Gå til innhold

Norges dummeste (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Pr-kåte Jan Thomas måtte selvfølgelig bruke ungdomsbilde av seg selv som en del av konkuransen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miomino skrev (På 8.11.2024 den 13.42):

Det var da voldsomt for en rante mot Jan Thomas.

Her må jeg si meg uenig. Jeg synes derimot Einar og Jan Thomas utfyller hverandre godt. Hyggelige karer. Som også er like ulike som spekteret av deltakere i programmet. Om oppgavene bare skulle bestått av intellektuelle "Einar spørsmål" tenker jeg det hadde vært demotiverende for mange. Da hadde du sannsynligvis også sittet igjen med en ensartet gruppe etter kort tid.

For min del har det vært god underholdning i å se Elin Ørjasæter streve med slang uttrykk og kjendis stoff. Like underholdende har det vært å se Morten Thoresen og Mayo slite med ordtak og norske kunstnere.

Du argumenterer med at det er tydelig hvilke spørsmål som kom fra Jan Thomas. Like tydelig var deg for meg hvilke spørsmål som kom fra Einar. Noe som absolutt ikke er negativt. Derimot var det morsomt å se hvordan geografi nerden Einar ble satt ut når deltakerne ramset opp land. Når det kommer til bilde av Jan Thomas. Jeg ser det ikke som å "lure inn en hyllest av seg seiv". Derimot morsomt å se reaksjonene på Morten og Mayo når de begynte å ane hvem det var.

Ctrl skrev (På 8.11.2024 den 10.42):

Da var det over, og Mayoo ble Norges Dummeste. 

Det har vel egentlig ligget i kortene lenge. Ikke at Mayoo er dum, men han er vel det som kalles street smart. Han scorer høyt på sosiale relasjoner og mellommenneskelige forhold, og er sådan en skarp og flott fyr selv om det skorter på generelle og overfladiske allmennkunnskaper. Mayoo har vel også sine spesialiseringer som han er god på som ikke kom godt nok fram i dette programmet.

Samtidig føler jeg at Mayoo har ryggen klar fordi han egentlig ikke skulle ha tapt i år. Hadde Vendela ikke fått en rømningsvei ut så hadde nok hun mottatt pokalen istedenfor han.

Morten hevet seg på slutten og kom egentlig godt ut av det tilslutt. Aurora skuffet mer i finalen. Hun er jo skarpere enn å "tape" på målstreken i Norges Dummeste.

Det har vært et greit program å se på. Men ærlig talt synes jeg Jan Thomas' tilstedeværelse har vært ødeleggende. Jeg fatter enda ikke hvorfor han var med. Og underveis var det tydelig hvilke spørsmål og oppgaver Jan Thomas hadde designet. Typisk kjendis-relatert, amerikanske ord og uttrykk og helt overfladiske ting. Det spørsmålet om Barbie her tidligere som ingen deltakere klarte stinket det Jan Thomas av. Han hadde også noen seksuelle vinklinger, og klarte å lurke inn en hyllest av seg selv i finalen under fremvisningen av Hollywood-personer. Helt typisk han.
Mulig jeg overtenker en del av dette, men han har irritert meg underveis, og som nevnt så burde vel strengt tatt han vært en deltaker han også.

Blir spennende å se hvem som møter opp som deltakere i sesong 2. At det fylles opp med influencere og andre PR-kåte mennesker ser jeg på som en selvfølge, så er mer spent på hvilke deltakere som er mer "normale" neste sesong. 

Verken Einar eller Jan fant opp spørsmålene selv. 

(sier Einar selv i podcasten) 

Endret av Kratt_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 9.11.2024 den 13.31):

Hans Olav Lahlum

Blir i så fall kun én episode med han, tror han ryker ut først av alle😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Blir i så fall kun én episode med han, tror han ryker ut først av alle😃

Ja, men det er greit det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (16 minutter siden):

Ja, men det er greit det ☺️

Ja😊 Ellers kanskje Knut Nærum hadde vært gøy. Men han hadde nok også røket ut rimelig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Ja😊 Ellers kanskje Knut Nærum hadde vært gøy. Men han hadde nok også røket ut rimelig fort.

Ja, men noen må jo ut 😃 så det hadde vært helt ok 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...