Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Linazer skrev (På 31.8.2025 den 17.13):

Det burde vel ikke være mulig å være både mensameddlem og Trumptilhenger!!! 

I dag dukket Cristian Brennhovd opp med en MAGA caps, og gjorde det dermed klart at han - i likhet med Frank Løke - er en "trumpster". Trump-tilhengere finner man med andre ord både blant Mensa-medlemmer og i den helt andre enden av skalaen. :caps:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NordicViking skrev (Akkurat nå):

I dag dukket Cristian Brennhovd opp med en MAGA caps, og gjorde det dermed klart at han - i likhet med Frank Løke - er en "trumpster". Trump-tilhengere finner man med andre ord både blant Mensa-medlemmer og i den helt andre enden av skalaen. :caps:

Mensa-testene dekker tydeligvis ikke sosial intelligens. Jeg håper han vinner hele skiten😆

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Tuvas skrev (På 29.8.2025 den 23.07):

Frank løke er da smartere enn dette, han vil bare være lengst mulig på tv. Synes jeg kan se at han later som ved flere anledninger. Som da han kastet buketten, det er en typisk mensa oppgave, han viste utmerket godt det riktige svaret. Dette er min oppfatning altså. 

Mens jeg tror ikke noe på at han er Mensa-medlem, jeg tror det er bløff.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Altså, Frank Løke... Hva er greia med den fyren? Jeg forstår virkelig ikke.. I første program, kommer han inn døren med Mensakortet i munnen. I den "åpningstesten" forrige gang, der hvor det var en vase og tre gjenstander + en bukett, og man skulle se mønsteret. Det er jo en typisk oppgave på IQ-test og dermed det Mensa holder på med, og så får han ikke det til?? 😳

Og i dagens episode, under "muntlig" der de skulle si de engelske glosene. Frank fikk b.la ordet "KOPP", og klarte ikke å si "CUP". Altså, kom igjen, a! Og hva skjer med å ødelegge ting? Han er jo helt gal, den mannen 🙄🤔 Ekstremt usjarmerende. Og jeg klarer ikke annet enn å tro at han gjør seg dummere enn han er, noe som også er ekstremt usjarmerende. For ikke å snakke om hvor jævlig cocky han var i dag, da han gikk rundt og sa ha det til folk før siste oppgave med quiz 🤢🤮 Jeg syns han ødelegger hele programmet, for å være ærlig. At han ikke bare kan gjøre sitt beste slik som de andre...  Han er så PR-kåt at halvparten hadde holdt. Jeg kjenner jeg skulle ønske han hadde trukket seg tilbake fra rampelyset når håndballkarrieren hans var over!

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Janzypants skrev (5 timer siden):

Altså, Frank Løke... Hva er greia med den fyren? Jeg forstår virkelig ikke.. I første program, kommer han inn døren med Mensakortet i munnen. I den "åpningstesten" forrige gang, der hvor det var en vase og tre gjenstander + en bukett, og man skulle se mønsteret. Det er jo en typisk oppgave på IQ-test og dermed det Mensa holder på med, og så får han ikke det til?? 😳

Og i dagens episode, under "muntlig" der de skulle si de engelske glosene. Frank fikk b.la ordet "KOPP", og klarte ikke å si "CUP". Altså, kom igjen, a! Og hva skjer med å ødelegge ting? Han er jo helt gal, den mannen 🙄🤔 Ekstremt usjarmerende. Og jeg klarer ikke annet enn å tro at han gjør seg dummere enn han er, noe som også er ekstremt usjarmerende. For ikke å snakke om hvor jævlig cocky han var i dag, da han gikk rundt og sa ha det til folk før siste oppgave med quiz 🤢🤮 Jeg syns han ødelegger hele programmet, for å være ærlig. At han ikke bare kan gjøre sitt beste slik som de andre...  Han er så PR-kåt at halvparten hadde holdt. Jeg kjenner jeg skulle ønske han hadde trukket seg tilbake fra rampelyset når håndballkarrieren hans var over!

For en usmakelig fyr. Og det verste er at de viser han mest av alle. Jeg får helt noia av hele fyren.

• Liker 8
Skrevet (endret)
Babyface skrev (9 timer siden):

Mens jeg tror ikke noe på at han er Mensa-medlem, jeg tror det er bløff.

Jeg måtte Google det. Han er tydeligvis Mensa-medlem... Når det skal sies, jeg kjenner to som er medlem i Mensa. Begge to er veldig boksmarte, men elendig å forholde seg til. Sosiale koder skjønner de ikke. Så da vil jeg heller være gjennomsnittlig og fungere sosialt, enn å være som Frank Løke og uspiselig.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 8
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Jeg måtte Google det. Han er tydeligvis Mensa-medlem... Når det skal sies, jeg kjenner to som er medlem i Mensa. Begge to er veldig boksmarte, men elendig å forholde seg til. Sosiale koder skjønner de ikke. Så da vil jeg heller være gjennomsnittlig og fungere sosialt, enn å være som Frank Løke og uspiselig.

Mensa-medlemmer er like ulike som folk flest 😅 Det er nok et par til i den gruppa der som har mye høyere IQ enn de er klar over, og som hadde fått bli med Løke inn i klubben. Som på ingen måte er sosialt ute. Løke har jo noen andre «mangler» tror jeg vi kan si, det handler ikke primært om IQ og Mensa-medlemskap 😅

• Liker 2
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Mensa-medlemmer er like ulike som folk flest 😅 Det er nok et par til i den gruppa der som har mye høyere IQ enn de er klar over, og som hadde fått bli med Løke inn i klubben. Som på ingen måte er sosialt ute. Løke har jo noen andre «mangler» tror jeg vi kan si, det handler ikke primært om IQ og Mensa-medlemskap 😅

Neida, du har selvsagt rett, jeg bare synes det var så påfallende😅 Han er kanskje bare heslig av natur😅 Det gleder meg hver gang han ikke kan noe de andre kan😄

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av PusheenPusheen
Skrevet (endret)
Janzypants skrev (11 timer siden):

Hei Frank! For dette er vel også deg? Ja, han gjør vel alt for oppmerksomhet inkludert å "vinne" denne reality-serien. Det er jo slik man får mest skjermtid her. Provokasjon = LOL. Det er jo slik det har blitt i disse Trump-tider. Hva man mener betyr ikke noe. Vitsen med lissom-meninger er å  provosere de som det er morsomst å provosere.

Endret av Apen Julius
  • Liker 1
Skrevet

MENSA medlemskap betyr ikke at en nødvendigvis kan så mye mer enn folk flest, men at en er flink til å se mønstre og sammenhenger. De som er medlem i MENSA har ofte stor læringsevne og potensiale til å lære, men det betyr ikke nødvendigvis at de er så mye smartere enn andre med lavere intelligens. Eks. overrasker det ikke meg det minste at han ikke kan svare på elementære ting som historie, dialekter, andre ting. Om han ikke har vært interessert i det, så kan han det ikke. Han er åpenbart svært ensporet på helt andre ting. At han er trump- tilhenger overrasker meg heller ikke,

• Liker 3
Skrevet
Jippijei skrev (1 time siden):

MENSA medlemskap betyr ikke at en nødvendigvis kan så mye mer enn folk flest, men at en er flink til å se mønstre og sammenhenger. De som er medlem i MENSA har ofte stor læringsevne og potensiale til å lære, men det betyr ikke nødvendigvis at de er så mye smartere enn andre med lavere intelligens. Eks. overrasker det ikke meg det minste at han ikke kan svare på elementære ting som historie, dialekter, andre ting. Om han ikke har vært interessert i det, så kan han det ikke. Han er åpenbart svært ensporet på helt andre ting. At han er trump- tilhenger overrasker meg heller ikke,

Meget godt beskrevet. Man kan også være boksmart uten høy IQ. Forskjellene kommer ofte frem når man skal anvende og overføre kunnskap. Det hjelper ikke å ha pugga og lest og ha stor kunnskapsbank, om du ikke greier å gjøre annet enn å gulpe den opp, og ikke forstå hvordan du bruker og overfører den i praksis, og fra et område til et annet. Superintelligente, spesielt med autisme og/el adhd samtidig, kan ha snevert kunnskapsgrunnlag, men være dritgode på et eller flere områder. Men de kan også ha enorm kunnskapsbank, med rett «personlighet» i tillegg til evnenivået, fordi nysgjerrigheten og høyt læringspotensiale gjør at man både oppsøker mer kunnskap og har høy evne til å overføre kunnskap til nye områder. Løke er vel en typisk «snevre interesser»-fyr 🙈Da kan du være smart uten å være særlig kunnskapsrik eller klok.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker serien, men Frank Løke ødelegger jo bare hele greia, synes jeg. Det er så åpenbart at han spiller og gjør seg selv dum med vilje, i tillegg er han jo usportslig og ødelegger for de andre deltakerne. Dette er ikke god underholdning for meg i alle fall. Men de andre deltakerne er morsomme, og gøy at Fetisha røk tidlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Frank Løke, tidenes dårligste skuespill. Altfor lett å gjennomskue, trodde faktisk han var smart.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...