Gå til innhold

Norges dummeste (TV2)


NordicViking

Anbefalte innlegg

Blåttvann skrev (På 1.9.2024 den 17.40):

Men sånn kan du ikke tenke, for hvis det ikke er mest tomat i ketchup fordi tomater er mest vann så må du jo si at det er mest hydrogen fordi det jo tross alt er to hydrogenpartikler for hver oksygenpartikkel i vann. Og hver partikkel inneholder ...

Man snakker om ingredienser man bruker for å lage ketchup, da er det tomater og ikke vann som gir mening.

Jeg satt å tenkte på både hydrogen og oksygen under det spørsmålet, og kom frem til at jeg nok hadde skrevet ned Oksygen.

Det er flere hydrogenatomer, men oksygen er mye tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DelvisPresley skrev (På 7.9.2024 den 18.58):

Har fått et inntrykk av at hun Aurora Gude spiller en rolle og egentlig ikke er like dum som hun fremstår.

I Farmen sa hun jo syke ting om de andre deltakerne på 40-50 år som at de var gamle og nesten lå i grava etc.

Hun har klart en del av de logiske oppgavene bra, men i beste fall middels på allmennskunnskap.

Veldig overrasket at en som Morten ikke vet hva et substantiv er.

Det er virkelig lavt, lavt nivå på allmennkunnskaps-spørsmålene. Jeg har klart det aller meste som er blitt spurt om, og jeg er i beste fall middels smart.

Jepp, Aurora er ikke så dum som hun later som, det skinner gjennom en del steder.

Hun er smartere enn mange av de andre, og kunne sikkert lest seg opp relativt kjapt på enkel allmennkunnskap for å ha høynet nivået sitt betraktelig. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 1.9.2024 den 17.24):

Vendela er da ikke feit, nå må dere skjerpe dere. 
Dysleksu har forøvrig ingenting med intelligens å gjøre, det vet vel de fleste. Rart å fremstille det på denne måten. 

Kun typiske husmorformer som de fleste kvinnfolk får etter overgangsalderen

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (11 timer siden):

Jepp, Aurora er ikke så dum som hun later som, det skinner gjennom en del steder.

Hun er smartere enn mange av de andre, og kunne sikkert lest seg opp relativt kjapt på enkel allmennkunnskap for å ha høynet nivået sitt betraktelig. 

Hun har en bachleor i HR og personalledelse,  så hun er ikke helt bak mål. Hun er flink til å spille dum da- det skal hun ha. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 1.9.2024 den 18.01):

Det er stygt å si at folk er feite, men hun er klart overvektig, det kan du ikke argumentere mot når det er så tydelig på henne.

Hun er vakker, man får bare håpe at man eldes like pent selv. Tviler sterkt, får leve i troen. 😅

Jeg tipper vendela går på medisiner. Derfor hun er pløsete i ansiktet.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 7.9.2024 den 18.58):

Har fått et inntrykk av at hun Aurora Gude spiller en rolle og egentlig ikke er like dum som hun fremstår.

I Farmen sa hun jo syke ting om de andre deltakerne på 40-50 år som at de var gamle og nesten lå i grava etc.

Hun har klart en del av de logiske oppgavene bra, men i beste fall middels på allmennskunnskap.

Veldig overrasket at en som Morten ikke vet hva et substantiv er.

Det er virkelig lavt, lavt nivå på allmennkunnskaps-spørsmålene. Jeg har klart det aller meste som er blitt spurt om, og jeg er i beste fall middels smart.


Aurora er 32 år og kaller 40-50 åringer for «de gamle». Hun regnes fremdeles som ung, men hun er ikke 20 år lenger.

Hun har sagt og gjort en del rare ting på tv. I Camp kulinaris gikk hun ned til sjøen og slapp ut krabbene som de skulle bruke i en av rettene 😂😂

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mayoo har jo vært favoritten min til å "vinne", men han skal jo ha for at han er bra på praktiske oppgaver og er heller ikke helt borte når det gjelder logiske evner. Allmennkunnskapene er hans store akilleshæl, og det er jo de som er viktigst i de avgjørende spørsmålene mot slutten av hver episode. Men der sliter Vendela vel så mye, så mulig Vendela har overtatt favorittposisjonen nå.

Ellers var nok Espen maksimalt heldig i første episode, tror nok han blir værende en stund til.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun gamle er såååå irriterende. Tror hun er så mye smarte enn de andre

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shower harvey skrev (På 10.9.2024 den 13.35):

Synes hun gamle er såååå irriterende. Tror hun er så mye smarte enn de andre

Kan vel allerede kåre Elin Ørjasæter (hun gamle) til norges dummeste.

Morsomt når hun ler av de andre når de tar feil, og bommer selv på de enkleste oppgavene.

Her får man en fin demonstrasjon av Dunning-Kruger-effekten.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (På 10.9.2024 den 2.13):

Jeg tipper vendela går på medisiner. Derfor hun er pløsete i ansiktet.

Er nok overgangsalder og at de koser seg mye. De lager mye mat og spiser mye ute. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shower harvey skrev (På 10.9.2024 den 13.35):

Synes hun gamle er såååå irriterende. Tror hun er så mye smarte enn de andre

Årets deltager i reality for min del. Måtte hun bli værende lenge.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin Ørjasæter er så hovmodig og ufyselig med en gang hun er god på noe. Tydelig på hele henne at hun tror hun er bedre enn de andre. Hun ble lettere sjokkert da Caroline nevnte Christopher Columbus.

Hva er vitsen med å kunne ordtak når man ikke klarer 12+8? Eller tror at kua har 7 mager? Rimelig flaut. 

Hun bør øve litt mer på ordtaket "hovmod står for fall".

Håper hun kommer skikkelig langt i programmet!

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jonette skrev (14 timer siden):

Greit at hun som heter Marte røyk ut.Hun var irriterende! 

Hun er altfor pen til å kunne være irriterende 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere av deltakerne automatisk trekker «dysleksi» kortet hver gang det er noe de ikke kan svare på.

Veldig enkel løsning som åoenbart har blitt brukt gjennom hele livet. 
 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (50 minutter siden):

Ser flere av deltakerne automatisk trekker «dysleksi» kortet hver gang det er noe de ikke kan svare på.

Veldig enkel løsning som åoenbart har blitt brukt gjennom hele livet. 
 

Tenker du på de få oppgavene om staving, eller på oppgaver hvor dysleksi er irrelevant?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blålilla skrev (56 minutter siden):

Ser flere av deltakerne automatisk trekker «dysleksi» kortet hver gang det er noe de ikke kan svare på.

Veldig enkel løsning som åoenbart har blitt brukt gjennom hele livet. 
 

Har du noe som helst kunnskap om dysleksi?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Tenker du på de få oppgavene om staving, eller på oppgaver hvor dysleksi er irrelevant?

Ikke staving nei, jeg skjønner jo at det spiller inn der. Men også oppgaver som blir lest opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (På 10.9.2024 den 2.13):

Jeg tipper vendela går på medisiner. Derfor hun er pløsete i ansiktet.

Hun har fylt opp med fillers

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...