AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #21 Skrevet 17. august 2024 Trekker 18%, men har en del fradrag pga boliglånsrenter. Anonymkode: 8e491...1cf
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #22 Skrevet 17. august 2024 Trekker rundt 30% fra hver utbetaling ca 🙂 Anonymkode: 20ab7...610
Gjest Uføre Unni Skrevet 17. august 2024 #24 Skrevet 17. august 2024 Det du skal gjøre ts er å først gå inn på: https://www.skatteetaten.no/skjema/mine-inntekter-og-arbeidsforhold/ Her ser du hvilke inntekter som er meldt inn på deg, også uføretrygden din. Har du lån kan du logge inn i nettbanken din og se hva du har betalt i renter til nå og du kan også gjøre et overslag på hva du skal betale i renter fremover. Bor du i borettslag ta også med rentene du betaler på fellesgjelden. Har du (mye) sparepenger se over hva du vil tjene i renter her også. Får du grunnstønad eller har fått ei utbetaling til småhjelpemidler er disse skattefrie. Mens du er inne hos skatteetaten kan du gå videre til skattekortet ditt: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekort/bestille-endre/ Så legger du inn opplysningene dine. Skattekortet kan du regulere så ofte du vil. Hvis du synes det er vanskelig eller forvirrende kan du enten ringe de eller be om et møte. Har du skattet 27% frem til nå vil du få mye lavere skatt fra september av. Utbetalingen din i desember på halvt skattetrekk vil også bli mer behagelig. Jeg har et trekk på 22% på i år 480 000, - (uføretrygd, 3 forskjellige forsikringer og egen ips) og har 60 000,- i rentefradrag. Jeg går med hensikt litt i minus da jeg får bedre rente på sparekonto enn jeg får med skattetaten. Hvis du ikke er så flink med penger enda er det ingenting i veien med å spare i skatt heller. For lar du trekket stå vil du få en del tilbake. Men det kan komme seint. I forfjor fikk jeg 2000,- tilbake i november og i år venter jeg også på sirka det samme. Og det orker jeg ikke en gang til.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #25 Skrevet 17. august 2024 Minstesats her, så har 288000, betaler 18% skatt. Null gjeld da.. Anonymkode: 8ea8a...9cb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #26 Skrevet 18. august 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Nei, jeg har ikke formue. Jeg har ikke skrevet hvor mye jeg får i uføretrygd, før denne posten, så hvordan vet du at du tjener mer enn meg?🙈 Spør av nysgjerrighet😊 Og hvordan er det mulig at du betaler halve inntekten din i skatt og allikevel ender opp med baksmell?😳 Anonymkode: 65241...3f2 Jeg så innlegget om 533 000, ser nå at dette ikke var deg, beklager. Jeg tjener ca 100 000 mer enn deg. At jeg betaler over halve inntekten i skatt skyldes formue. Formuesskatten tar ikke hensyn til inntekt, så den måtte jeg betalt selv hvis jeg mistet inntekten. Jeg betaler også skatt av kapitalinntekter, selv om de er lavere enn prisstigningen. Anonymkode: 84a65...a3b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #27 Skrevet 18. august 2024 Har tabell trekk. Hvis jeg slår over på prosent trekk står det 24%. Pleier å få igjen rundt 1500kr Anonymkode: fdc71...c71
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #28 Skrevet 18. august 2024 15% kildeskatt, uten tilgang til norsk helsehjelp og velferdsgoder. Anonymkode: cfdd7...67e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #29 Skrevet 19. august 2024 Jeg har 336 000 i året før skatt, og skatter 27%. Anonymkode: 3c1a7...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå