Gå til innhold

Slipper du katten din ut i øsende regnvær sent om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min hankatt er utekatt og de to siste månedene har han bare ønsket å være ute, og har for det meste bare kommet inn for å spise, sove litt og så er det ut igjen.

De siste dagene har det vært et forferdelig regnvær med vind, og når jeg har hentet han inn på dagtid har han vært veldig glad for å komme inn og har klaget sin nød.

Etter et par timer med kos, mat og søvn så vil han ut igjen og være ute om natten.

Gjør dere det?

Anonymkode: 84c79...018

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hun hr katteluke så hun styrer selv om hu vil inn eller ut

Skrevet

Ja. Vi har overbygg over deler av huset som de går under. De er nesten aldri våte etter å ha vært ute i regnvær.

Anonymkode: e5252...c5c

Skrevet

Har katteluke, de får kun være ute mellom 8-21. Det er de innforstått med, og går å legger seg når de hører katteluken stenges. Han yngste hater regn da, og er inne når det regner uansett når på døgnet. Han eldste er litt mer på dagsformeb

Anonymkode: 6f587...2d8

Skrevet

Ja. Har ett kattehus utendørs de kan legge seg i.

Anonymkode: 17902...e30

Skrevet

Får ikke være ute på natta, kun når jeg er våken og hjemme. Kan gjerne slippe ut i regn, men det hater hun 🤷‍♀️

Anonymkode: 7efe9...897

Skrevet

Ja, men jeg har katteluke så pusene kommer og går som de vil.

Skrevet

Ja, min er vannavvisende 

• Liker 2
Skrevet

Ja, men vi har veranda med tak og flere uthus de kommer seg inn i

Anonymkode: 50c1f...da9

Skrevet

Ja, men de ønsker som regel ikke å være ute i regnvær. Har katteluke, så de gjør som de vil. 🙂

Anonymkode: ab7e2...f1e

Skrevet

Katten er ute når den vil. Som oftest liker den seg best inne i drittvær. 

Skrevet

Hvis Mr Pus vil ut i regnvær, så får han lov.😁  Han legger seg på verandaen under tak og ser på regnet, så han blir ikke så veldig våt.  Men som regel vil han ikke ut i regnvær, da ligger han inne og ser på regnet 😀😀

Skrevet

Ville ikke sluppen den ut om den ikke hadde en måte for å komme inn i løpet av kvelden igjen. Å være ute hele natten alene i dårlig vær er ikke noe jeg ville likt. 

Skrevet

Katteluke, men hun går svært sjelden ut når det regner.

Torsdag kveld var det så dårlig vær at jeg satte frem kasse med ren sand også. Hun har vanligvis ikke kasse inne. 

Anonymkode: 3de50...128

Skrevet

Ja, de har isolert kattehus på overbygd veranda. Jeg bruker også 45 min-ish på å gjøre meg klar for sovetid, inkludert lesing på senga, så sjekker om de vil inn før jeg slukker lyset hvis de er ute.

Anonymkode: e236c...582

Skrevet

Vil de ut,så slipper jeg dem ut. Har hus til dem ute,med saueskinn i. Huset står godt inne på verandaen under tak. 

Anonymkode: 8686f...93e

Skrevet

Nei, for han vil ikke være ute i regnvær. Han får jo lov hvis han vil. Han klorer på døra og vil ut, og han vet ikke at det regner før han er utenfor døra, og da er det fort inn igjen 😸

Anonymkode: 315e3...a5a

Skrevet

Anbefaler å ordne et hus ute,om du ikke har. Det kan kjøpes ferdig,snekres selv,eller bruk feks en kiste som du skjærer ut en dør i. Pappesker kan også brukes,bedre enn ingenting. Det beste er selvsagt et isolert hus. Legg godt med underlag feks avispapir,sitteunderlag, isopor eller flere lag med tepper,og så varme ulltepper/skinn øverst. Plasser huset et trygt og skjermet sted,helst under tak. 

Anonymkode: 8686f...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...