AdonisFFM Skrevet onsdag kl 15:44 #121 Del Skrevet onsdag kl 15:44 MannenFraMars skrev (1 time siden): .. min forståelse at han har gjort det dårligere enn han ville ha gjort ved å sette samme kapital i indeks-fond i samme periode. Det kommer nok an på hvordan dette er regnet og målt. Da dette skjedde var det tydelig at han hadde tjent en del på det. Det kommer senere an på hvordan dette har blitt regnet, men nå er nok mye av denne informasjonen skrubbet bort. Og Høyre var jo temmelig avvisende til det hele. Hadde de hatt ingenting å skjule ville de vært mer åpne. Det samme gjelder jo Anikken Huitfeldts mann. Dette er egentlig ikke vanskelig. Og selvsagt skrinla Økokrim all gransking. Dypstaten passer sine egne ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MannenFraMars Skrevet onsdag kl 15:55 #122 Del Skrevet onsdag kl 15:55 AdonisFFM skrev (8 minutter siden): Det kommer nok an på hvordan dette er regnet og målt. Da dette skjedde var det tydelig at han hadde tjent en del på det. Det kommer senere an på hvordan dette har blitt regnet, men nå er nok mye av denne informasjonen skrubbet bort. Dette høres ut som tåkeprat. Har du noe konkret eller liker du bare ikke ståda? Aftenposten og DN har uavhengig av hverandre kommet til en gevinst på 6-700.000. https://www.aftenposten.no/okonomi/i/wA22gA/se-oversikten-over-alle-sindre-finnes-gevinster-og-tap Sitat Og Høyre var jo temmelig avvisende til det hele. Hadde de hatt ingenting å skjule ville de vært mer åpne. Selvsagt hadde de noe å skjule, det er jo en fadese som kunne ha kostet Erna jobben? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet torsdag kl 13:15 #123 Del Skrevet torsdag kl 13:15 Vera skrev (23 timer siden): Tja..jeg tenker det gjenspeiler moralen i samfunnet generelt? De som stemmer anderledes enn deg har dårligere moral? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet torsdag kl 13:57 #124 Del Skrevet torsdag kl 13:57 Alle partier som har vært i posisjon er noen løgnere. Jeg ser på hva dem gjør, ikke på hva dem sier. Eneste alternative vi har for å få folk som tjener borgerne sine er å stemme mindre partier som Konservativt og ND. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet torsdag kl 13:58 #125 Del Skrevet torsdag kl 13:58 Stonegiant skrev (42 minutter siden): De som stemmer anderledes enn deg har dårligere moral? Det sier faktisk en del om moralen, når man stemmer på politikere som gjør noe helt annet enn hva dem lover og sier. Når folk ønsker seg løgnere og hyklere så er det et moralsk problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet torsdag kl 13:59 #126 Del Skrevet torsdag kl 13:59 catman skrev (På 15.8.2024 den 19.00): Skjønner det bare ikke: https://www.nrk.no/norge/ny-maling_-solberg-tilbake-pa-gamle-hoyder-1.17003536 En statsminister og manipulator, klart ulovlig. Hun ventet til rett etter valget med å la saken sprekke også. Hvordan kan folk få tillit til henne igjen? For å si det sånn - de er jo alle av samme ulla. Jeg kan ikke se noen politikere i dag som ikke er utelukkende maktsyke og rir sine egne, private kjepphester - og driter i folket. Så potato, poteito. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet torsdag kl 13:59 #127 Del Skrevet torsdag kl 13:59 frivis skrev (Akkurat nå): Det sier faktisk en del om moralen, når man stemmer på politikere som gjør noe helt annet enn hva dem lover og sier. Når folk ønsker seg løgnere og hyklere så er det et moralsk problem. ALLE politikere gjør noe annet enn hva de lover og sier. Absolutt alle. Så de eneste moralske er vel sofavelgere, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet torsdag kl 14:02 #128 Del Skrevet torsdag kl 14:02 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): ALLE politikere gjør noe annet enn hva de lover og sier. Absolutt alle. Så de eneste moralske er vel sofavelgere, eller? Det er en løgn. Ja alle partier som har vært i posisjon gjør noe annet enn hva de lover. Men det finnes mindre partier som har moralen i sjekk. Se hva Trump gjør i Amerika, der får velgerne akkuratt det de har stemt på. Altså gjør Trump det han har lovet. Så det finnes politikere som er ærlig og vil tjene folket sitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet torsdag kl 14:04 #129 Del Skrevet torsdag kl 14:04 frivis skrev (2 minutter siden): Alle partier som har vært i posisjon er noen løgnere. Jeg ser på hva dem gjør, ikke på hva dem sier. Eneste alternative vi har for å få folk som tjener borgerne sine er å stemme mindre partier som Konservativt og ND. Ja, kvinner tilbake til kjøkkenet og forbud mot abort vs. psykisk syke på lukket avdeling, tillatelse til alle mulige hatefulle ytringer straffritt (noe som alle vet kan være forløper til alvorlig vold) og assimilering av utlendinger. For et vakkert samfunn det blir, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet torsdag kl 14:04 #130 Del Skrevet torsdag kl 14:04 frivis skrev (1 minutt siden): Det er en løgn. Ja alle partier som har vært i posisjon gjør noe annet enn hva de lover. Men det finnes mindre partier som har moralen i sjekk. Se hva Trump gjør i Amerika, der får velgerne akkuratt det de har stemt på. Altså gjør Trump det han har lovet. Så det finnes politikere som er ærlig og vil tjene folket sitt. Disse mindre partiene er enten sjåvinistiske eller rasistiske. Bare fordi man lover diskriminering og vold, og gjennomfører det, betyr det ikke at det er en god ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet torsdag kl 14:08 Forfatter #131 Del Skrevet torsdag kl 14:08 Rosalilje84 skrev (7 minutter siden): For å si det sånn - de er jo alle av samme ulla. Jeg kan ikke se noen politikere i dag som ikke er utelukkende maktsyke og rir sine egne, private kjepphester - og driter i folket. Så potato, poteito. Det er et kolossalt tillitsproblem. På stående fot vet jeg ikke om noen som er helt "ren". Det må folk kanskje heller ikke være, men mange av våre politikere er så ekstreme. De beriker seg selv på det groveste og ser ut til å mangle alt som likner ansvarsfølelse. Utrolig trist! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet torsdag kl 14:14 #132 Del Skrevet torsdag kl 14:14 Rosalilje84 skrev (10 minutter siden): Ja, kvinner tilbake til kjøkkenet og forbud mot abort vs. psykisk syke på lukket avdeling, tillatelse til alle mulige hatefulle ytringer straffritt (noe som alle vet kan være forløper til alvorlig vold) og assimilering av utlendinger. For et vakkert samfunn det blir, gitt! Er du en sånn fascist som er mot ytringsfrihet du da? Og det var da svært så svart hvitt tankegang du har, finnes det ikke nyanser i måten du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet torsdag kl 14:16 #133 Del Skrevet torsdag kl 14:16 Mange rare svar her da, enkelte bør lese hva dem skriver. Noe mer nazi opplegg skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet torsdag kl 14:44 #134 Del Skrevet torsdag kl 14:44 frivis skrev (29 minutter siden): Er du en sånn fascist som er mot ytringsfrihet du da? Og det var da svært så svart hvitt tankegang du har, finnes det ikke nyanser i måten du tenker på? Nei. Jeg er imot hatefulle ytringer, fordi omfattende forskning viser at alvorlige volds- og drapssaker ofte begynner med slike ytringer. Breivik har for eksempel frekventert fora der han ytret sine ekstremistiske holdninger, i flere år før 22. juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet torsdag kl 14:45 #135 Del Skrevet torsdag kl 14:45 frivis skrev (29 minutter siden): Er du en sånn fascist som er mot ytringsfrihet du da? Og det var da svært så svart hvitt tankegang du har, finnes det ikke nyanser i måten du tenker på? Og Konservativt parti vil jo ha kvinner tilbake til kjøkkenet. Leste du ikke programmer til partiene du forherliger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet torsdag kl 17:33 #136 Del Skrevet torsdag kl 17:33 (endret) Rosalilje84 skrev (2 timer siden): Nei. Jeg er imot hatefulle ytringer, fordi omfattende forskning viser at alvorlige volds- og drapssaker ofte begynner med slike ytringer. Breivik har for eksempel frekventert fora der han ytret sine ekstremistiske holdninger, i flere år før 22. juli. Selv om det fører til "alvorlige volds- og drapssaker", noe jeg ikke er sikker på at er sant, så er jeg fremdeles for at det skal være lov å si. Et verdig offer i ytringsfrihetens navn. Ingen grupperinger basert på rase eller kjønn etc. skal være mer beskyttet enn andre i lovens øyne. Endret torsdag kl 17:34 av Stonegiant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet torsdag kl 21:42 #137 Del Skrevet torsdag kl 21:42 Stonegiant skrev (8 timer siden): De som stemmer anderledes enn deg har dårligere moral? Hvordan fikk du det ut av svaret mitt? Nå er jeg spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet torsdag kl 22:42 #138 Del Skrevet torsdag kl 22:42 Vera skrev (59 minutter siden): Hvordan fikk du det ut av svaret mitt? Nå er jeg spent. Fikk ingenting. Jeg stilte et spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MannenFraMars Skrevet i går, 05:46 #139 Del Skrevet i går, 05:46 Rosalilje84 skrev (14 timer siden): Nei. Jeg er imot hatefulle ytringer, fordi omfattende forskning viser at alvorlige volds- og drapssaker ofte begynner med slike ytringer. Breivik har for eksempel frekventert fora der han ytret sine ekstremistiske holdninger, i flere år før 22. juli. Konseptet «hatefulle ytringer» er velegnet til å nekte samfunnets utskudd å ytre seg. Bare der burde vi si «nei». Tanken om at alle ytringer er og skal være snille og omsorgsfulle og veloverveid er pussig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 21 timer siden #140 Del Skrevet 21 timer siden Stonegiant skrev (17 timer siden): Fikk ingenting. Jeg stilte et spørsmål. Jeg skjønner ikke sammenhengen mellom spørsmålet ditt og det jeg skrev..jeg må nesten få vite hva sammenhengen er, for å kunne gi deg et svar på spørsmålet ditt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå