AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Orker ikke skrive her hva som har skjedd, men en filleting på jobb satte meg helt tilbake til noe svært traumatisk i barndommen og jeg har vært helt satt ut av spill siden da. Jeg har fungert greit nok i mange år, trodde dette var tilbakelagt stadiet. Hva gjør jeg nå for å komme i vater igjen??? Har ikke vært så fysisk påvirket av traume-drit på mange mange år, og trodde det var helt tilbakelagt stadie? Anonymkode: 60a59...315 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 Du er raus og snill med deg selv. Selv om dette er lenge siden så er det en del av deg, og kroppen din husker. Ta det på alvor. Du vet selv best hvordan du kan vise godhet og raushet med deg selv. Kanskje trenger du å ta det med ro i noen dager. Kanskje trenger du å trene, gjøre noe aktivt med kroppen. Kanskje trenger du en kopp te, en god podcast og et stort, varmt pledd. Kanskje trenger du å snakke med noen, feks. venner, familie, hjelpetelefon, fastlege? Kanskje trenger du litt forankring; du er her i dag, torsdag 15. august. Det er 2024. Du er trygg nå. Og om det ikke blir bedre i løpet av en kort periode, ikke vær redd for å ta kontakt med fastlege/psykisk helsehjelp. Det er ikke et nederlag, selv om traumene skjedde for lenge siden. Vær snill med deg selv. Sender deg en god klem ❤️ Anonymkode: 1c51c...573 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Skrevet 15. august 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du er raus og snill med deg selv. Selv om dette er lenge siden så er det en del av deg, og kroppen din husker. Ta det på alvor. Du vet selv best hvordan du kan vise godhet og raushet med deg selv. Kanskje trenger du å ta det med ro i noen dager. Kanskje trenger du å trene, gjøre noe aktivt med kroppen. Kanskje trenger du en kopp te, en god podcast og et stort, varmt pledd. Kanskje trenger du å snakke med noen, feks. venner, familie, hjelpetelefon, fastlege? Kanskje trenger du litt forankring; du er her i dag, torsdag 15. august. Det er 2024. Du er trygg nå. Og om det ikke blir bedre i løpet av en kort periode, ikke vær redd for å ta kontakt med fastlege/psykisk helsehjelp. Det er ikke et nederlag, selv om traumene skjedde for lenge siden. Vær snill med deg selv. Sender deg en god klem ❤️ Anonymkode: 1c51c...573 Å fy faen. Er det alt? Ikke rettet mot deg! Men må jeg ha det så fysisk jævlig til det bare går over av seg selv? Anonymkode: 60a59...315
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å fy faen. Er det alt? Ikke rettet mot deg! Men må jeg ha det så fysisk jævlig til det bare går over av seg selv? Anonymkode: 60a59...315 Først og fremst bør du få deg ein time hos fastlegen din. I mellomtida kan du prøve denne: Anonymkode: 60f8a...f14
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 Det finnes mange ting du kan gjøre for å grunne deg. Grunnleggende ting er ofte viktigere enn en tror. Om du tror du har nytte av noe beroligende kan du spør legen om det. Har du fått behandling før, og blitt bedre eller er det mer at du antok at du var frisk? Kroppen husker. Når jeg trigges, jobber jeg både somatisk, kognitivt og emosjonelt. Jeg benevner hva jeg føler og beveger kroppen slik jeg får impulser om. Jeg lytter til de følte sanseerfaringene og justerer der det trengs, rister, tar en varm dusj, foamrolling. Og så aksepterer jeg tankene som kommer og ser dem som naturlige i relasjon til det jeg har erfart og vet at det kommer til å gå over. En sjelden gang tar jeg også sobril. Dette er bare mine måter, du har sikkert ting som fungerer for deg. God bedring! Anonymkode: b1ae2...e78
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #6 Skrevet 16. august 2024 Du er ikke til ake til start selv om du får et tilbakeslag. Skriv ned og få ting på knagger, så du får bedre oversikt. Fortid er fortid. Du skal ikke tilbake der. Det er bare et forstilyrrende minne som slo deg litt ut. vi kan alle bli innhentet av fortiden om vi har spist lite, sovet dårlig eller stressser for tida. ikke gi denne hendelsen mer næring. Da vokser ofte bekymringen. rist det av deg, si til deg selv at det var bare gamle sår som rusket i deg. Kost de av deg og fortsett med livet ditt her og nå og se fremover. Anonymkode: 4ebb3...a58
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Å fy faen. Er det alt? Ikke rettet mot deg! Men må jeg ha det så fysisk jævlig til det bare går over av seg selv? Anonymkode: 60a59...315 Det var vel ikke det hun skrev, men. Anonymkode: 85586...109
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #8 Skrevet 16. august 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Du er ikke til ake til start selv om du får et tilbakeslag. Skriv ned og få ting på knagger, så du får bedre oversikt. Fortid er fortid. Du skal ikke tilbake der. Det er bare et forstilyrrende minne som slo deg litt ut. vi kan alle bli innhentet av fortiden om vi har spist lite, sovet dårlig eller stressser for tida. ikke gi denne hendelsen mer næring. Da vokser ofte bekymringen. rist det av deg, si til deg selv at det var bare gamle sår som rusket i deg. Kost de av deg og fortsett med livet ditt her og nå og se fremover. Anonymkode: 4ebb3...a58 Takk! Godt tips. Skal komme meg ut i skog og mark:-D Anonymkode: 60a59...315
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #9 Skrevet 16. august 2024 Hei TS - først ❤️ varme tanker til deg som står i dette! Erfaringsmessig er det slik at traumer kan ligge i dvale i årevis og så plutselig helt uten forvarsel kommer det noe som bringer de frem for full kraft - og det ER vanskelig! Jeg har ikke noen gode råd for hva somer riktig for deg, men for meg hjelper det å ta en time-out, gå opp igjen gamle stier for å prossesere (Altså det som hjalp meg før med tilpasning til i dag osv) og å gi meg selv kreds for t jeg har overlevd dette før så jeg vil overeleve det igjen! Anonymkode: 59ca0...415
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #10 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 12.19): Hei TS - først ❤️ varme tanker til deg som står i dette! Erfaringsmessig er det slik at traumer kan ligge i dvale i årevis og så plutselig helt uten forvarsel kommer det noe som bringer de frem for full kraft - og det ER vanskelig! Jeg har ikke noen gode råd for hva somer riktig for deg, men for meg hjelper det å ta en time-out, gå opp igjen gamle stier for å prossesere (Altså det som hjalp meg før med tilpasning til i dag osv) og å gi meg selv kreds for t jeg har overlevd dette før så jeg vil overeleve det igjen! Anonymkode: 59ca0...415 Hei, kunne du sagt litt mer om det jeg uthevet? Anonymkode: b1ae2...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå