Gå til innhold

Hva feiler det det norske folk egentlig? Tilliten til Erna er nesten tilbake til der den var før aksjesaken...

catman

Anbefalte innlegg

On 8/25/2024 at 10:08 PM, Stina234 said:

Når det gjelder koronaepedimien så var det faktisk bred tverrpolitisk enighet om hvordan dette skulle håndteres.

Ja, enigheten var vel rundt å ikke dra på sushifest med familien mens andre ikke fikk besøke døende familie på gamlehjem, eller at man ikke skal promotere venner til nære stillinger, eller la et partipolitisk styre bestemme om de vil ha deg videre som sjef når mannen din kjøper aksjer fra statsministerboligen uten at du henger over dem mens de skal stemme.

Erna er maktsyk, konstant i gråsonen og en massiv manipulator. Husker du den sminkede tåra på koseintervjuet på debatten?

Jeg skulle gjerne stemt høyre jeg altså, om de ikke hadde en av Norges desidert mest moralske korrupte politikere som leder, som ikke ser sitt snitt til å trekke seg når hun driter på draget omtrent en gang i halvåret.

Til trådstarter: Ja, Nordmenn er naive. De kommer til å stemme inn en person som skulle trukket seg flere ganger allerede, en person som er bøtelagt av politiet for å bryte regler hun selv satte i spill, en som helt klart ikke ser det som problematisk at hennes mann skal inn igjen i statsministerboligen.

Willoch og Gerhardtsen ville snudd seg i grava om de hadde sett hva deres partier har blitt til, hvor man blir tatt i lovbrudd etter lovbrudd uten at det helt får konsekvenser for lederne av partiene.

Endret av Anonio
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (På 25.8.2024 den 19.34):

Mye merkeligere at folk samler seg om Solberg.

For min del er det på tross av henne. Ser man på tillitsbrudd rent objektivt, så burde hun gitt seg etter koronabursdagen og mannens aksjehandler burde vært siste spiker i kisten for den politiske karrieren. Erna burde vel fått en toppjobb i diplomatiet slik en viss figur i AP fikk? 

Dagens regjering har gått fra skandale til skandale. Hvor mange har ikke måttet gå? Hvor mange skulle ikke ha gått? Hvor mange driver ikke å skraper seg tilbake, Hadjik? Mr - MeeToo? De har null tillit.

Støre har ikke gjort noe han har blitt tatt for, men alle de folka han har valgt til regjeringen? Elendig arbeid! De er valgt inn etter hvor mye makt de har klart å skrape sammen i partiet? Partiboka? For å tekke ulike fraksjoner?

SP? De har vært lillebror i regjeringen, men de har hatt en aksjesak + at justisministeren burde gått flere ganger. 

Hvorfor er Solberg, Mehl og Brenna untouchables? 

Folk drar inn Moxnessaken. Det viste seg jo at solbrillene var toppen av et isfjell, det var mye mer nasking. Dessuten Bossbriller? Boss er et luksusmerke som designet SS uniformene i WWII. Slikt skal vel ikke noen fra Rødt ikle seg? Harseleringen ville vel ingen ende ta? 

FRP, KRF og «industripartiet»? Det vil bli for langt å skrive om. 

Det er veldig rart at nordmenn fortsatt har slik tillit til politikerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (5 timer siden):

Likevel synes jeg at aksjesaken og Erna sin taktiske unnagjemming av denne er flere hakk verre enn pendlerboligene eller Stavangerordføreren sin tyveri, med solbrillene og mer til Moxnes med.

Hva tenker du om Huitfeldt da? Enda bedre innsideinformasjon til mannen, «avspist» med en toppjobb i Washington. 

Tok ikke ordføreren penger fra partikassen, det bør vel folk på «din» side bare være glade for? 

Pendlersakene, de falske reiseregningene, all svindel med etterlønn? Det er partiuavhengig. De svindlet staten, den er det du og jeg som finansierer. 

Endret av A new man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (3 timer siden):

Det er et godt og ærlig svar. Jeg skulle ønske vi hadde ett eller flere parti uten disse skandalene, med politikere man kan peke på og si: Disse her er ærlige, gjør som de sier, og hverken beriker seg selv i prosessen eller sniker unna midler og makt til egen fordel.

Dessverre.

Likevel synes jeg at aksjesaken og Erna sin taktiske unnagjemming av denne er flere hakk verre enn pendlerboligene eller Stavangerordføreren sin tyveri, med solbrillene og mer til Moxnes med.

Når du stemmer parti stemmer du da også på et parti som lar dette fare. Som signaliserer klart og tydelig at dette er greit, vi bryr oss ikke, la henne fortsette på den måten med fornyet tillit.

Det går kaldt nedover ryggen på meg for det. Også når jeg ser hva partiet står for; ta fra de svake, gi til de som har mest fra før. Det er en utvikling jeg er riv ruskende uenig i - men dette er i alle fall politikk og der kan vi pent være uenige. Men kommer det til uttrykk i nepotisme, tyveri, uryddighet gjør det bare alt så mye verre.

Vi har nok forskjellig syn på hva vi velger og hvorfor.  Jeg er veldig lite opptatt av disse skandalene, for det er bare flaut og tragisk uavhengig av hvilket parti de tilhører. Men det jeg er opptatt av er hvordan politikken praktiseres, hva har det å si for meg og mine.  Du mener høyre tar fra de svake og gir til de som har mest fra før, mens jeg har et annet syn på det. Men nå er jeg bedriftseier og har blitt straffet hardt, fordi denne regjeringa oppfatter meg som rik… sannheten er nok at jeg hadde vært rikere om jeg hadde droppa å prøve å skape arbeidsplasser, å heller gått på Nav. Det er flere private bedrifter som sliter, å det pga. av flere faktorer. Men det hjalp ikke at denne regjeringa la opp til en del ekstra skatt, nye regler for innleie og fast ansettelser mm.  Smellen har ikke kommet ennå, men mange ser for seg en tøff vinter. Dette er ikke rike kakser, men vanlige folk som prøver å skape noe. Ringvirkningene av dette vil også gå utover flere grupper, fordi det lett forplanter seg.  Jeg mener at den politikken som føres i dag er som å skyte seg i foten, fordi jeg ser ikke hvordan den skal skape en god fremtid. Men dette er hvordan jeg ser på livet ut i fra hvordan jeg lever det, regner med at andre har kanskje helt andre tanker ut i fra hvordan de lever. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (3 timer siden):

Hva tenker du om Huitfeldt da? Enda bedre innsideinformasjon til mannen, «avspist» med en toppjobb i Washington. 

Tok ikke ordføreren penger fra partikassen, det bør vel folk på «din» side bare være glade for? 

Pendlersakene, de falske reiseregningene, all svindel med etterlønn? Det er partiuavhengig. De svindlet staten, den er det du og jeg som finansierer. 

Huitfeldt tok umiddelbart ansvar. Hun er ute av norsk politikk. At hun fikk jobben minst et titall andre omtrent like kompetente karrierediplomater hadde lyst på er likevel nokså uspiselig og et uttrykk for den generelle norske nepotismen som er motbydelig. Men...hun er hverken partileder eller statsministerkandidat.

"Min" og "din" side - jeg er definitivt ikke ute etter amerikansk polarisering. Jeg har stemt across the aisle før. Det er politikken som avgjør.

Når det gjelder den generelt usle moralen blant norske politikere så har jeg jo akkurat kommentert det overfor; skulle virkelig ønske det var flere rakrygga folk i politikken. 

Milly GeoCad skrev (2 timer siden):

...sannheten er nok at jeg hadde vært rikere om jeg hadde droppa å prøve å skape arbeidsplasser, å heller gått på Nav...

Du og jeg vet begge at det ikke er en "sannhet". Jeg er usikker på hva konkret du mener, hvilken endring helt spesifikt som har presset deg opp i et hjørne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilliten til Erna har alltid vært der for min del. Kjipt med koronabommerten når vi andre satt hjemme og tvinnet tommeltotter på kveldene tok hun en fest. Men det har ingenting med politikken å gjøre. Aksjehandlene var ikke ulovlige og heller ikke hun som utførte.  
Velgerne og partiet bestemmer om hun har tillit. Hva ts, opposisjonen og de som ikke stemmer Høyre mener er helt irrelevant. Selv syntes jeg hun ser for mye til venstre og bør snu seg mot høyre og derfor får hun ikke min stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

catman skrev (5 timer siden):

Huitfeldt tok umiddelbart ansvar. Hun er ute av norsk politikk. At hun fikk jobben minst et titall andre omtrent like kompetente karrierediplomater hadde lyst på er likevel nokså uspiselig og et uttrykk for den generelle norske nepotismen som er motbydelig. Men...hun er hverken partileder eller statsministerkandidat.

Men nepotismen er sterkere i AP enn andre steder? Trettebergstuen og Brenna ansatte venner/gav dem verv, sikret de penger over budsjettene? AP har dessverre klønet forferdelig om og om igjen. Og nå kommer han mee too trønderen med skjegg også. 
Tenk om de hadd laget «makta» om denne regjeringen? Ingen utenfor Norge ville trodd på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...