatt.

De som snart er i finalen er vel egentlig de jeg hadde tippet på forhånd. Sier ikke de er stokk dumme,men skolesmarte er de ikke. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er kjedelige Sebastian ute. Håper ikke Morten vinner, det blir så tilgjort. De andre virker mer "autentisk" dumme, i mangel på bedre ord 🤭 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...