Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Har fargen på labradoren noe å si for gemyttet på hunden? Jeg mener å ha hørt at de gule er de roligste, deretter svarte og til slutt kommer de brune, men stemmer dette? *nysgjerrig*
Gjest vimse Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Det har aldri jeg hørt om i hvertfall..
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Blondiner er roligere enn brunetter? Tror det er veldig individuelt, jeg.
Lillesøster Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Mener jeg har hørt at de blonde er litt med "dummere" enn de svarte, om det er noe sannhetsgehalt i dette vet jeg ikke. Men det stemmer godt overens med de jeg har møtt. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har fått servert flere slike påstander. Bla er det sagt at rød cocker er mindre lydig og at bruntabby katter oftere er problemkatter enn sorte katter. Men dette er som regel basert på statistikk, og vi vet alle at statistikk er statistikk. Men man minsker sannsyneligheten ved å velge fargen som statistisk sett er roligst, men man er jo ikke sikret noe som helst. Med hunder vil jeg tro at trening uansett er det viktigste, man kan få til utrolig mye med en hund ved å legge ned en innsats og å gjøre det riktige med hunden. Ang labradoren vet jeg ikke hva statistikken eller mytene sier desverre. Kanskje prøv å spørre på forumet på canis.no i stedet?
monikabrx Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 Dette har jeg alldrig hørt før Tror ikke det er forskjell på gemyttet ut ifra fargen...
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 Tror det var i Den store hundeboken jeg leste det. Men er det egentlig så rart? Blir ikke fargene en rase i rasen? Eller kan svarte labradorer få gule barn og omvendt?
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #8 Skrevet 21. februar 2006 Eller kan svarte labradorer få gule barn og omvendt? ← ja, en svart lab. kan få gule valper osv.. Blir på samme måte som andre raser som f.eks mastiffer (hadde ei tigra tispe som fikk både gule og aprikose valper pluss tigra valper)
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #9 Skrevet 24. februar 2006 Har hatt 2 svarte og 1 gul labrador, og har merket litt forskjell på dem. De svarte labbene våre har vært mye flinkere til å lære ting, altså lettere å trene og få kommando over. Jeg tror også de gule har lettere for å legge på seg. Den gule knurra aldri, men det kan jo være forskjellig fra hund til hund. Selvfølgelig har den enkeltes personlighet mye å si for hvordan de er, så vet ikke om dette er typisk fargene eller bare tilfeldig hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå