Gå til innhold

Hva feiler det det norske folk egentlig? Tilliten til Erna er nesten tilbake til der den var før aksjesaken...

catman

Anbefalte innlegg

frivis skrev (På 13.2.2025 den 15.14):

Er du en sånn fascist som er mot ytringsfrihet du da? Og det var da svært så svart hvitt tankegang du har, finnes det ikke nyanser i måten du tenker på?

Er du imot ytringsfrihet siden du helst ikke ville ha sett kritikk mot dem dette er rettet mot? 

Noen er rasistiske, og alt annet ukoslig. Det er en grunn til at vi har sånne begreper, fordi de begår uhørt oppførsel og har urettferdige direkte farlige holdninger mot noen. En verden hvor vi ikke kunne påpekt at noe gjør livet til noen utrygt og vondt, er det en dårlig verden. 

Så vi har yttringsfrihet, men det betyr ikke at det er lov til å være en alvorlig forskudd person uten konsekvenser.

De som opplever seksisme, rasisme, blir behandlet dårlig i mental helse eller helt andre ting, deres smerte er der på ekte, så å lete etter nyanser er greit nok men på et punkt må man jo ta det serriøst. Hvor mye skal noen tåle fordi en hatfull person ikke tenker lengre? Det er ingen garanti å bli likt bare av å prate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

catman skrev (19 timer siden):

Fin illustrasjon av meningsmålinger hos NRK:

https://www.nrk.no/meningsmalinger/

Fortsatt et mysterie for meg at Solberg ligger så godt an.

Hun ligger så godt an fordi de andre gjør det så dårlig. valg mellom dritt og diare

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (19 timer siden):

Det er ikke Solberg som ligger godt an, det er Høyre. Høyre er ikke Solberg og omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (46 minutter siden):

Det er ikke Solberg som ligger godt an, det er Høyre. Høyre er ikke Solberg og omvendt. 

Spørsmål om statsministerkandidat gjelder...? Du får én sjanse. 🫠

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (2 minutter siden):

Spørsmål om statsministerkandidat gjelder...? Du får én sjanse. 🫠

Folk som stemmer på Høyre stemmer på mer enn Solberg. Særlig i dag. De kjører fram skatter, sikkerhet pluss en rekke lokale og regionale saker.

Jeg sier ikke at du kan stemme på Høyre og ikke få Solberg. Det jeg sier er at folk stemmer på Høyre av mange årsaker. Solberg er resultatet, og bare for noen er hun årsaken.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

catman skrev (På 11.3.2025 den 20.33):

Jeg ser at Stoltenbergeffekten ikke har gitt seg enda. Jeg håper at folk har fått med seg at Stoltenberg bare vil være finansminister frem til valget, så man ikke tror det er ham man stemmer på når man stemmer på AP.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Jeg ser at Stoltenbergeffekten ikke har gitt seg enda. Jeg håper at folk har fått med seg at Stoltenberg bare vil være finansminister frem til valget, så man ikke tror det er ham man stemmer på når man stemmer på AP.

Godt at du sier fra, så ingen blir lurt!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de med de som nå plutselig støtter AP igjen på grunn av en kort gjesteopptreden med Stoltenberg. Tidenes verste regjering har gjort sitt beste til å ta livet av privat næringsliv.  

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Stina234 skrev (På 13.3.2025 den 14.42):

Hva er de med de som nå plutselig støtter AP igjen på grunn av en kort gjesteopptreden med Stoltenberg. Tidenes verste regjering har gjort sitt beste til å ta livet av privat næringsliv.  

Bulkejens-mannen, som forlater et NATO i ruiner og stadig gneldrer om skatt, hever selv skattefri lønn: 

https://www.nettavisen.no/okonomi/stoltenberg-far-en-etterlonn-pa-flere-millioner-av-nato/s/5-95-2031838

Mannen som sørget for at utbytteskatt ble innført på aksjer mot at det ALDRI skulle komme formueskatt. I 2004 var det 0% utbytteskatt. Dagens regjering med AP har økt utbytteskatten to år på rad fra 32% til 38% og selvsagt har vi også formueskatt. Bare løgn alt sammen fra den gjengen der. Jeg liker ikke politikere som lyver.

Snart kommer "heltefilmen", med et perfekt tidspunkt rett før valget, og saueflokken lar seg nok lede igjen. 

Stakk av etter å ha rygget i annens bil

Jens varslet ikke eieren

Stoltenbergs tidligere skattesjokk | Finansavisen

("Det går jo så bra" med lite abeidsledighet skryter AP av, men sier ikke noe om at de fleste jobbene er i det offentlige: Offentlig sektor eser ut – privat sektor kveles av skatter | Finansavisen)

Endret av Selvsagt
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER SÅ ENIG MED TS!

Aldri mer Erna!! 

Bygget ned psykisk helsevern, revet bort sengeplasser, eier ikke empati for syke folk, Løgner, hun der tror jeg er farlig! Ikke til å stole på. Vil ikke ha Kvinnelig Trump 2 i Norge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erna og Sylvi ligger så bra til pga at det ikke finnes noen andre valg.

SV/MDG/Rødt er jo galskap for en nasjon.

SP og Ap har rett og slett feilet så monumentalt at de vil tape uansett.

Klart det bli Erna og Sylvi. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (10 timer siden):

Bare påstander, ingen argumenter?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (11 timer siden):

så glad vi ikke har en Sylvi og Erna regjering i disse urolige tider, men heller en litt grå, trygg og voksen regjering.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
catman skrev (2 timer siden):

Bare påstander, ingen argumenter?

Vel du starten tråden med å kalle en tidligere valgt statsminister og populær kvinne for manipulerende og mer eller mindre kriminell, så å diskutere med deg er som å pisse i vinden tror jeg.

"En statsminister og manipulator, klart ulovlig"

Jeg tror at med såpass "steigan.no er hvor jeg får sannheten" innfallsvinkel vil jeg ikke en gang diskutere med deg direkte da jeg antar deg som en som egentlig vil ha væpna revolusjon så du kan "ta de som er uenige med deg" da alle som ikke er enig med deg er manipulerende, onde og "ulovlig" (Hva nå det siste måtte bety) 

Heldigvis vil din politiske retning dø nok en gang ved valget til høsten, og jeg skal drikke alle salte tårer når Sylvi blir statsminister med glede.

Endret av NakenPanda
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 time siden):

så glad vi ikke har en Sylvi og Erna regjering i disse urolige tider, men heller en litt grå, trygg og voksen regjering.

Ja vår felles venn Støre er jo en mann av aksjon og sterk handling. Det vi trenger er en flertalls regjering ikke det pisset vi har hatt siste 16 år med tullepartier som V, KrF og SV med på lasset.

Han er en høyremann som faker å være Ap da det på hans tid var den enkleste retning til politisk makt, det sekundet han taper til høsten er han ferdig, og ingen vil huske han noe mer en Jagland.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (16 timer siden):

Verdiskapere flykter landet. Dyr strøm som var helt unødvendig, og skatter / reguleringer som lammer alt av næringsliv samt sende drøssevis av penger ut av landet for å drepe folk. Veldig trygt og voksent!

Når det er sagt så er ikke Erna/Sylvi noe bedre. Det er nesten ikke noe høyreside å snakke om i disse partiene heller.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (På 31.3.2025 den 1.51):

Det alternative budsjettet til Høyre foreslår vel enda mer bruk av offentlige midler?

Bare ikke til de som trenger det. Høyre er mestere i å sløse bort penger til ingenting - om noe så i hvertfall ikke noe som vil treffe den vanlige mannen i gata. For så å sutre over at det sløses for mye penger. Så er konsekvensen at ENDA mere dras bort fra verlferden.

Endret av Fant80
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...