Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Granneman82 skrev (16 timer siden):

At Frank Løke får seg til å kalle de andre for søppel.......snakk om the pot calling the kettle black🤯🤯😵‍💫 Det mensakortet hans kan han bare kaste🤣🤣🤣😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Frank Løke: - Jeg har ikke lyst å være nede i dritten med Anne-Ma og resten av søpla.  

Jeg tror ikke han mente det bokstavelig at de andre er søppel. Tror det er mer at han anser seg selv for å være smartere enn det han viste i dag, og at han var skuffet og flau. Han strøk jo med glans i dag, og  Mensa burde be ham returnere medlemskortet.  😁

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aurora er da bare festlig.

Skrevet
NordicViking skrev (8 timer siden):

Frank Løke: - Jeg har ikke lyst å være nede i dritten med Anne-Ma og resten av søpla.  

Jeg tror ikke han mente det bokstavelig at de andre er søppel. Tror det er mer at han anser seg selv for å være smartere enn det han viste i dag, og at han var skuffet og flau. Han strøk jo med glans i dag, og  Mensa burde be ham returnere medlemskortet.  😁

Jeg tror han mente akkurat det han sa jeg, det er typisk han det 😊 Men er lov å være uenig😄

Enig i resten av det du skriver 😊😊

• Liker 2
Skrevet

Sofie Karlstad er både pen og (relativt) smart. Til å være influenser.

Men spørsmålene er jo så lette at jeg er ganske sikker på jeg ville røket først.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Nowayback skrev (På 22.8.2025 den 23.47):

Sofie Karlstad er både pen og (relativt) smart. Til å være influenser.

Men spørsmålene er jo så lette at jeg er ganske sikker på jeg ville røket først.

De legger inn noen finter, f.eks. den om hvor mange armer en fugl har. Teknisk sett ingen meeeen.... vingene er jo de samme beinene som vi har i armer med mye evolusjon. De er homologe.

Jeg ville sagt 0 der på grunn av kontekst (norges dummeste), men det er et typisk spørsmål det er lettere å svare rett jo mindre du kan.

Har flaggermus armer? Når går det over fra arm til vinge? Hva er egentlig definisjon på en "arm"? Mener de funksjonelt eller evolusjonsmessig?

De som ikke kan noe om biologi tenker selvsagt bare null med en gang.

Edit:

Kan jo legge til at fasit egentlig er 2, om man spør en biolog.

Endret av inc88
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
inc88 skrev (På 23.8.2025 den 14.46):

De legger inn noen finter, f.eks. den om hvor mange armer en fugl har. Teknisk sett ingen meeeen.... vingene er jo de samme beinene som vi har i armer med mye evolusjon. De er homologe.

Jeg ville sagt 0 der på grunn av kontekst (norges dummeste), men det er et typisk spørsmål det er lettere å svare rett jo mindre du kan.

Har flaggermus armer? Når går det over fra arm til vinge? Hva er egentlig definisjon på en "arm"? Mener de funksjonelt eller evolusjonsmessig?

De som ikke kan noe om biologi tenker selvsagt bare null med en gang.

De har jo også den lagoppgaven. Der det gjerne er veldig avhengig av flaks om hvilket lag som vinner. (Lagene var jo tydelig ganske jevne.) 
Og dermed er det jo ofte noen som faller nedover på skalaen, selv om de selv har vært smarte og svart riktig på spørsmål. 

Spørsmålene er også såpass varierte, at ingen kan alt. Og under såpass press, at det er lett å tenke feil, eller at svaret sitter fast på tunga. 

• Liker 3
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (1 time siden):

De har jo også den lagoppgaven. Der det gjerne er veldig avhengig av flaks om hvilket lag som vinner. (Lagene var jo tydelig ganske jevne.) 
Og dermed er det jo ofte noen som faller nedover på skalaen, selv om de selv har vært smarte og svart riktig på spørsmål. 

Spørsmålene er også såpass varierte, at ingen kan alt. Og under såpass press, at det er lett å tenke feil, eller at svaret sitter fast på tunga. 

Jepp, det er designet for å gi slike utslag 😅 Morsomt likevel.

Bare starten, der de gir en praktisk oppgave av variende vanskelighetsgrad som er litt random men som flytter folk enten på +1 eller -1 gjør jo mye. Hvis man havner på -1 der (rød) må man vinne de to neste for å komme opp på grønn. Med bare tre nivåer kan man heller ikke komme lavere, slik at i neste oppgave vil de andre røde være rett under selv om man klarer det, og man er likt med de som har +1-1. 

Hvis man ikke klarer den første oppgaven er løpet kjørt med mindre man har flaks videre. Den delen som er "ekte konkurranse", om man kan kalle det det (faktiske kunnskaper og ikke flaks) på "skolebenken" er ikke det som avgjør, men det er jo det som gjør det litt gøy. Å se Frank Løke flashe mensa-kortet i starten og så ikke klare helt basic ting der var morsomt 😂 Jeg kan på en måte skjønne at man bare sier "Hitler" om man ikke vet at Charlie Chaplin hadde en greie der, men det ser jo så utrolig dumt ut.

God underholdning er det, selv om formatet er laget for "morsomme utslag".

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
inc88 skrev (4 timer siden):

Jepp, det er designet for å gi slike utslag 😅 Morsomt likevel.

Bare starten, der de gir en praktisk oppgave av variende vanskelighetsgrad som er litt random men som flytter folk enten på +1 eller -1 gjør jo mye. Hvis man havner på -1 der (rød) må man vinne de to neste for å komme opp på grønn. Med bare tre nivåer kan man heller ikke komme lavere, slik at i neste oppgave vil de andre røde være rett under selv om man klarer det, og man er likt med de som har +1-1. 

Hvis man ikke klarer den første oppgaven er løpet kjørt med mindre man har flaks videre. Den delen som er "ekte konkurranse", om man kan kalle det det (faktiske kunnskaper og ikke flaks) på "skolebenken" er ikke det som avgjør, men det er jo det som gjør det litt gøy. Å se Frank Løke flashe mensa-kortet i starten og så ikke klare helt basic ting der var morsomt 😂 Jeg kan på en måte skjønne at man bare sier "Hitler" om man ikke vet at Charlie Chaplin hadde en greie der, men det ser jo så utrolig dumt ut.

God underholdning er det, selv om formatet er laget for "morsomme utslag".

Synes også det er bra med den praktiske logikkoppgaven i starten fordi der gjør ofte folk som ikke nødvendigvis er fagteoretisk sterke det ofte bra, som Morten i fjor. Og Ørjaseter som i andre enden stort sett var ubrukelig på de oppgavene, men kan ha mye typisk allmennkunnskap. Her skilles de som «bare» er gode på å lese og pugge og innlære kunnskap fra dem som er naturlige problemløsere. Man kan jo også være begge deler altså, men det er gøy at de oppgavene kan synliggjøre at det går an å være smart selv om du ikke var skoleflink/sterk, mye handler om rammer for læring. Og også få fram hvordan hjernene våre jobber veldig ulikt 😅

• Liker 3
Skrevet
Kaffe(vimse) kopp skrev (På 9.8.2025 den 21.47):

Annema trekker seg sikkert 🤣😅

Pga "parfyme" 😁

• Liker 4
Skrevet
Spoiler

Gøy at Frank Løke må være med en uke til! 

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (På 21.8.2025 den 22.57):

Det viser bare at Mensa - medlemmer kun er intelligente på spesifikke ting. Jeg har alltid sagt at f.eks. på praktiske tenkemåter og ferdigheter, er teoretikere stokk dumme.

Riktignok litt overrasket over at han ikke klarte logikkoppgaven, som det jo er mye av i Mensa-tester.

• Nyttig 1
Skrevet
Hanne67 skrev (2 timer siden):

Det viser bare at Mensa - medlemmer kun er intelligente på spesifikke ting. Jeg har alltid sagt at f.eks. på praktiske tenkemåter og ferdigheter, er teoretikere stokk dumme.

Riktignok litt overrasket over at han ikke klarte logikkoppgaven, som det jo er mye av i Mensa-tester.

Frank Løke har ikke imponert hittil! Faktisk overrasket over det lave kunnskapsnivået hans. 

• Liker 3
Skrevet

Frank løke er da smartere enn dette, han vil bare være lengst mulig på tv. Synes jeg kan se at han later som ved flere anledninger. Som da han kastet buketten, det er en typisk mensa oppgave, han viste utmerket godt det riktige svaret. Dette er min oppfatning altså. 

• Liker 2
Skrevet
Tuvas skrev (18 minutter siden):

Frank løke er da smartere enn dette, han vil bare være lengst mulig på tv. Synes jeg kan se at han later som ved flere anledninger. Som da han kastet buketten, det er en typisk mensa oppgave, han viste utmerket godt det riktige svaret. Dette er min oppfatning altså. 

Skulle til å skrive det samme. Er så opplagt. Samme med det spørsmålet om visepresidenten i usa. Han sier han er trumpster men klarer liksom plutselig ikke huske riktig navn, så han skriver heller noe som ligner så det skal virke troverdig at han tar feil 😛

Skrevet

Fetisha er så utrolig slitsom. Må hun skrike HELE tiden..? 

Kevin Lauren er utrolig morsom. 37 år og snakker som en ungdomsskoleelev😂

• Liker 3
Skrevet
Nowayback skrev (4 timer siden):

Vel han er jo halvt utlending... (Faren er Dansk...) 

Men fra spør til pistol, dagens oppgaver løste jeg kjapt (og ja den er standar Mensa), håper KL ikke har så lav iq som han gir inntrykk av 

Skrevet

Reagerte på dialekt oppgaven siden minst et av ordene har to forskjellige løsninger alt etter hvor i landet en er fra

• Liker 1
Skrevet
Nowayback skrev (10 timer siden):

KL er enten stokk dum eller spiller en rolle .. 37 år og oppfører seg som 16 🤨

Skrevet
gladidag skrev (14 minutter siden):

KL er enten stokk dum eller spiller en rolle .. 37 år og oppfører seg som 16 🤨

Stå å le av at han som snart 40 år gammel mann aldri i sitt liv har stemt. 

Skrevet
garfunkel skrev (29 minutter siden):

Stå å le av at han som snart 40 år gammel mann aldri i sitt liv har stemt. 

Ja, sant? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...