Gå til innhold

Norges dummeste (TV2)


NordicViking

Anbefalte innlegg

Denne høsten er Jan Thomas og Einar Tørnquist klare med sitt nye humorprogram som har fått det friske navnet "Norges Dummeste". 12 kjendiser møtes til dyst i en enkel quiz med tilhørende oppgaver, og målet er å ikke stå igjen til slutt. 

"Norges dummeste" er på ingen måte en vitenskapelig test hvor man faktisk kårer Norges dummeste person. Snarere er det en uhøytidelig og forseggjort selskapslek hvor straffen for å tape er at man får tittelen 'Norges dummeste', ifølge Tørnquist.

Programlederne lover at kjendisene skal få nok av snubletråder, i form av logiske oppgaver, praktiske prøver og kunnskapsspørsmål. Hver uke ryker den smarteste kjendisen ut, mens de andre får beskjeden 'du er dessverre videre'. Premieren er torsdag 29. august klokken 21:40 på TV2.  (TV2) (Nettavisen) (Allente)

...

Jeg lurer på en ting: Hvordan får man kjendiser til å stille opp på et slikt program?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse 12 kjendisene deltar:

Aurora Gude – influenser
Caroline Nitter – influenser
Elin Ørjasæter – forfatter, kommentator og dosent
Espen P. A. Lervaag – komiker og skuespiller
Jenny Huse – influenser
Marte Bratberg – programleder
Mayoo Indiran – TV-profil og influenser
Morten Thoresen – bryter
Per Sandberg – politiker, tidligere statsråd
Sebastian 'Barisbrevik' Brevik – influenser
Sveinung Rotevatn – stortingsrepresentant og nestleder i Venstre
Vendela Kirsebom – modell og TV-profil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tittelen på programmet er nok til at jeg IKKE skal se på det. TV2 begynner tydeligvis å gå tom for konsepter de kan lage programmer av... 😒

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Programleder og tidligere supermodell Vendela Kirsebom (57) er en av 12 kjendisdeltakere i den nye humorserien 'Norges dummeste'. For Vendela Kirsebom, som er dyslektiker, ble deler av programdeltakelsen en ubehagelig tidsreise tilbake til barndommen og tenårene.

– Det ble en veldig intens og veldig vond opplevelse for meg. Jeg hadde vel ikke forventet at jeg skulle føle meg som jeg var 13 år gammel igjen. Jeg har dysleksi, og skolen har jeg bare veldig vonde minner fra, sier hun til TV 2.

https://www.tv2.no/underholdning/minnene-strommet-pa-for-vendela-veldig-intens-og-vond-opplevelse/16948524/

...

Vil du prøve noen av oppgavene fra 'Norges dummeste' selv? Ta quizen her: https://www.tv2.no/quiz/211 

 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et klipp. Fy faen, jeg orker ikke. Kan de gi seg nå?? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei av han som sier "mynde, mynde, mynde"med nordlandsk tonefall, den dukker opp hele tiden🤢 Får lyst til å skrike:" Afgansk mynde er en hund, din tosk"!   Nei, det skal jeg ikke se på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 15.8.2024 den 22.04):

Jeg lurer på en ting: Hvordan får man kjendiser til å stille opp på et slikt program?

Gratis PR og sansynlig økonomisk godtgjørelse.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (19 timer siden):

 

Vil du prøve noen av oppgavene fra 'Norges dummeste' selv? Ta quizen her: https://www.tv2.no/quiz/211 

 

Dette er jo direkte feil. Flaut TV2

 image.png.0d5505003a2b88e7c6cfcca7e3fa0c6d.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lei av kjendiser på tv. Hvorfor kan ikke vanlige folk få prøve seg på forræder, spillet osv. farmen kjendis er oppskrytt. Mye bedre med vanlige folk. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i quiz, men nivået her er alt for lavt for at det skal være underholdende. Blir overrasket om jeg ikke klarer 100%.

Her er vell poenget heller å se kjendiser ikke klare barneskolespørsmål, og dermed føle seg bedre enn dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt konsept med fare for at vinneren blir stemplet som varig dum.

Bare tragisk at Jan Thomas har tatt så mye botox og gjennomført så mange plastiske operasjoner at naturlig mimikk har blitt helt ødelagt og ansiktsuttrykket har blitt som en stivnet maske.

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Surpomp said:

Morsomt konsept med fare for at vinneren blir stemplet som varig dum.

Bare tragisk at Jan Thomas har tatt så mye botox og gjennomført så mange plastiske operasjoner at naturlig mimikk har blitt helt ødelagt og ansiktsuttrykket har blitt som en stivnet maske.

Han har aldri operert seg.

Botox i seg selv kan få deg til å se helt fucked ut.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ti T Usen skrev (4 timer siden):

Dette er jo direkte feil. Flaut TV2

 image.png.0d5505003a2b88e7c6cfcca7e3fa0c6d.png

I det minste lengst av de nevnte. Nord-Norge teller visst ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

I det minste lengst av de nevnte. Nord-Norge teller visst ikke.

De har endret det nå. He, he - pinlig! 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (7 timer siden):

Morsomt konsept med fare for at vinneren blir stemplet som varig dum.

Bare tragisk at Jan Thomas har tatt så mye botox og gjennomført så mange plastiske operasjoner at naturlig mimikk har blitt helt ødelagt og ansiktsuttrykket har blitt som en stivnet maske.

Ok , jeg trekker tilbake «plastiske operasjoner i ansiktet», men botox-bivirkningene er tydelige nok.

https://www.seher.no/kjendis/matte-opereres-igjen/80978138.

Dette ender som 70-årige damer med blått hår, sølv øyenskygge og trange jeans.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sett første episode, og tja... Hva skal man si. Det går an å se på. I bestefall.

Likevel merkelig at folk melder seg på noe slikt. Virker som de har meldt seg på for å "motbevise" noe, men fallhøyden er jo enorm. Lider man av dysleksi og lærevansker osv så blir det jo ekstra rart å melde seg på i et forsøk på å motbevise.

Sitter igjen med følelsen av at dette er et "kjellerprogram" med mange som er oppmerksomhetssyke og/eller desperate på å dyrke kjendistilværelsen der det handler om å si ja for å være en del av TV2's kjendismelkeri både nå og i framtiden.

Skjønner dog ikke hvorfor programmet har to programledere. Det hadde holdt med Tørnquist, som virker best egnet for rollen av de to. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske kjedelig. Det at det er de samme deltagerne hver episode ødelegger litt når man ikke liker noen av folkene.

Det var bare flaut å se hvor stokk dumme 90% av dem var. Trur det blir med første episode for meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (På 30.8.2024 den 11.26):

Han har aldri operert seg.

Botox i seg selv kan få deg til å se helt fucked ut.

Han er kjempeskummel😞 Helt utrolig hva et menneske kan gjøre av seg selv.

Endret av Sen ve ben
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...