AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Hei! Jeg har et overgrepssak jeg vurderer å anmelde. Men jeg har det egentlig så bra nå. Jeg har blitt frisk fra angst og depresjon. Jeg har vært dårlig i noen år, men angsten har virkelig hatt kontrollen i ett år. Og nå er jeg endelig frisk og er tilbake til hverdagen. Og alt går så fint. Så jeg kvier meg litt for å anmelde det, fordi jeg vil ikke tenne bålet igjen på en måte. Det kan bli tøff periode. Jeg har snakket med et overgrepsmottak, som ikke er i tvil om at det var overgrep og vold jeg ble utsatt for. Men jeg er litt frustrert også. Fordi han som gjorde det, svarte på en snapp jeg hadde lagt ut på story der det sto "Pass på at naturen ikke mishandler deg din freak" Jeg svarte "Hva mener du?" Og han skrev "Freak and stupid". Han har sikker fått det med seg siden jeg har snakket med en felles venn om det. Siden jeg fikk den meldingen. Jeg har nå slettet han altså. Men jeg blir så frustrert, for kan jeg ha misforstått noe? Men jeg bruke kodeord som var avtalt, og han fortsatte med ting jeg hadde sagt vi ikke skulle. Så han gikk stadig over mine grenser. Selv da jeg sa klart og tydelig i fra. Men det er jo min opplevelse, Har han en helt annen opplevelse som er mer rett? Burde jeg anmelde dette nå? Siden jeg har det så bra.... og kan være at jeg har misforstått hele settingen. Jeg vil liksom ikke tenne opp bålet for ingen grunn, nå som jeg har det bra. Anonymkode: 4ac6d...ba7
Paneera Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 Ville tenkt meg veldig godt om. Dessverre blir mange voldtektssaker henlagt. Vil du få tilbakefall da? 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Skrevet 15. august 2024 Han er en drittsekk, og drittsekker finnes. du må ta vare på deg selv. Veldig vanskelig å få noen dømt, så du må tenke deg godt om hva som er målet ditt og hva du vil oppnå. viktig å anmelde voldtekter, det er det. Samtidig veldig vanskelig å bevise og saker blir ofte henlagt. Orker du å stå i dette? Det kan ta opptil to år før det kan blir tatt ut tiltale, og ved henleggelse kan det også være tøft. Hadde ikke tent det bålet og heller fortsett å sett fremover p Anonymkode: 853fe...14f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 Paneera skrev (4 minutter siden): Ville tenkt meg veldig godt om. Dessverre blir mange voldtektssaker henlagt. Vil du få tilbakefall da? Jeg tenkte at jeg ville la det ligge nå som jeg har fått det bra. Men nå er det så mye om det i media (det er ikke samme gutt), men da en åpnet seg, så åpner jo flere av eksene seg). Og det kan være han har noe på seg fra før. Hva vet jeg?. Da kan det være riktig. Jeg vil jo at det skal få noe konsekvenser. Jeg tenker med på andre som har opplevd det samme av samme fyr. Jeg vet jo ikke det. Men tenk om dette ikke er første gangen han tråkker over grenser. Og noen har tidligere anmeldt, eller anmelder senere. Jeg tenker at da ligger min sak i systemet. Ts Anonymkode: 4ac6d...ba7 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenkte at jeg ville la det ligge nå som jeg har fått det bra. Men nå er det så mye om det i media (det er ikke samme gutt), men da en åpnet seg, så åpner jo flere av eksene seg). Og det kan være han har noe på seg fra før. Hva vet jeg?. Da kan det være riktig. Jeg vil jo at det skal få noe konsekvenser. Jeg tenker med på andre som har opplevd det samme av samme fyr. Jeg vet jo ikke det. Men tenk om dette ikke er første gangen han tråkker over grenser. Og noen har tidligere anmeldt, eller anmelder senere. Jeg tenker at da ligger min sak i systemet. Ts Anonymkode: 4ac6d...ba7 Jeg er enig med deg i disse refleksjonene. Om din anmeldelse skulle bli henlagt nå, fordi politiet ikke "har" noe på ham fra før og det mangler bevis, så kan det likevel bidra til å hjelpe fremtidige ofre, og til at han får oppleve konsekvenser. Jo flere som eventuelt anmelder, desto mer sannsynlig er det for etterforskning og tiltale. Og hvis noen andre allerede har anmeldt ham, så kan din anmeldelse legge til tyngde på vektskålen. Anonymkode: 54449...3c2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå