AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #1 Skrevet 15. august 2024 Begynte i ny, krevende jobb i vår i nyoppstartet firma. Bratt læringskurve, 50-70 timers uke. Så kom alle ryktene om omorganisering, ny sjef som pirker i alt, nærmeste leder ble byttet ut mens hen var på ferie, alt skulle planlegges og styres fra utlandet, noe som ikke fungerte. Konstant sliten, skulderene langt over ørene, hyppige besøk hos fysio/kiropraktor, ned i vekt da man ikke orker lage mat når man kommer hjem, oppvasken flyter, eksploderer for den minste ting når man ikke er likegyldig… Da er man vel utbrent? Jeg har sagt opp mer eller mindre i affekt og lederne er hysteriske. Jeg har ny jobb på min forrige arbeidsplass, de er kjempeglad for å få meg tilbake, og jeg har begynt å tvile på om det var rett avgjørelse, vil ikke skuffe noen…. Anonymkode: 8d67d...392
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #2 Skrevet 15. august 2024 Symptomer på utbrenthet kan komme ganske så akutt, men det har gjerne vært en del tid i forkant hvis det har bygget seg opp. En del tid her kan være alt fra 3 måneder til mange år. Vi er vel alle individualister med forskjellige terskler og triggere som står i helt ulike situasjoner, så det er ingen fasit for nårtid man blir rammet av utbrenthet. Hvorvidt du kan betraktes som utbrent er usikkert. Er lett å forveksle slitenhet, lett depresjon, stresslidelse og utbrenthet i en tidlig fase, særlig om du ikke vet hva du er rammet av. Men om det heter ditt eller datt er ingenting å tenke på hvis du ellers klarer å komme deg til hektene igjen. Og du gjorde rett i å bytte jobb. Å bytte jobb er første bud å gjøre hvis du har blitt rammet av utbrenthet som følge av arbeidsplassfaktorer. Har man blitt rammet av utbrenthet så må man alltid skuffe noen på jakt etter selvvitalisering. Sett deg selv først, alltid! Ingen kommer med medalje, blomster, lage statue av deg og gir deg ekstra i bonus hvis du ryker på en langvarig smell med påfølgende uføretrygd. Anonymkode: 02416...635 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #3 Skrevet 15. august 2024 Hvor langt er et tau…… Anonymkode: 65db2...7d2 2
klarinetta Skrevet 15. august 2024 #4 Skrevet 15. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Begynte i ny, krevende jobb i vår i nyoppstartet firma. Bratt læringskurve, 50-70 timers uke. Så kom alle ryktene om omorganisering, ny sjef som pirker i alt, nærmeste leder ble byttet ut mens hen var på ferie, alt skulle planlegges og styres fra utlandet, noe som ikke fungerte. Konstant sliten, skulderene langt over ørene, hyppige besøk hos fysio/kiropraktor, ned i vekt da man ikke orker lage mat når man kommer hjem, oppvasken flyter, eksploderer for den minste ting når man ikke er likegyldig… Da er man vel utbrent? Jeg har sagt opp mer eller mindre i affekt og lederne er hysteriske. Jeg har ny jobb på min forrige arbeidsplass, de er kjempeglad for å få meg tilbake, og jeg har begynt å tvile på om det var rett avgjørelse, vil ikke skuffe noen…. Anonymkode: 8d67d...392 Hvem pålegger deg å jobbe 50-70 timers uker? Høres ut som du har valgt riktig. Vil ikke skuffe noen, vel det er alldeles umulig i dette livet ☀️ Endret 15. august 2024 av klarinetta 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 klarinetta skrev (13 minutter siden): Hvem pålegger deg å jobbe 50-70 timers uker? Høres ut som du har valgt riktig. Vil ikke skuffe noen, vel det er alldeles umulig i dette livet ☀️ Det er jo lederne, det…Første spurte nå pent, man vil jo gjøre et godt inntrykk og ha fornøyde kunder, da må man jo stå litt på. Så kom planleggerne i utlandet og bare lesset på uoverkommelige arbeidsmengder. Er det opp til meg å bedømme hvilken av kundene man skal miste, fordi de ikke planlegger godt nok, jeg mener jo ikke det. Men det er meg som får kjeften ute, det er meg som må ringe og forklare og glatte over, og det er meg som må bedrive brannslukking hele tiden. Og det orker jeg ikke mer… Anonymkode: 8d67d...392 2 1
klarinetta Skrevet 15. august 2024 #6 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo lederne, det…Første spurte nå pent, man vil jo gjøre et godt inntrykk og ha fornøyde kunder, da må man jo stå litt på. Så kom planleggerne i utlandet og bare lesset på uoverkommelige arbeidsmengder. Er det opp til meg å bedømme hvilken av kundene man skal miste, fordi de ikke planlegger godt nok, jeg mener jo ikke det. Men det er meg som får kjeften ute, det er meg som må ringe og forklare og glatte over, og det er meg som må bedrive brannslukking hele tiden. Og det orker jeg ikke mer… Anonymkode: 8d67d...392 Bra du tok ansvar, og begynte å skuffe DEM istedetfor å skuffe DEG SELV ❤️
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #7 Skrevet 16. august 2024 Flott at du har sagt opp. Da slipper du å gå til du blir ufør av dette. Bra jobba! Ikke tvil på denne avgjørelsen. Anonymkode: e9cd2...51c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå